Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza wpływu zastosowań sztucznej inteligencji na sektor e-commerce na rynku odzieżowym w Polsce
Analysis of the impact of artificial intelligence applications on the e-commerce sector on the clothing market in Poland
AI – e-commerce – odzieżowy – sztuczna inteligencja
AI - artificial intelligence – clothing – e-commerce
Celem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu zastosowań sztucznej inteligencji (AI) na sektor e-commerce na rynku odzieżowym w Polsce. Praca stawia pytania badawcze dotyczące tego, jak AI jest implementowana przez polskie marki odzieżowe, jakie technologie AI są wykorzystywane oraz jak wpływają one na personalizację doświadczeń zakupowych klientów.Analiza opiera się na metodzie studium przypadku, obejmującej szczegółowy opis trzech polskich marek odzieżowych: Mohito, CCC oraz Answear.com. Dane zostały zebrane z oficjalnych stron internetowych, wywiadów z przedstawicielami firm oraz publikacji branżowych.Badanie wykazało, że technologie AI, takie jak chatboty, rekomendacje produktowe, wyszukiwanie obrazem i wirtualne przymierzalnie, znacząco wpływają na personalizację i poprawę doświadczeń zakupowych klientów. Technologie AI zwiększają satysfakcję klientów i lojalność wobec marki, jednocześnie redukując koszty operacyjne i liczbę zwrotów. Transparentna komunikacja o wykorzystaniu AI jest kluczowa dla budowania zaufania klientów i wizerunku firmy.
The aim of this thesis is to investigate the impact of artificial intelligence (AI) applications on the e-commerce sector in the clothing market in Poland. The research questions address how AI is implemented by Polish clothing brands, which AI technologies are utilized and how they influence the personalization of customers' shopping experiences. The analysis is based on the case study method, providing a detailed description of three Polish clothing brands: Mohito, CCC and Answear.com. Data were collected from official websites, interviews with company representatives and industry publications.The study found that AI technologies such as chatbots, product recommendations, image search and virtual fitting rooms significantly impact the personalization and enhancement of customers' shopping experiences.AI technologies increase customer satisfaction and brand loyalty while reducing operational costs and the number of returns. Transparent communication about the use of AI is crucial for building customer trust and the company's image.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to investigate the impact of artificial intelligence (AI) applications on the e-commerce sector in the clothing market in Poland. The research questions address how AI is implemented by Polish clothing brands, which AI technologies are utilized and how they influence the personalization of customers' shopping experiences. The analysis is based on the case study method, providing a detailed description of three Polish clothing brands: Mohito, CCC and Answear.com. Data were collected from official websites, interviews with company representatives and industry publications.The study found that AI technologies such as chatbots, product recommendations, image search and virtual fitting rooms significantly impact the personalization and enhancement of customers' shopping experiences.AI technologies increase customer satisfaction and brand loyalty while reducing operational costs and the number of returns. Transparent communication about the use of AI is crucial for building customer trust and the company's image. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu zastosowań sztucznej inteligencji (AI) na sektor e-commerce na rynku odzieżowym w Polsce. Praca stawia pytania badawcze dotyczące tego, jak AI jest implementowana przez polskie marki odzieżowe, jakie technologie AI są wykorzystywane oraz jak wpływają one na personalizację doświadczeń zakupowych klientów.Analiza opiera się na metodzie studium przypadku, obejmującej szczegółowy opis trzech polskich marek odzieżowych: Mohito, CCC oraz Answear.com. Dane zostały zebrane z oficjalnych stron internetowych, wywiadów z przedstawicielami firm oraz publikacji branżowych.Badanie wykazało, że technologie AI, takie jak chatboty, rekomendacje produktowe, wyszukiwanie obrazem i wirtualne przymierzalnie, znacząco wpływają na personalizację i poprawę doświadczeń zakupowych klientów. Technologie AI zwiększają satysfakcję klientów i lojalność wobec marki, jednocześnie redukując koszty operacyjne i liczbę zwrotów. Transparentna komunikacja o wykorzystaniu AI jest kluczowa dla budowania zaufania klientów i wizerunku firmy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.author | Agashkova, Yevgeniya - USOS175366 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.reviewer | Teczke, Maciej - USOS124245 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T23:01:47Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T23:01:47Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse, bankowość, ubezpieczenia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-175000-175366 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376534 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | AI - artificial intelligence – clothing – e-commerce | pl |
dc.subject.pl | AI – e-commerce – odzieżowy – sztuczna inteligencja | pl |
dc.title | Analiza wpływu zastosowań sztucznej inteligencji na sektor e-commerce na rynku odzieżowym w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Analysis of the impact of artificial intelligence applications on the e-commerce sector on the clothing market in Poland | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |