ZARZĄDZANIE DZIEDZICTWEM KULTUROWYM I WYKORZYSTANIE GO DLA ROZWOJU MIASTA. PRZYKŁAD TARNOWSKICH GÓR

master
dc.abstract.enThe purpose of this dissertation is to present the options given by using the cultural legacy for a city development on the example of Tarnowskie Gory City. This work covers the subject matter of administration of a cultural heritage as well as taking advantage of a territorial marketing at the coexistence of an urban development strategy. The work is divided into three parts. The first of them covers the topic of a territorial marketing and the development strategy. There have been defined the city target markets along with the process of forming its marketing strategy. The notion of a city product is also defined. The second chapter is related to the cultural heritage management and the options achieved by utilizing it. The third chapter consists a case study for the city of Tarnowskie Gory. It describes the ingredients consisting a cultural legacy of Tarnowskie Gory. The subjects of the urban development strategy as well as a marketing started at the present moment and in the future – have be undertaken. The ending part of the third chapter regards the use Tarnowskie gory cultural heritage with a particular focus on the cultural topics.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie możliwości jakie niesie wykorzystanie dziedzictwa kulturowego w rozwoju miasta na przykładzie Tarnowskich Gór. Praca podejmuje tematykę zarządzania dziedzictwem kulturowym oraz wykorzystania marketingu terytorialnego przy współistnieniu miejskiej strategii rozwoju. Praca podzielona jest na trzy części. W pierwszej z nich podjęto temat marketingu terytorialnego oraz strategii rozwoju. Określone zostają rynki docelowe miasta oraz proces kształtowania jego strategii marketingowej. Zdefiniowane zostaje także pojęcie produktu miejskiego. Drugi rozdział dotyczy zarządzania dziedzictwem kulturowym i możliwości jakie niesie jego wykorzystanie. Trzeci rozdział stanowi studium przypadku dla miasta Tarnowskie Góry. Opisane zostaje w nim co stanowi dziedzictwo kulturowe Tarnowskich Gór. Podjęty zostaje temat miejskiej strategii rozwoju i strategii marketingowej w chwili obecnej i w przyszłości. Zakończenie trzeciego rozdziału dotyczy wykorzystania dziedzictwa kulturowego Tarnowskich Gór ze szczególnym podkreśleniem turystyki kulturowej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Katarzyna - 101989 pl
dc.contributor.authorBergier, Krzysztofpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Katarzyna - 101989 pl
dc.date.accessioned2022-01-21T00:07:44Z
dc.date.available2022-01-21T00:07:44Z
dc.date.submitted2017-07-04pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-116496-217241pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287227
dc.languagepolpl
dc.subject.enCULTURAL TOURISM - TARNOWSKIE GORY - TERRITORIAL MARKETING - TOWN DEVELOPMENT STRATEGY - URBAN CULTURAL HERITAGEpl
dc.subject.plDZIEDZICTWO KULTUROWE MIASTA – MARKETING TERYTORIALNY – STRATEGIA ROZWOJU MIASTA – TARNOWSKIE GÓRY – TURYSTYKA KULTUROWApl
dc.titleZARZĄDZANIE DZIEDZICTWEM KULTUROWYM I WYKORZYSTANIE GO DLA ROZWOJU MIASTA. PRZYKŁAD TARNOWSKICH GÓRpl
dc.title.alternativeCultural heritage managing for using it for a city development. Example: Tarnowskie Gory City.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this dissertation is to present the options given by using the cultural legacy for a city development on the example of Tarnowskie Gory City. This work covers the subject matter of administration of a cultural heritage as well as taking advantage of a territorial marketing at the coexistence of an urban development strategy. The work is divided into three parts. The first of them covers the topic of a territorial marketing and the development strategy. There have been defined the city target markets along with the process of forming its marketing strategy. The notion of a city product is also defined. The second chapter is related to the cultural heritage management and the options achieved by utilizing it. The third chapter consists a case study for the city of Tarnowskie Gory. It describes the ingredients consisting a cultural legacy of Tarnowskie Gory. The subjects of the urban development strategy as well as a marketing started at the present moment and in the future – have be undertaken. The ending part of the third chapter regards the use Tarnowskie gory cultural heritage with a particular focus on the cultural topics.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie możliwości jakie niesie wykorzystanie dziedzictwa kulturowego w rozwoju miasta na przykładzie Tarnowskich Gór. Praca podejmuje tematykę zarządzania dziedzictwem kulturowym oraz wykorzystania marketingu terytorialnego przy współistnieniu miejskiej strategii rozwoju. Praca podzielona jest na trzy części. W pierwszej z nich podjęto temat marketingu terytorialnego oraz strategii rozwoju. Określone zostają rynki docelowe miasta oraz proces kształtowania jego strategii marketingowej. Zdefiniowane zostaje także pojęcie produktu miejskiego. Drugi rozdział dotyczy zarządzania dziedzictwem kulturowym i możliwości jakie niesie jego wykorzystanie. Trzeci rozdział stanowi studium przypadku dla miasta Tarnowskie Góry. Opisane zostaje w nim co stanowi dziedzictwo kulturowe Tarnowskich Gór. Podjęty zostaje temat miejskiej strategii rozwoju i strategii marketingowej w chwili obecnej i w przyszłości. Zakończenie trzeciego rozdziału dotyczy wykorzystania dziedzictwa kulturowego Tarnowskich Gór ze szczególnym podkreśleniem turystyki kulturowej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Katarzyna - 101989
dc.contributor.authorpl
Bergier, Krzysztof
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Katarzyna - 101989
dc.date.accessioned
2022-01-21T00:07:44Z
dc.date.available
2022-01-21T00:07:44Z
dc.date.submittedpl
2017-07-04
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-116496-217241
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287227
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CULTURAL TOURISM - TARNOWSKIE GORY - TERRITORIAL MARKETING - TOWN DEVELOPMENT STRATEGY - URBAN CULTURAL HERITAGE
dc.subject.plpl
DZIEDZICTWO KULTUROWE MIASTA – MARKETING TERYTORIALNY – STRATEGIA ROZWOJU MIASTA – TARNOWSKIE GÓRY – TURYSTYKA KULTUROWA
dc.titlepl
ZARZĄDZANIE DZIEDZICTWEM KULTUROWYM I WYKORZYSTANIE GO DLA ROZWOJU MIASTA. PRZYKŁAD TARNOWSKICH GÓR
dc.title.alternativepl
Cultural heritage managing for using it for a city development. Example: Tarnowskie Gory City.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
29
Views per month
Views per city
Krakow
5
Tychy
4
Lodz
3
Bayreuth
2
Dublin
2
Wroclaw
2
Chorzów
1
Gmina Błaszki
1
Katowice
1
Nottingham
1

No access

No Thumbnail Available
Collections