Personalizacja w komunikacji marketingowej online – perspektywa konsumenta

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor’s thesis aims to present the importance of personalization in online marketing communication as a result of the development of Marketing Automation tools from the perspective of consumers. A study was conducted to assess the personalization of specific channels of online marketing communication by consumers, their perception of companies using personalization and their attitude towards sharing data with companies in exchange for personalized communication with them. A quantitative approach was used. The data was collected using the CAWI technique. It was found that the assessment of the personalization in a given marketing communication channel does not depend on the frequency of its use. Companies using personalized marketing content are rated as more reliable and involved in customer relations compared to companies that not use personalized content in their online marketing channels. At the same time, consumers are not ready to share sensitive personal data if they see additional benefits than personalized marketing content.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie znaczenia personalizacji w komunikacji marketingowej online przedsiębiorstw możliwego dzięki rozwojowi narzędzi Marketing Automation z perspektywy konsumentów. Przeprowadzono badanie dotyczące oceny personalizacji określonych kanałów komunikacji marketingowej online przez konsumentów, postrzegania przez nich firm stosujących personalizację i stosunku do dzielenia się danymi z firmami w zamian za spersonalizowaną komunikację z nimi. W tym celu zastosowano ilościowe podejście badawcze, a dane zostały zgromadzone, posługując się techniką CAWI. Z badań wynika, że ocena personalizacji w danym kanale komunikacji marketingowej nie zależy od częstotliwości korzystania z niego. Firmy wykorzystujące personalizację treści marketingowych są oceniane jako bardziej wiarygodne i zaangażowane w relacje z klientami w porównaniu do firm niestosujących personalizacji treści kanałów marketingowych online. Równocześnie konsumenci nie są gotowi dzielić się wrażliwymi danymi osobowymi, jeśli dostrzegają dodatkowe korzyści niż sama personalizacja treści marketingowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorNiedzielska, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:40:15Z
dc.date.available2020-07-28T05:40:15Z
dc.date.submitted2020-07-02pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-139517-245162pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240261
dc.languagepolpl
dc.subject.ene-consumers – ICT – Marketing Automation – online marketing communication – personalizationpl
dc.subject.ple-konsumenci – ICT – komunikacja marketingowa online – Marketing Automation – personalizacjapl
dc.titlePersonalizacja w komunikacji marketingowej online – perspektywa konsumentapl
dc.title.alternativePersonalization in online marketing communication: The consumer perspectivepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor’s thesis aims to present the importance of personalization in online marketing communication as a result of the development of Marketing Automation tools from the perspective of consumers. A study was conducted to assess the personalization of specific channels of online marketing communication by consumers, their perception of companies using personalization and their attitude towards sharing data with companies in exchange for personalized communication with them. A quantitative approach was used. The data was collected using the CAWI technique. It was found that the assessment of the personalization in a given marketing communication channel does not depend on the frequency of its use. Companies using personalized marketing content are rated as more reliable and involved in customer relations compared to companies that not use personalized content in their online marketing channels. At the same time, consumers are not ready to share sensitive personal data if they see additional benefits than personalized marketing content.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie znaczenia personalizacji w komunikacji marketingowej online przedsiębiorstw możliwego dzięki rozwojowi narzędzi Marketing Automation z perspektywy konsumentów. Przeprowadzono badanie dotyczące oceny personalizacji określonych kanałów komunikacji marketingowej online przez konsumentów, postrzegania przez nich firm stosujących personalizację i stosunku do dzielenia się danymi z firmami w zamian za spersonalizowaną komunikację z nimi. W tym celu zastosowano ilościowe podejście badawcze, a dane zostały zgromadzone, posługując się techniką CAWI. Z badań wynika, że ocena personalizacji w danym kanale komunikacji marketingowej nie zależy od częstotliwości korzystania z niego. Firmy wykorzystujące personalizację treści marketingowych są oceniane jako bardziej wiarygodne i zaangażowane w relacje z klientami w porównaniu do firm niestosujących personalizacji treści kanałów marketingowych online. Równocześnie konsumenci nie są gotowi dzielić się wrażliwymi danymi osobowymi, jeśli dostrzegają dodatkowe korzyści niż sama personalizacja treści marketingowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Niedzielska, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:40:15Z
dc.date.available
2020-07-28T05:40:15Z
dc.date.submittedpl
2020-07-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-139517-245162
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240261
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
e-consumers – ICT – Marketing Automation – online marketing communication – personalization
dc.subject.plpl
e-konsumenci – ICT – komunikacja marketingowa online – Marketing Automation – personalizacja
dc.titlepl
Personalizacja w komunikacji marketingowej online – perspektywa konsumenta
dc.title.alternativepl
Personalization in online marketing communication: The consumer perspective
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
107
Views per month
Views per city
Warsaw
29
Krakow
14
Wroclaw
10
Gdansk
9
Poznan
6
Lodz
4
Dublin
3
Bydgoszcz
2
Legionowo
2
Opole
2

No access

No Thumbnail Available