Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie utworów muzycznych w działalności gospodarczej.
Using musical work in business
utwory muzyczne, biznes, działalność gospodarcza, muzyka, organizacja zbiorowego zarządzania, prawo autorskie, artykuł 24, wyjątek, odbiornik radiowy, odbiornik telewizyjny, licencja, radio, umowa licencyjna
music, musical work, radio, business, copyright, license
Niniejsza praca porusza niektóre aspekty publicznego odtwarzania muzyki w lokalach, w których prowadzona jest działalność gospodarcza. Praca ma na celu podjęcie analizy wybranych przykładów owego odtwarzania i próbę wykazania kiedy właściciel danego lokalu zobowiązany jest do płacenia tantiem a kiedy z tego obowiązku jest zwolniony (wyjątek opisany w artykule 24 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r). W celu trafniejszej analizy autor posiłkował się komentarzami do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz licznymi artykułami i badaniami, jak również orzeczeniami sądów i TSUE. Praca porusza również pewne aspekty umów licencyjnych zawieranych z organizacjami zbiorowego zarządzania. Autor podjął próbę wykazania różnic między pozornie podobnymi przypadkami publicznego odtwarzania oraz ukazania licznych niejasności związanych z subiektywną interpretacją stanu faktycznego.
This work deals with some aspects of public music reproduction at premises where business is conducted. The work aims to analyze selected examples of this reproduction and attempt to prove when the owner of a business is obligated to pay royalties and when he is exempt from this obligation (the exception described in Article 24 of the Copyright). In order to better analyze this subject, the author used commentaries to the Copyright as well as numerous articles and research and judgments of the courts. The work also deals with certain aspects of licensing agreements concluded with collective management organizations. The author has attempted to show differences between seemingly similar cases of public reproduction and showing numerous ambiguities related to the subjective interpretation of the actual state.
dc.abstract.en | This work deals with some aspects of public music reproduction at premises where business is conducted. The work aims to analyze selected examples of this reproduction and attempt to prove when the owner of a business is obligated to pay royalties and when he is exempt from this obligation (the exception described in Article 24 of the Copyright). In order to better analyze this subject, the author used commentaries to the Copyright as well as numerous articles and research and judgments of the courts. The work also deals with certain aspects of licensing agreements concluded with collective management organizations. The author has attempted to show differences between seemingly similar cases of public reproduction and showing numerous ambiguities related to the subjective interpretation of the actual state. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca porusza niektóre aspekty publicznego odtwarzania muzyki w lokalach, w których prowadzona jest działalność gospodarcza. Praca ma na celu podjęcie analizy wybranych przykładów owego odtwarzania i próbę wykazania kiedy właściciel danego lokalu zobowiązany jest do płacenia tantiem a kiedy z tego obowiązku jest zwolniony (wyjątek opisany w artykule 24 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r). W celu trafniejszej analizy autor posiłkował się komentarzami do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz licznymi artykułami i badaniami, jak również orzeczeniami sądów i TSUE. Praca porusza również pewne aspekty umów licencyjnych zawieranych z organizacjami zbiorowego zarządzania. Autor podjął próbę wykazania różnic między pozornie podobnymi przypadkami publicznego odtwarzania oraz ukazania licznych niejasności związanych z subiektywną interpretacją stanu faktycznego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stanisławska-Kloc, Sybilla - 132059 | pl |
dc.contributor.author | Postawa, Damian | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stanisławska-Kloc, Sybilla - 132059 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowska, Joanna - 130317 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T18:43:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T18:43:36Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-13 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo własności intelektualnej i nowych mediów | pl |
dc.identifier.apd | diploma-126133-214581 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230261 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | music, musical work, radio, business, copyright, license | pl |
dc.subject.pl | utwory muzyczne, biznes, działalność gospodarcza, muzyka, organizacja zbiorowego zarządzania, prawo autorskie, artykuł 24, wyjątek, odbiornik radiowy, odbiornik telewizyjny, licencja, radio, umowa licencyjna | pl |
dc.title | Wykorzystanie utworów muzycznych w działalności gospodarczej. | pl |
dc.title.alternative | Using musical work in business | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |