Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Tematyka historyczna w wideoblogach, na przykładzie "Ciekawe Historie", "Światowa Historia” i "Historia Bez Cenzury", w okresie od 2017 do 2018 roku
Historical topics in videoblogs, on the example of "Ciekawe historie", "Światowa historia" and "Historia Bez Cenzury", from 2017 to 2018
media, media społecznościowe, wideoblogi, Youtube, historia
media, social media, videoblogs, Youtube, history
Praca licencjacka pod tytułem "Tematyka historyczna w wideoblogach, na przykładzie "Ciekawe Historie", "Światowa Historia” i "Historia Bez Cenzury", w okresie od 2017 do 2018 roku" wyjaśnia jak wygląda komunikacja wybranych polskich wideoblogerów historycznych w serwisie Youtube od stycznia 2017 roku do grudnia 2018 roku. Celem pracy jest zbadanie czy autorzy podejmują się różnorodnych tematów historycznych oraz jak te przekazy wpływają na odbiorców. Wyniki badań przedstawiają tabele porównawcze zamieszczone w aneksie pracy oraz wykresy kołowe, które ukazują odpowiedzi ankietowanych w procentach. Na początku wyjaśnione są pojęcia z obszaru mediów i komunikowania oraz przybliżone definicje Internetu, serwisu Youtube a także samych wideoblogów. Kolejna część przedstawia metody badawcze, które zostały użyte do przeprowadzenia badań w części empirycznej tej pracy. Należą do nich analiza zawartości oraz sondaż diagnostyczny. Pytania, które zostały postawione przed rozpoczęciem etapu badań to: Czy wybrane kanały Youtube różnią się od siebie podejmowanym tematem historycznym?; Czy takie filmy cieszą się zainteresowaniem wśród internautów na przykładzie przypadkowej grupy osób na Facebooku? Do badań posłużyły narzędzia w postaci mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Youtube. Całość badań na ten temat została przeprowadzona w pierwszej połowie 2019 roku.
This Bachelor thesis entitled "Historical topics in videoblogs, on the example of "Ciekawe historie", "Światowa historia" and "Historia Bez Cenzury", from 2017 to 2018", explains how the communication of selected polish historical videobloggers on Youtube looks like, from January 2017 to December 2018. The aim of the BA thesis is to examine wheter the autors undertake various historical topics and how these messages affect the recipients. The results of the research are presented in the comparison tables in the annex and also pie charts, which shows the respondents' answers in percentages. At the beginning, the concepts from the media and communication area as well as the Internet, Youtube and videobloggers definitions are explained. The next part presents research methods that were used to conduct research in the empirical part of this work. These include content analysis and a diagnostic survey. The questions that were asked before the beginning of the research stage are: Do selected Youtube channels differ from each other in their historical topic?; Do authors present interesting historical topics for Internet users, on the example of a random group of people on Facebook?Tools, in the form of social media such as Facebook or Youtube, were used for research. All research on this subject was carried out in the first half of 2019.
dc.abstract.en | This Bachelor thesis entitled "Historical topics in videoblogs, on the example of "Ciekawe historie", "Światowa historia" and "Historia Bez Cenzury", from 2017 to 2018", explains how the communication of selected polish historical videobloggers on Youtube looks like, from January 2017 to December 2018. The aim of the BA thesis is to examine wheter the autors undertake various historical topics and how these messages affect the recipients. The results of the research are presented in the comparison tables in the annex and also pie charts, which shows the respondents' answers in percentages. At the beginning, the concepts from the media and communication area as well as the Internet, Youtube and videobloggers definitions are explained. The next part presents research methods that were used to conduct research in the empirical part of this work. These include content analysis and a diagnostic survey. The questions that were asked before the beginning of the research stage are: Do selected Youtube channels differ from each other in their historical topic?; Do authors present interesting historical topics for Internet users, on the example of a random group of people on Facebook?Tools, in the form of social media such as Facebook or Youtube, were used for research. All research on this subject was carried out in the first half of 2019. | pl |
dc.abstract.pl | Praca licencjacka pod tytułem "Tematyka historyczna w wideoblogach, na przykładzie "Ciekawe Historie", "Światowa Historia” i "Historia Bez Cenzury", w okresie od 2017 do 2018 roku" wyjaśnia jak wygląda komunikacja wybranych polskich wideoblogerów historycznych w serwisie Youtube od stycznia 2017 roku do grudnia 2018 roku. Celem pracy jest zbadanie czy autorzy podejmują się różnorodnych tematów historycznych oraz jak te przekazy wpływają na odbiorców. Wyniki badań przedstawiają tabele porównawcze zamieszczone w aneksie pracy oraz wykresy kołowe, które ukazują odpowiedzi ankietowanych w procentach. Na początku wyjaśnione są pojęcia z obszaru mediów i komunikowania oraz przybliżone definicje Internetu, serwisu Youtube a także samych wideoblogów. Kolejna część przedstawia metody badawcze, które zostały użyte do przeprowadzenia badań w części empirycznej tej pracy. Należą do nich analiza zawartości oraz sondaż diagnostyczny. Pytania, które zostały postawione przed rozpoczęciem etapu badań to: Czy wybrane kanały Youtube różnią się od siebie podejmowanym tematem historycznym?; Czy takie filmy cieszą się zainteresowaniem wśród internautów na przykładzie przypadkowej grupy osób na Facebooku? Do badań posłużyły narzędzia w postaci mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Youtube. Całość badań na ten temat została przeprowadzona w pierwszej połowie 2019 roku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowosad, Andrzej - 180298 | pl |
dc.contributor.author | Głowiś, Urszula | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowosad, Andrzej - 180298 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bukowski, Michał - 160618 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T21:50:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T21:50:33Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-129878-253075 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233136 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | media, social media, videoblogs, Youtube, history | pl |
dc.subject.pl | media, media społecznościowe, wideoblogi, Youtube, historia | pl |
dc.title | Tematyka historyczna w wideoblogach, na przykładzie "Ciekawe Historie", "Światowa Historia” i "Historia Bez Cenzury", w okresie od 2017 do 2018 roku | pl |
dc.title.alternative | Historical topics in videoblogs, on the example of "Ciekawe historie", "Światowa historia" and "Historia Bez Cenzury", from 2017 to 2018 | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |