RÓŻNICE W KONSTRUKCJI REKLAM SPOŁECZNYCH Z WYBRANYCH KRAJÓW EUROPEJSKICH

licenciate
dc.abstract.enSocial advertising is a communication tool which is increasingly being used to influence the attitudes of consumers, shaping them, fighting against bad habits and promoting the good ones. The Bachelor thesis focuses on the cultural differences which can be seen in the construction of social advertising in five selected European countries - Poland, Spain, Great Britain, the Netherlands and Germany. The research is based on an analysis of content and relate social advertising cultural compatibility for culturally different markets. The completed research indicates a lack of confirmation of most of the assumptions about the cultural compatibility which relate to visual elements connected with the characters and form of communication, verbal elements and persuasion techniques. The one and only element which fits in cultural way was the language of social advertising.pl
dc.abstract.plReklama społeczna to narzędzie komunikacji, które coraz częściej wykorzystywane jest w celu wpływania na postawy odbiorców i ich kształtowanie, przeciwdziałaniu złym nawykom czy propagowaniu tych dobrych. Praca koncentruje się na różnicach kulturowych, które widoczne są w konstrukcji reklam społecznych w pięciu wybranych krajach europejskich – Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemczech. Badania opierają się na analizie zawartości i dotyczą dopasowania kulturowego reklam społecznych na odmiennych kulturowo rynkach. Zrealizowane badania wskazują na brak potwierdzenia większości założeń dotyczących dopasowania kulturowego, które odnosiły się do elementów wizualnych związanych z postaciami i kształtem przekazu, elementów werbalnych czy technik perswazyjnych. Dopasowaniem kulturowym charakteryzował się jedynie język reklam społecznych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorMrozek, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T14:44:34Z
dc.date.available2020-07-26T14:44:34Z
dc.date.submitted2015-07-02pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-97740-162022pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205121
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial advertising, cultural differences, European countries, content analysispl
dc.subject.plreklama społeczna, różnice kulturowe, kraje europejskie, analiza treścipl
dc.titleRÓŻNICE W KONSTRUKCJI REKLAM SPOŁECZNYCH Z WYBRANYCH KRAJÓW EUROPEJSKICHpl
dc.title.alternativeCULTURAL DIFFERENCES IN SOCIAL ADVERTISING CONSTRUCTION FROM SELECTED EUROPEAN COUNTRIESpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Social advertising is a communication tool which is increasingly being used to influence the attitudes of consumers, shaping them, fighting against bad habits and promoting the good ones. The Bachelor thesis focuses on the cultural differences which can be seen in the construction of social advertising in five selected European countries - Poland, Spain, Great Britain, the Netherlands and Germany. The research is based on an analysis of content and relate social advertising cultural compatibility for culturally different markets. The completed research indicates a lack of confirmation of most of the assumptions about the cultural compatibility which relate to visual elements connected with the characters and form of communication, verbal elements and persuasion techniques. The one and only element which fits in cultural way was the language of social advertising.
dc.abstract.plpl
Reklama społeczna to narzędzie komunikacji, które coraz częściej wykorzystywane jest w celu wpływania na postawy odbiorców i ich kształtowanie, przeciwdziałaniu złym nawykom czy propagowaniu tych dobrych. Praca koncentruje się na różnicach kulturowych, które widoczne są w konstrukcji reklam społecznych w pięciu wybranych krajach europejskich – Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemczech. Badania opierają się na analizie zawartości i dotyczą dopasowania kulturowego reklam społecznych na odmiennych kulturowo rynkach. Zrealizowane badania wskazują na brak potwierdzenia większości założeń dotyczących dopasowania kulturowego, które odnosiły się do elementów wizualnych związanych z postaciami i kształtem przekazu, elementów werbalnych czy technik perswazyjnych. Dopasowaniem kulturowym charakteryzował się jedynie język reklam społecznych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Mrozek, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-26T14:44:34Z
dc.date.available
2020-07-26T14:44:34Z
dc.date.submittedpl
2015-07-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-97740-162022
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205121
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social advertising, cultural differences, European countries, content analysis
dc.subject.plpl
reklama społeczna, różnice kulturowe, kraje europejskie, analiza treści
dc.titlepl
RÓŻNICE W KONSTRUKCJI REKLAM SPOŁECZNYCH Z WYBRANYCH KRAJÓW EUROPEJSKICH
dc.title.alternativepl
CULTURAL DIFFERENCES IN SOCIAL ADVERTISING CONSTRUCTION FROM SELECTED EUROPEAN COUNTRIES
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Bühl
1
Dublin
1
Kielce
1
Nowy Sącz
1
Shanghai
1

No access

No Thumbnail Available