Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia crowdsourcingu jako narzędzie zarządzania w Web 2.0 na przykładzie Banku Pomysłów Banku Zachodniego WBK
Crowdsourcing strategy as a mean of management in Web 2.0 based on Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK
crowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innowacja, zarządzanie w Web 2.0, zbiorowa inteligencja
crowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innovation, management in Web 2.0, collective intelligence
Niniejsza praca przedstawia i omawia Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK jako platformę o charakterze crowdsourcingowym. W pierwszym rozdziale zostaje opisana sytuacja banku BZ WBK w Polsce oraz przybliżone zostają strategie marketingowe prowadzone przez bank z myślą o środowisku internetowym. Drugi składa się z prezentacji teorii i zjawisk, które ukształtowały zjawisko crowdsourcingu: postawy prosumenckiej, projektów typu open source, pozarynkowej produkcji społecznej oraz zbiorowej inteligencji. Zawiera również przedstawienie pracy dwóch wiodących badaczy crowdsourcingu: Jeffa Howe'a i Darena C. Brabhama. W trzecim rozdziale zostają omówione teksty, których celem jest wyprowadzenie zasad oraz własności, którymi powinien cechować się projekt crowdsourcingowy oraz badania przeprowadzone w celu charakterystyki rezultatów oraz procesu pozyskiwania innowacji z pomocą społeczności. Czwarty rozdział to analiza i krytyka Banku Pomysłów BZ WBK wykorzystująca wypracowane wcześniej kategorie, której wynikiem jest ocena crowdsourcingowego przedsięwzięcia, wynikająca z niewykorzystania potencjału formuły i umniejszania roli społeczności.
This paper presents and discusses Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK as a crowdsourcing platform. The first chapter presents the situation of BZ WBK in Poland and includes an overview of Web-centered marketing strategies managed by the bank. The second chapter consists of theories and phenomena that have shaped crowdsourcing: the prosument attitude, open source projects, commons-based peer production and collective intelligence. It also presents the work of two leading figures researching crowdsourcing: Jeff Howe and Daren C. Brabham. The third chapter discusses various texts which seek to extract general rules and qualities that characterise each and every crowdsourcing project. The fourth chapter is an analysis and critique of Bank Pomysłów BZ WBK which utilises ideas introduced in previous chapters. The conclusion is that Bank Pomysłów BZ WBK does not fully exploit the capabilities of crowdsourcing and belittles the role of its community.
dc.abstract.en | This paper presents and discusses Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK as a crowdsourcing platform. The first chapter presents the situation of BZ WBK in Poland and includes an overview of Web-centered marketing strategies managed by the bank. The second chapter consists of theories and phenomena that have shaped crowdsourcing: the prosument attitude, open source projects, commons-based peer production and collective intelligence. It also presents the work of two leading figures researching crowdsourcing: Jeff Howe and Daren C. Brabham. The third chapter discusses various texts which seek to extract general rules and qualities that characterise each and every crowdsourcing project. The fourth chapter is an analysis and critique of Bank Pomysłów BZ WBK which utilises ideas introduced in previous chapters. The conclusion is that Bank Pomysłów BZ WBK does not fully exploit the capabilities of crowdsourcing and belittles the role of its community. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca przedstawia i omawia Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK jako platformę o charakterze crowdsourcingowym. W pierwszym rozdziale zostaje opisana sytuacja banku BZ WBK w Polsce oraz przybliżone zostają strategie marketingowe prowadzone przez bank z myślą o środowisku internetowym. Drugi składa się z prezentacji teorii i zjawisk, które ukształtowały zjawisko crowdsourcingu: postawy prosumenckiej, projektów typu open source, pozarynkowej produkcji społecznej oraz zbiorowej inteligencji. Zawiera również przedstawienie pracy dwóch wiodących badaczy crowdsourcingu: Jeffa Howe'a i Darena C. Brabhama. W trzecim rozdziale zostają omówione teksty, których celem jest wyprowadzenie zasad oraz własności, którymi powinien cechować się projekt crowdsourcingowy oraz badania przeprowadzone w celu charakterystyki rezultatów oraz procesu pozyskiwania innowacji z pomocą społeczności. Czwarty rozdział to analiza i krytyka Banku Pomysłów BZ WBK wykorzystująca wypracowane wcześniej kategorie, której wynikiem jest ocena crowdsourcingowego przedsięwzięcia, wynikająca z niewykorzystania potencjału formuły i umniejszania roli społeczności. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Maciąg, Rafał - 185118 | pl |
dc.contributor.author | Szuba, Maciej | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawadzki, Michał | pl |
dc.contributor.reviewer | Maciąg, Rafał - 185118 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T16:36:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T16:36:27Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-75234-95643 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188038 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | crowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innovation, management in Web 2.0, collective intelligence | pl |
dc.subject.pl | crowdsourcing, Bank Pomysłów BZ WBK, innowacja, zarządzanie w Web 2.0, zbiorowa inteligencja | pl |
dc.title | Strategia crowdsourcingu jako narzędzie zarządzania w Web 2.0 na przykładzie Banku Pomysłów Banku Zachodniego WBK | pl |
dc.title.alternative | Crowdsourcing strategy as a mean of management in Web 2.0 based on Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |