Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sport w służbie marki. Studium przypadku marki Red Bull
Sport in the service of the brand. Case study of the Red Bull brand
MARKETING SPORTOWY - MARKETING POPRZEZ SPORT - SPONSORING SPORTOWY - RED BULL
MARKETING OF SPORT - MARKETING THROUGH SPORT - SPONSORSHIP OF SPORT - RED BULL
Obszary takie jak marketing i sponsoring odgrywają istotną rolę w funkcjonowaniu współczesnych marek. Zdarza się, że to właśnie skuteczne decyzje podejmowane w tym zakresie działania organizacji, decydują o sukcesie lub klęsce danej firmy. Celem pracy magisterskiej jest omówienie działań marketingowych i sponsoringowych podejmowanych przez markę Red Bull. W opracowaniu wykorzystano metody studium przypadku i netnografii oraz techniki badawcze w postaci: obserwacji internetowej, analizy materiałów zastanych, ankiet. Praca składa się z dwóch części: pierwsza zawiera przede wszystkim omówienie dotychczasowego stanu badań w zakresie prowadzenia działań marketingowych i sponsoringowych, druga obejmuje: opis elementów strategii marki Red Bull i aktywności firmy na wspomnianych wcześniej polach oraz opracowanie i przedstawienie wyników przeprowadzonych badań. Autor zdecydował się przeprowadzić studium przypadku z elementami netnografii, ponieważ metody te wykorzystuje się w momencie, kiedy badania mają za zadanie znaleźć odpowiedź na pytania “jak” oraz “dlaczego” konkretne zjawisko występuje oraz przedstawić jego kontekst. Wszelkie analizy prowadzone były w ramach paradygmatu interpretatywno- symbolicznego. Niniejsza praca może być uzupełnieniem luki badawczej, ponieważ koncentruje się na sytuacji aktualnej, uwzględniając występujące teraz w otoczeniu organizacji wyzwania. Jednocześnie, z uwagi na popularność marki Red Bull w badaniach dotyczących strategii marketingowych, może ona stanowić punkt wyjścia do kolejnych badań, proponując oryginalne omówienie tematu w kontekście sportu.
Areas such as marketing and sponsorship pose an important role in the functioning of modern brands. It happens that it is the effective decisions made in this area of the organization's activities that determine the success or failure of a given company. The aim of the master's thesis is to discuss the marketing and sponsorship activities undertaken by the Red Bull brand. The study uses the methods of case studies and netnography as well as research techniques in the form of: internet observation, analysis of existing materials, and questionnaires. The work consists of two parts: the first one contains the current state of research in the field of conducting marketing and sponsoring activities, the second one covers: description of the Red Bull brand strategy elements and the company's activity in the aforementioned fields, and the preparation and presentation of the research results. The author decided to conduct a case study with elements of netnography, because these methods are used when the research is to find answers to the questions "how" and "why" a specific phenomenon occurs and to present its context. All analyzes were carried out within the interpretative-symbolic paradigm. This work can fill the research gap as it focuses on the current situation, taking into account the challenges that are present in the organization's environment. At the same time, due to the popularity of the Red Bull brand in research on marketing strategies, it can be a starting point for further research, proposing an original discussion of the topic in the context of sport.
dc.abstract.en | Areas such as marketing and sponsorship pose an important role in the functioning of modern brands. It happens that it is the effective decisions made in this area of the organization's activities that determine the success or failure of a given company. The aim of the master's thesis is to discuss the marketing and sponsorship activities undertaken by the Red Bull brand. The study uses the methods of case studies and netnography as well as research techniques in the form of: internet observation, analysis of existing materials, and questionnaires. The work consists of two parts: the first one contains the current state of research in the field of conducting marketing and sponsoring activities, the second one covers: description of the Red Bull brand strategy elements and the company's activity in the aforementioned fields, and the preparation and presentation of the research results. The author decided to conduct a case study with elements of netnography, because these methods are used when the research is to find answers to the questions "how" and "why" a specific phenomenon occurs and to present its context. All analyzes were carried out within the interpretative-symbolic paradigm. This work can fill the research gap as it focuses on the current situation, taking into account the challenges that are present in the organization's environment. At the same time, due to the popularity of the Red Bull brand in research on marketing strategies, it can be a starting point for further research, proposing an original discussion of the topic in the context of sport. | pl |
dc.abstract.pl | Obszary takie jak marketing i sponsoring odgrywają istotną rolę w funkcjonowaniu współczesnych marek. Zdarza się, że to właśnie skuteczne decyzje podejmowane w tym zakresie działania organizacji, decydują o sukcesie lub klęsce danej firmy. Celem pracy magisterskiej jest omówienie działań marketingowych i sponsoringowych podejmowanych przez markę Red Bull. W opracowaniu wykorzystano metody studium przypadku i netnografii oraz techniki badawcze w postaci: obserwacji internetowej, analizy materiałów zastanych, ankiet. Praca składa się z dwóch części: pierwsza zawiera przede wszystkim omówienie dotychczasowego stanu badań w zakresie prowadzenia działań marketingowych i sponsoringowych, druga obejmuje: opis elementów strategii marki Red Bull i aktywności firmy na wspomnianych wcześniej polach oraz opracowanie i przedstawienie wyników przeprowadzonych badań. Autor zdecydował się przeprowadzić studium przypadku z elementami netnografii, ponieważ metody te wykorzystuje się w momencie, kiedy badania mają za zadanie znaleźć odpowiedź na pytania “jak” oraz “dlaczego” konkretne zjawisko występuje oraz przedstawić jego kontekst. Wszelkie analizy prowadzone były w ramach paradygmatu interpretatywno- symbolicznego. Niniejsza praca może być uzupełnieniem luki badawczej, ponieważ koncentruje się na sytuacji aktualnej, uwzględniając występujące teraz w otoczeniu organizacji wyzwania. Jednocześnie, z uwagi na popularność marki Red Bull w badaniach dotyczących strategii marketingowych, może ona stanowić punkt wyjścia do kolejnych badań, proponując oryginalne omówienie tematu w kontekście sportu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Góral, Anna | pl |
dc.contributor.author | Kozieł, Aleksander | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Góral, Anna | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-29T21:40:36Z | |
dc.date.available | 2022-06-29T21:40:36Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157983-245743 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293764 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MARKETING OF SPORT - MARKETING THROUGH SPORT - SPONSORSHIP OF SPORT - RED BULL | pl |
dc.subject.pl | MARKETING SPORTOWY - MARKETING POPRZEZ SPORT - SPONSORING SPORTOWY - RED BULL | pl |
dc.title | Sport w służbie marki. Studium przypadku marki Red Bull | pl |
dc.title.alternative | Sport in the service of the brand. Case study of the Red Bull brand | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |