Ekobiznes jako model adaptacji przedsiębiorstwa

licenciate
dc.abstract.enToday, the ideas of a green economy or a green enterprise are increasingly blending in with the requirements of a market economy. The idea of ​​sustainable development is based on the permanent coexistence of three elements: economy, society and the environment. However, eco-business is not a charity or social activity. Rather, it reflects policies and strategies for continuous economic and social development without harming the environment and natural resources, but oriented towards maximizing profit and improving the company's image.Such a company wisely uses natural resources and builds its relationships with consumers based on a sustainable development model. Because society is increasingly aware of the influence of people and civilization on the surrounding environment. For this reason, many people will reject products from a company that does not care about nature - even if they will be a little cheaper than those from ecological companies. Importantly - it doesn't work the other way around, so entrepreneurs are unlikely to be afraid of losing customers just because their company has begun to care more for the environment. From a business point of view it is definitely worth being eco. The purpose of the work is to prove that a change in consumer needs is a premise for pro-ecological behavior of the company and to contrast two different business models of a modern enterprise. The first - is one that recognizes ecological responsibility as one of the priorities for market activity, and the second - more focused on reducing the unit cost in mass production by using all possible methods, even if it leads to environmental degradation.pl
dc.abstract.plDziś idee zielonej gospodarki czy zielonego przedsiębiorstwa coraz częściej wkomponowują się w wymogi gospodarki rynkowej. Idea zrównoważonego i trwałego rozwoju (sustainable development) opiera się na trwałym współistnieniu trzech elementów: gospodarki, społeczeństwa i środowiska. Jednak ekobiznes nie jest działalnością charytatywną lub społeczną. Jest to raczej odzwierciedlenie polityki i strategii ciągłego rozwoju gospodarczego i społecznego bez szkody dla środowiska i zasobów naturalnych, ale zorientowanej na maksymalizację zysku i poprawę wizerunku firmy.Taka firma rozsądnie wykorzystuje zasoby naturalne oraz buduje swoje relacje z konsumentami opierając się na modelu zrównoważonego rozwoju. Ponieważ społeczeństwo jest coraz bardziej świadome wpływu ludzi i cywilizacji na otaczające ich środowisko. Wiele osób z tego powodu będzie odrzucało produkty firmy, która nie troszczy się o naturę – nawet jeśli będą one trochę tańsze od tych z ekologicznych firm. Co ważne – nie działa to w drugą stronę, a zatem przedsiębiorcy raczej nie muszą się obawiać, że stracą klientów tylko przez to, że ich firma zaczęła bardziej dbać o środowisko naturalne. Z biznesowego punktu widzenia zatem zdecydowanie warto być eko. Celem pracy jest udowodnienie, że zmiana potrzeb konsumenckich jest przesłanką proekologicznego zachowania firmy oraz przeciwstawienie dwóch różnych modeli biznesu współczesnego przedsiębiorstwa. Pierwsze - to takie które uznaje odpowiedzialność ekologiczną za jeden z priorytetów działania na rynku, a drugi - bardziej zorientowany na obniżeniu kosztu jednostkowego w produkcji masowej wykorzystując dla tego wszystkie możliwe sposoby, nawet jeżeli prowadzi to do degradacji środowiska naturalnego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorSherstnova, Polinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:37:58Z
dc.date.available2020-07-27T23:37:58Z
dc.date.submitted2019-09-24pl
dc.fieldofstudyekonomiapl
dc.fieldofstudyfinanse, bankowość, ubezpieczeniapl
dc.identifier.apddiploma-132305-236635pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234785
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: ecobusiness – ecology – economy – entrepreneurship – environmentpl
dc.subject.plSłowa kluczowe: adaptacja – ekobiznes – ekologia – przedsiębiorstwo – środowisko naturalnepl
dc.titleEkobiznes jako model adaptacji przedsiębiorstwapl
dc.title.alternativeEcobusiness as an adaptation model of enterprisepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Today, the ideas of a green economy or a green enterprise are increasingly blending in with the requirements of a market economy. The idea of ​​sustainable development is based on the permanent coexistence of three elements: economy, society and the environment. However, eco-business is not a charity or social activity. Rather, it reflects policies and strategies for continuous economic and social development without harming the environment and natural resources, but oriented towards maximizing profit and improving the company's image.Such a company wisely uses natural resources and builds its relationships with consumers based on a sustainable development model. Because society is increasingly aware of the influence of people and civilization on the surrounding environment. For this reason, many people will reject products from a company that does not care about nature - even if they will be a little cheaper than those from ecological companies. Importantly - it doesn't work the other way around, so entrepreneurs are unlikely to be afraid of losing customers just because their company has begun to care more for the environment. From a business point of view it is definitely worth being eco. The purpose of the work is to prove that a change in consumer needs is a premise for pro-ecological behavior of the company and to contrast two different business models of a modern enterprise. The first - is one that recognizes ecological responsibility as one of the priorities for market activity, and the second - more focused on reducing the unit cost in mass production by using all possible methods, even if it leads to environmental degradation.
