Strategia crowdsourcingu jako narzędzie zarządzania w Web 2.0 na przykładzie Banku Pomysłów Banku Zachodniego WBK

licenciate
dc.abstract.enThis paper presents and discusses Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK as a crowdsourcing platform. The first chapter presents the situation of BZ WBK in Poland and includes an overview of Web-centered marketing strategies managed by the bank. The second chapter consists of theories and phenomena that have shaped crowdsourcing: the prosument attitude, open source projects, commons-based peer production and collective intelligence. It also presents the work of two leading figures researching crowdsourcing: Jeff Howe and Daren C. Brabham. The third chapter discusses various texts which seek to extract general rules and qualities that characterise each and every crowdsourcing project. The fourth chapter is an analysis and critique of Bank Pomysłów BZ WBK which utilises ideas introduced in previous chapters. The conclusion is that Bank Pomysłów BZ WBK does not fully exploit the capabilities of crowdsourcing and belittles the role of its community.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca przedstawia i omawia Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK jako platformę o charakterze crowdsourcingowym. W pierwszym rozdziale zostaje opisana sytuacja banku BZ WBK w Polsce oraz przybliżone zostają strategie marketingowe prowadzone przez bank z myślą o środowisku internetowym. Drugi składa się z prezentacji teorii i zjawisk, które ukształtowały zjawisko crowdsourcingu: postawy prosumenckiej, projektów typu open source, pozarynkowej produkcji społecznej oraz zbiorowej inteligencji. Zawiera również przedstawienie pracy dwóch wiodących badaczy crowdsourcingu: Jeffa Howe'a i Darena C. Brabhama. W trzecim rozdziale zostają omówione teksty, których celem jest wyprowadzenie zasad oraz własności, którymi powinien cechować się projekt crowdsourcingowy oraz badania przeprowadzone w celu charakterystyki rezultatów oraz procesu pozyskiwania innowacji z pomocą społeczności. Czwarty rozdział to analiza i krytyka Banku Pomysłów BZ WBK wykorzystująca wypracowane wcześniej kategorie, której wynikiem jest ocena crowdsourcingowego przedsięwzięcia, wynikająca z niewykorzystania potencjału formuły i umniejszania roli społeczności.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorMaciąg, Rafał - 185118 pl
dc.contributor.authorSzuba, Maciejpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerZawadzki, Michałpl
dc.contributor.reviewerMaciąg, Rafał - 185118 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:36:27Z
dc.date.available2020-07-24T16:36:27Z
dc.date.submitted2013-07-01pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-75234-95643pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188038
dc.languagepolpl
dc.subject.encrowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innovation, management in Web 2.0, collective intelligencepl
dc.subject.plcrowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innowacja, zarządzanie w Web 2.0, zbiorowa inteligencjapl
dc.titleStrategia crowdsourcingu jako narzędzie zarządzania w Web 2.0 na przykładzie Banku Pomysłów Banku Zachodniego WBKpl
dc.title.alternativeCrowdsourcing strategy as a mean of management in Web 2.0 based on Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBKpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper presents and discusses Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK as a crowdsourcing platform. The first chapter presents the situation of BZ WBK in Poland and includes an overview of Web-centered marketing strategies managed by the bank. The second chapter consists of theories and phenomena that have shaped crowdsourcing: the prosument attitude, open source projects, commons-based peer production and collective intelligence. It also presents the work of two leading figures researching crowdsourcing: Jeff Howe and Daren C. Brabham. The third chapter discusses various texts which seek to extract general rules and qualities that characterise each and every crowdsourcing project. The fourth chapter is an analysis and critique of Bank Pomysłów BZ WBK which utilises ideas introduced in previous chapters. The conclusion is that Bank Pomysłów BZ WBK does not fully exploit the capabilities of crowdsourcing and belittles the role of its community.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca przedstawia i omawia Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK jako platformę o charakterze crowdsourcingowym. W pierwszym rozdziale zostaje opisana sytuacja banku BZ WBK w Polsce oraz przybliżone zostają strategie marketingowe prowadzone przez bank z myślą o środowisku internetowym. Drugi składa się z prezentacji teorii i zjawisk, które ukształtowały zjawisko crowdsourcingu: postawy prosumenckiej, projektów typu open source, pozarynkowej produkcji społecznej oraz zbiorowej inteligencji. Zawiera również przedstawienie pracy dwóch wiodących badaczy crowdsourcingu: Jeffa Howe'a i Darena C. Brabhama. W trzecim rozdziale zostają omówione teksty, których celem jest wyprowadzenie zasad oraz własności, którymi powinien cechować się projekt crowdsourcingowy oraz badania przeprowadzone w celu charakterystyki rezultatów oraz procesu pozyskiwania innowacji z pomocą społeczności. Czwarty rozdział to analiza i krytyka Banku Pomysłów BZ WBK wykorzystująca wypracowane wcześniej kategorie, której wynikiem jest ocena crowdsourcingowego przedsięwzięcia, wynikająca z niewykorzystania potencjału formuły i umniejszania roli społeczności.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Maciąg, Rafał - 185118
dc.contributor.authorpl
Szuba, Maciej
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Zawadzki, Michał
dc.contributor.reviewerpl
Maciąg, Rafał - 185118
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:36:27Z
dc.date.available
2020-07-24T16:36:27Z
dc.date.submittedpl
2013-07-01
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-75234-95643
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188038
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
crowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innovation, management in Web 2.0, collective intelligence
dc.subject.plpl
crowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innowacja, zarządzanie w Web 2.0, zbiorowa inteligencja
dc.titlepl
Strategia crowdsourcingu jako narzędzie zarządzania w Web 2.0 na przykładzie Banku Pomysłów Banku Zachodniego WBK
dc.title.alternativepl
Crowdsourcing strategy as a mean of management in Web 2.0 based on Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Dublin
4
Wroclaw
2
Boardman
1
Koluszki
1
Krakow
1
Miejska Górka
1
Poznan
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available