Stereotypowy wizerunek rodziny w reklamie telewizyjnej

licenciate
dc.abstract.enThe subject of this work is the stereotypical image of a family in television advertising. The aim of the work is to describe and analyze the stereotypical image of the family in television advertising and presenting less stereotypical images in which one departs from a traditional family image. The work describes each of the family members stereotypically presented in the advertisement: what he looks like, what he does, what role he plays in the family. Also was characterized the internal space i.e. the place of the presented advertisement. The research involved the separation of the television advertising category, narrowed down to food products, presenting the image of the family. To describe the family stereotype created in advertisements, spots were selected, that show the characters from at least two generations of related family ties. In this advertisement the characters play, among others roles of parents, children and grandparents.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest stereotypowy wizerunek rodziny w reklamie telewizyjnej. Celem pracy jest opis i analiza stereotypowego wizerunku rodziny w reklamie telewizyjnej oraz zaprezentowanie mniej stereotypowych wizerunków, w których odchodzi się od tradycyjnego obrazu rodziny. W pracy opisany został każdy z członków rodziny stereotypowo przedstawiany w reklamie: jak wygląda, co robi, jaką rolę pełni w rodzinie. Scharakteryzowano również przestrzeń wewnętrzną, czyli miejsce prezentowanej reklamy. Badania polegały na wyodrębnieniu kategorii reklamy telewizyjnej, zawężonej do produktów spożywczych, a przedstawiającej wizerunek rodziny. Aby opisać stereotyp rodziny kreowany w reklamach, wyselekcjonowano spoty, które pokazują bohaterów pochodzących z co najmniej dwóch pokoleń powiązanych więziami rodzinnymi. W takiej reklamie bohaterowie grają m.in. role rodziców, dzieci i dziadków.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorChudzik, Annapl
dc.contributor.authorKuc, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerDrabik, Beata - 173717 pl
dc.contributor.reviewerChudzik, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:17:11Z
dc.date.available2020-07-27T16:17:11Z
dc.date.submitted2018-07-09pl
dc.fieldofstudyjęzyk polski w komunikacji społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-123669-209505pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228027
dc.languagepolpl
dc.subject.entelevision advertising, stereotype, advertising spot, family, image,pl
dc.subject.plreklama telewizyjna, stereotyp, spot reklamowy, rodzina, wizerunek,pl
dc.titleStereotypowy wizerunek rodziny w reklamie telewizyjnejpl
dc.title.alternativeThe stereotypical image of a family in television advertisingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this work is the stereotypical image of a family in television advertising. The aim of the work is to describe and analyze the stereotypical image of the family in television advertising and presenting less stereotypical images in which one departs from a traditional family image. The work describes each of the family members stereotypically presented in the advertisement: what he looks like, what he does, what role he plays in the family. Also was characterized the internal space i.e. the place of the presented advertisement. The research involved the separation of the television advertising category, narrowed down to food products, presenting the image of the family. To describe the family stereotype created in advertisements, spots were selected, that show the characters from at least two generations of related family ties. In this advertisement the characters play, among others roles of parents, children and grandparents.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest stereotypowy wizerunek rodziny w reklamie telewizyjnej. Celem pracy jest opis i analiza stereotypowego wizerunku rodziny w reklamie telewizyjnej oraz zaprezentowanie mniej stereotypowych wizerunków, w których odchodzi się od tradycyjnego obrazu rodziny. W pracy opisany został każdy z członków rodziny stereotypowo przedstawiany w reklamie: jak wygląda, co robi, jaką rolę pełni w rodzinie. Scharakteryzowano również przestrzeń wewnętrzną, czyli miejsce prezentowanej reklamy. Badania polegały na wyodrębnieniu kategorii reklamy telewizyjnej, zawężonej do produktów spożywczych, a przedstawiającej wizerunek rodziny. Aby opisać stereotyp rodziny kreowany w reklamach, wyselekcjonowano spoty, które pokazują bohaterów pochodzących z co najmniej dwóch pokoleń powiązanych więziami rodzinnymi. W takiej reklamie bohaterowie grają m.in. role rodziców, dzieci i dziadków.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Chudzik, Anna
dc.contributor.authorpl
Kuc, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Drabik, Beata - 173717
dc.contributor.reviewerpl
Chudzik, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:17:11Z
dc.date.available
2020-07-27T16:17:11Z
dc.date.submittedpl
2018-07-09
dc.fieldofstudypl
język polski w komunikacji społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-123669-209505
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228027
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
television advertising, stereotype, advertising spot, family, image,
dc.subject.plpl
reklama telewizyjna, stereotyp, spot reklamowy, rodzina, wizerunek,
dc.titlepl
Stereotypowy wizerunek rodziny w reklamie telewizyjnej
dc.title.alternativepl
The stereotypical image of a family in television advertising
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
88
Views per month
Views per city
Warsaw
22
Wroclaw
8
Poznan
7
Jaslo
6
Krakow
5
Katowice
3
Bydgoszcz
2
Dublin
2
Lublin
2
Sosnowiec
2

No access

No Thumbnail Available