Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
ZARZĄDZANIE DZIEDZICTWEM KULTUROWYM I WYKORZYSTANIE GO DLA ROZWOJU MIASTA. PRZYKŁAD TARNOWSKICH GÓR
Cultural heritage managing for using it for a city development. Example: Tarnowskie Gory City.
DZIEDZICTWO KULTUROWE MIASTA – MARKETING TERYTORIALNY – STRATEGIA ROZWOJU MIASTA – TARNOWSKIE GÓRY – TURYSTYKA KULTUROWA
CULTURAL TOURISM - TARNOWSKIE GORY - TERRITORIAL MARKETING - TOWN DEVELOPMENT STRATEGY - URBAN CULTURAL HERITAGE
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie możliwości jakie niesie wykorzystanie dziedzictwa kulturowego w rozwoju miasta na przykładzie Tarnowskich Gór. Praca podejmuje tematykę zarządzania dziedzictwem kulturowym oraz wykorzystania marketingu terytorialnego przy współistnieniu miejskiej strategii rozwoju. Praca podzielona jest na trzy części. W pierwszej z nich podjęto temat marketingu terytorialnego oraz strategii rozwoju. Określone zostają rynki docelowe miasta oraz proces kształtowania jego strategii marketingowej. Zdefiniowane zostaje także pojęcie produktu miejskiego. Drugi rozdział dotyczy zarządzania dziedzictwem kulturowym i możliwości jakie niesie jego wykorzystanie. Trzeci rozdział stanowi studium przypadku dla miasta Tarnowskie Góry. Opisane zostaje w nim co stanowi dziedzictwo kulturowe Tarnowskich Gór. Podjęty zostaje temat miejskiej strategii rozwoju i strategii marketingowej w chwili obecnej i w przyszłości. Zakończenie trzeciego rozdziału dotyczy wykorzystania dziedzictwa kulturowego Tarnowskich Gór ze szczególnym podkreśleniem turystyki kulturowej.
The purpose of this dissertation is to present the options given by using the cultural legacy for a city development on the example of Tarnowskie Gory City. This work covers the subject matter of administration of a cultural heritage as well as taking advantage of a territorial marketing at the coexistence of an urban development strategy. The work is divided into three parts. The first of them covers the topic of a territorial marketing and the development strategy. There have been defined the city target markets along with the process of forming its marketing strategy. The notion of a city product is also defined. The second chapter is related to the cultural heritage management and the options achieved by utilizing it. The third chapter consists a case study for the city of Tarnowskie Gory. It describes the ingredients consisting a cultural legacy of Tarnowskie Gory. The subjects of the urban development strategy as well as a marketing started at the present moment and in the future – have be undertaken. The ending part of the third chapter regards the use Tarnowskie gory cultural heritage with a particular focus on the cultural topics.
dc.abstract.en | The purpose of this dissertation is to present the options given by using the cultural legacy for a city development on the example of Tarnowskie Gory City. This work covers the subject matter of administration of a cultural heritage as well as taking advantage of a territorial marketing at the coexistence of an urban development strategy. The work is divided into three parts. The first of them covers the topic of a territorial marketing and the development strategy. There have been defined the city target markets along with the process of forming its marketing strategy. The notion of a city product is also defined. The second chapter is related to the cultural heritage management and the options achieved by utilizing it. The third chapter consists a case study for the city of Tarnowskie Gory. It describes the ingredients consisting a cultural legacy of Tarnowskie Gory. The subjects of the urban development strategy as well as a marketing started at the present moment and in the future – have be undertaken. The ending part of the third chapter regards the use Tarnowskie gory cultural heritage with a particular focus on the cultural topics. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie możliwości jakie niesie wykorzystanie dziedzictwa kulturowego w rozwoju miasta na przykładzie Tarnowskich Gór. Praca podejmuje tematykę zarządzania dziedzictwem kulturowym oraz wykorzystania marketingu terytorialnego przy współistnieniu miejskiej strategii rozwoju. Praca podzielona jest na trzy części. W pierwszej z nich podjęto temat marketingu terytorialnego oraz strategii rozwoju. Określone zostają rynki docelowe miasta oraz proces kształtowania jego strategii marketingowej. Zdefiniowane zostaje także pojęcie produktu miejskiego. Drugi rozdział dotyczy zarządzania dziedzictwem kulturowym i możliwości jakie niesie jego wykorzystanie. Trzeci rozdział stanowi studium przypadku dla miasta Tarnowskie Góry. Opisane zostaje w nim co stanowi dziedzictwo kulturowe Tarnowskich Gór. Podjęty zostaje temat miejskiej strategii rozwoju i strategii marketingowej w chwili obecnej i w przyszłości. Zakończenie trzeciego rozdziału dotyczy wykorzystania dziedzictwa kulturowego Tarnowskich Gór ze szczególnym podkreśleniem turystyki kulturowej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Katarzyna - 101989 | pl |
dc.contributor.author | Bergier, Krzysztof | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Katarzyna - 101989 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T00:07:44Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T00:07:44Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116496-217241 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287227 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CULTURAL TOURISM - TARNOWSKIE GORY - TERRITORIAL MARKETING - TOWN DEVELOPMENT STRATEGY - URBAN CULTURAL HERITAGE | pl |
dc.subject.pl | DZIEDZICTWO KULTUROWE MIASTA – MARKETING TERYTORIALNY – STRATEGIA ROZWOJU MIASTA – TARNOWSKIE GÓRY – TURYSTYKA KULTUROWA | pl |
dc.title | ZARZĄDZANIE DZIEDZICTWEM KULTUROWYM I WYKORZYSTANIE GO DLA ROZWOJU MIASTA. PRZYKŁAD TARNOWSKICH GÓR | pl |
dc.title.alternative | Cultural heritage managing for using it for a city development. Example: Tarnowskie Gory City. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |