Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kształtowanie wizerunku marki YES za pomocą reklamy i Public Relations
Shaping the YES brand image through advertising and public relations
MARKA – MARKETING – PUBLIC RELATIONS – REKLAMA – WIZERUNEK
BRAND – MARKETING – PUBLIC RELATIONS- ADVERTISEMENT – BRAND IMAGE
Public relations i reklama spełniają przede wszystkim promocyjne funkcje, wspierające sprzedaż i kształtowanie wizerunku. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie działań public relations i reklamy jako marketingowych narzędzi kształtowania wizerunku na przykładzie marki Yes Biżuteria. Problem badawczy polega na ocenie w jakim zakresie te instrumenty kształtują wizerunek. W pracy zostały wykorzystane metody badawcze takie jak: studium przypadku, analiza literatury przedmiotu, analiza danych zastanych. Zastosowano także technikę badawczą jaką jest badanie ankietowe. O wyborze powyższych metod i technik zadecydowała perspektywa kompleksowego podejścia do zagadnienia wizerunku w kontekście marki Yes Biżuteria. Głównym wnioskiem z badań był fakt, że reklama i public relations dla większości respondentów pełnią istotną rolę w kontekście kształtowania wizerunku, a także przyczyniają się do zapoznania się z ofertą marki.
Public relations and advertisement primarily serve promotional functions, supporting sales and shaping the brand's image. The objective of this study is to present public relations and advertising activities as marketing tools for shaping the brand's image, using the example of the Yes Jewelry brand. The research problem involves assessing the extent to which these instruments influence the brand's image. The study employed research methods such as a case study, literature analysis on the subject, and analysis of existing data. Additionally, a survey technique was used. The selection of these methods and techniques was driven by the goal of taking a comprehensive approach to understanding the issue of image in the context of the Yes Jewelry brand. The main conclusion drawn from the research was that advertising and public relations play a significant role in shaping the brand's image for the majority of respondents, and also contribute to familiarizing them with the brand's offerings.
dc.abstract.en | Public relations and advertisement primarily serve promotional functions, supporting sales and shaping the brand's image. The objective of this study is to present public relations and advertising activities as marketing tools for shaping the brand's image, using the example of the Yes Jewelry brand. The research problem involves assessing the extent to which these instruments influence the brand's image. The study employed research methods such as a case study, literature analysis on the subject, and analysis of existing data. Additionally, a survey technique was used. The selection of these methods and techniques was driven by the goal of taking a comprehensive approach to understanding the issue of image in the context of the Yes Jewelry brand. The main conclusion drawn from the research was that advertising and public relations play a significant role in shaping the brand's image for the majority of respondents, and also contribute to familiarizing them with the brand's offerings. | pl |
dc.abstract.pl | Public relations i reklama spełniają przede wszystkim promocyjne funkcje, wspierające sprzedaż i kształtowanie wizerunku. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie działań public relations i reklamy jako marketingowych narzędzi kształtowania wizerunku na przykładzie marki Yes Biżuteria. Problem badawczy polega na ocenie w jakim zakresie te instrumenty kształtują wizerunek. W pracy zostały wykorzystane metody badawcze takie jak: studium przypadku, analiza literatury przedmiotu, analiza danych zastanych. Zastosowano także technikę badawczą jaką jest badanie ankietowe. O wyborze powyższych metod i technik zadecydowała perspektywa kompleksowego podejścia do zagadnienia wizerunku w kontekście marki Yes Biżuteria. Głównym wnioskiem z badań był fakt, że reklama i public relations dla większości respondentów pełnią istotną rolę w kontekście kształtowania wizerunku, a także przyczyniają się do zapoznania się z ofertą marki. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopeć, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Kozińska, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopeć, Katarzyna | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T22:38:20Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T22:38:20Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164648-265429 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322573 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BRAND – MARKETING – PUBLIC RELATIONS- ADVERTISEMENT – BRAND IMAGE | pl |
dc.subject.pl | MARKA – MARKETING – PUBLIC RELATIONS – REKLAMA – WIZERUNEK | pl |
dc.title | Kształtowanie wizerunku marki YES za pomocą reklamy i Public Relations | pl |
dc.title.alternative | Shaping the YES brand image through advertising and public relations | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |