Analiza procesu komunikacji w zespole.

master
dc.abstract.enThe thesis is aimed to describe the communication process in the corporate environment and to understand its determinants and regularity. Communication is the basic element of expressing opinions, views and emotions and it creates interpersonal relationships. It also plays an important role in the business environment, helping to achieve the goals of both individuals and teams. The issues related to communication tools used by employees, forms of information transfer, barriers that appear and impede effective communication, and ways of overcoming them were analyzed. The question of roles in the team and their impact on work was also raised. The chosen test method was a survey test. Conclusions were drawn and the recommendations were developed based on the literature and research results.pl
dc.abstract.plCelem pracy było opisanie przebiegu procesu komunikowania się w przedsiębiorstwie oraz poznanie jego uwarunkowań i prawidłowości. Komunikacja jest podstawowym elementem wyrażania opinii, poglądów czy emocji oraz kreuje relacje międzyludzkie. Pełni również istotną rolę w przedsiębiorstwie, pomaga w osiąganiu celów jednostek i zespołów. Analizie poddane zostały zagadnienia związane z narzędziami komunikacji używanymi przez pracowników, formy przekazu informacji, bariery pojawiające się i utrudniające efektywną komunikację oraz sposoby ich przezwyciężania. Poruszona została również kwestia ról w zespole oraz ich wpływu na pracę. Zastosowaną metodą badawczą było badanie sondażowe z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Wnioski i rekomendacje zostały opracowane na podstawie literatury oraz wyników badań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.authorKlich, Justynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.date.accessioned2020-11-08T23:09:48Z
dc.date.available2020-11-08T23:09:48Z
dc.date.submitted2020-10-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-139230-264188pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253025
dc.languagepolpl
dc.subject.enbarriers – communication – roles – teampl
dc.subject.plbariery – komunikacja – role – zespółpl
dc.titleAnaliza procesu komunikacji w zespole.pl
dc.title.alternativeAnalysis of the communication process in the team.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis is aimed to describe the communication process in the corporate environment and to understand its determinants and regularity. Communication is the basic element of expressing opinions, views and emotions and it creates interpersonal relationships. It also plays an important role in the business environment, helping to achieve the goals of both individuals and teams. The issues related to communication tools used by employees, forms of information transfer, barriers that appear and impede effective communication, and ways of overcoming them were analyzed. The question of roles in the team and their impact on work was also raised. The chosen test method was a survey test. Conclusions were drawn and the recommendations were developed based on the literature and research results.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było opisanie przebiegu procesu komunikowania się w przedsiębiorstwie oraz poznanie jego uwarunkowań i prawidłowości. Komunikacja jest podstawowym elementem wyrażania opinii, poglądów czy emocji oraz kreuje relacje międzyludzkie. Pełni również istotną rolę w przedsiębiorstwie, pomaga w osiąganiu celów jednostek i zespołów. Analizie poddane zostały zagadnienia związane z narzędziami komunikacji używanymi przez pracowników, formy przekazu informacji, bariery pojawiające się i utrudniające efektywną komunikację oraz sposoby ich przezwyciężania. Poruszona została również kwestia ról w zespole oraz ich wpływu na pracę. Zastosowaną metodą badawczą było badanie sondażowe z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Wnioski i rekomendacje zostały opracowane na podstawie literatury oraz wyników badań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.authorpl
Klich, Justyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.date.accessioned
2020-11-08T23:09:48Z
dc.date.available
2020-11-08T23:09:48Z
dc.date.submittedpl
2020-10-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-139230-264188
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253025
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
barriers – communication – roles – team
dc.subject.plpl
bariery – komunikacja – role – zespół
dc.titlepl
Analiza procesu komunikacji w zespole.
dc.title.alternativepl
Analysis of the communication process in the team.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available