dc.abstract.plpl
Dziś idee zielonej gospodarki czy zielonego przedsiębiorstwa coraz częściej wkomponowują się w wymogi gospodarki rynkowej. Idea zrównoważonego i trwałego rozwoju (sustainable development) opiera się na trwałym współistnieniu trzech elementów: gospodarki, społeczeństwa i środowiska. Jednak ekobiznes nie jest działalnością charytatywną lub społeczną. Jest to raczej odzwierciedlenie polityki i strategii ciągłego rozwoju gospodarczego i społecznego bez szkody dla środowiska i zasobów naturalnych, ale zorientowanej na maksymalizację zysku i poprawę wizerunku firmy.Taka firma rozsądnie wykorzystuje zasoby naturalne oraz buduje swoje relacje z konsumentami opierając się na modelu zrównoważonego rozwoju. Ponieważ społeczeństwo jest coraz bardziej świadome wpływu ludzi i cywilizacji na otaczające ich środowisko. Wiele osób z tego powodu będzie odrzucało produkty firmy, która nie troszczy się o naturę – nawet jeśli będą one trochę tańsze od tych z ekologicznych firm. Co ważne – nie działa to w drugą stronę, a zatem przedsiębiorcy raczej nie muszą się obawiać, że stracą klientów tylko przez to, że ich firma zaczęła bardziej dbać o środowisko naturalne. Z biznesowego punktu widzenia zatem zdecydowanie warto być eko. Celem pracy jest udowodnienie, że zmiana potrzeb konsumenckich jest przesłanką proekologicznego zachowania firmy oraz przeciwstawienie dwóch różnych modeli biznesu współczesnego przedsiębiorstwa. Pierwsze - to takie które uznaje odpowiedzialność ekologiczną za jeden z priorytetów działania na rynku, a drugi - bardziej zorientowany na obniżeniu kosztu jednostkowego w produkcji masowej wykorzystując dla tego wszystkie możliwe sposoby, nawet jeżeli prowadzi to do degradacji środowiska naturalnego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Sherstnova, Polina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:37:58Z
dc.date.available
2020-07-27T23:37:58Z
dc.date.submittedpl
2019-09-24
dc.fieldofstudypl
ekonomia
dc.fieldofstudypl
finanse, bankowość, ubezpieczenia
dc.identifier.apdpl
diploma-132305-236635
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234785
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: ecobusiness – ecology – economy – entrepreneurship – environment
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: adaptacja – ekobiznes – ekologia – przedsiębiorstwo – środowisko naturalne
dc.titlepl
Ekobiznes jako model adaptacji przedsiębiorstwa
dc.title.alternativepl
Ecobusiness as an adaptation model of enterprise
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Gliwice
2
Leszno
2
Sosnowiec
2
Wroclaw
2
Chicago
1
Dublin
1
Krakow
1
Piaseczno
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available