Zachowania konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego

master
dc.abstract.enThe aim of the thesis is consumer behavior, which is significantly affected by economic crises. The main purpose of this thesis is to examine the impact of economic crises on consumer behavior and to understand the strategies that consumers take under economic difficulties. The thesis consists of a theoretical part, which defines the concepts of consumer and economic crisis, the second chapter is dedicated to the genesis of economic crises at the turn of the 20th and 21st centuries and their impact on consumer behavior. The empirical part of the thesis refers to the research of the impact of three economic crises: the COVID-19 pandemic, inflation and war on consumer behavior, on their purchasing decisions and preferences, and allows us to understand the strategies that consumers take during economic difficulties. The literature, mainly in the field of psychology of consumer behavior and economic crises, was used to write the thesis. In the research conducted, the research technique used was a questionnaire survey on a sample of 45 people (mainly students of large cities). The obtained results of the research were thoroughly analyzed, and the conclusions made it possible to confirm the established main hypothesis, which is: In the face of economic crises, such as pandemic, inflation and war, consumer behavior changes, which manifests itself in modifications of purchase preferences and spending levels.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy są zachowania konsumentów, na które kryzys gospodarczy wywiera znaczący wpływ. Głównym celem pracy jest zbadanie wpływu kryzysów gospodarczych na zachowania konsumentów oraz zrozumienie strategii, jakie konsumenci podejmują w warunkach trudności ekonomicznych. Praca składa się z części teoretycznej, w której zdefiniowano pojęcia konsumenta oraz kryzysu gospodarczego, drugi rozdział poświęcony został genezie kryzysów gospodarczych na przełomie XX i XXI wieku oraz ich wpływie na zachowania konsumentów. Część empiryczna pracy dotyczy badania wpływu trzech kryzysów gospodarczych: pandemii COVID-19, inflacji i wojny na zachowania konsumentów, na ich decyzje zakupowe i preferencje konsumenckie oraz pozwala zrozumieć strategie, jakie konsumenci podejmują w warunkach trudności ekonomicznych. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową, głównie z zakresu psychologii zachowań konsumenckich i kryzysów gospodarczych. W przeprowadzonym badaniu zastosowaną techniką badawczą była ankieta na próbie 45 osób (głównie studentów dużych miast). Uzyskane wyniki badań zostały poddane wnikliwej analizie, a wysunięte wnioski pozwoliły na potwierdzenie założonej hipotezy głównej, która brzmi: W obliczu kryzysów gospodarczych, takich jak pandemia, inflacja i wojna, zachowania konsumentów ulegają zmianie, przejawiając się w modyfikacjach preferencji zakupowych oraz poziomie wydatków.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMakieła, Zbigniew - USOS220977 pl
dc.contributor.authorHyla, Aleksandra - USOS321445 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniew - USOS220977 pl
dc.contributor.reviewerSławik, Anna - USOS15161 pl
dc.date.accessioned2024-07-08T23:10:22Z
dc.date.available2024-07-08T23:10:22Z
dc.date.submitted2024-07-08pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-173048-321445pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373217
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONSUMER – CONSUMER BEHAVIOR – ECONOMIC CRISISpl
dc.subject.plKONSUMENT – KRYZYS GOSPODARCZY –ZACHOWANIA KONSUMENCKIEpl
dc.titleZachowania konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczegopl
dc.title.alternativeConsumer behavior in the economic crisispl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis is consumer behavior, which is significantly affected by economic crises. The main purpose of this thesis is to examine the impact of economic crises on consumer behavior and to understand the strategies that consumers take under economic difficulties. The thesis consists of a theoretical part, which defines the concepts of consumer and economic crisis, the second chapter is dedicated to the genesis of economic crises at the turn of the 20th and 21st centuries and their impact on consumer behavior. The empirical part of the thesis refers to the research of the impact of three economic crises: the COVID-19 pandemic, inflation and war on consumer behavior, on their purchasing decisions and preferences, and allows us to understand the strategies that consumers take during economic difficulties. The literature, mainly in the field of psychology of consumer behavior and economic crises, was used to write the thesis. In the research conducted, the research technique used was a questionnaire survey on a sample of 45 people (mainly students of large cities). The obtained results of the research were thoroughly analyzed, and the conclusions made it possible to confirm the established main hypothesis, which is: In the face of economic crises, such as pandemic, inflation and war, consumer behavior changes, which manifests itself in modifications of purchase preferences and spending levels.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy są zachowania konsumentów, na które kryzys gospodarczy wywiera znaczący wpływ. Głównym celem pracy jest zbadanie wpływu kryzysów gospodarczych na zachowania konsumentów oraz zrozumienie strategii, jakie konsumenci podejmują w warunkach trudności ekonomicznych. Praca składa się z części teoretycznej, w której zdefiniowano pojęcia konsumenta oraz kryzysu gospodarczego, drugi rozdział poświęcony został genezie kryzysów gospodarczych na przełomie XX i XXI wieku oraz ich wpływie na zachowania konsumentów. Część empiryczna pracy dotyczy badania wpływu trzech kryzysów gospodarczych: pandemii COVID-19, inflacji i wojny na zachowania konsumentów, na ich decyzje zakupowe i preferencje konsumenckie oraz pozwala zrozumieć strategie, jakie konsumenci podejmują w warunkach trudności ekonomicznych. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową, głównie z zakresu psychologii zachowań konsumenckich i kryzysów gospodarczych. W przeprowadzonym badaniu zastosowaną techniką badawczą była ankieta na próbie 45 osób (głównie studentów dużych miast). Uzyskane wyniki badań zostały poddane wnikliwej analizie, a wysunięte wnioski pozwoliły na potwierdzenie założonej hipotezy głównej, która brzmi: W obliczu kryzysów gospodarczych, takich jak pandemia, inflacja i wojna, zachowania konsumentów ulegają zmianie, przejawiając się w modyfikacjach preferencji zakupowych oraz poziomie wydatków.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Makieła, Zbigniew - USOS220977
dc.contributor.authorpl
Hyla, Aleksandra - USOS321445
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew - USOS220977
dc.contributor.reviewerpl
Sławik, Anna - USOS15161
dc.date.accessioned
2024-07-08T23:10:22Z
dc.date.available
2024-07-08T23:10:22Z
dc.date.submittedpl
2024-07-08
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-173048-321445
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373217
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONSUMER – CONSUMER BEHAVIOR – ECONOMIC CRISIS
dc.subject.plpl
KONSUMENT – KRYZYS GOSPODARCZY –ZACHOWANIA KONSUMENCKIE
dc.titlepl
Zachowania konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego
dc.title.alternativepl
Consumer behavior in the economic crisis
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
68
Views per month
Views per city
Warsaw
19
Poznan
12
Krakow
4
Rzeszów
4
Gdansk
2
Kruszwica
2
Oświęcim
2
Sopot
2
Wroclaw
2
Bialystok
1

No access

No Thumbnail Available
Collections