Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Siostrzeństwo i braterstwo w prasie lifestylowej. Porównanie męskich i kobiecych pism na przykładzie magazynów “Men’s Health” i “Women’s Health”
Sisterhood and brotherhood in the lifestyle press. Comparison of men's and women's magazines based on the "Men's Health" and "Women's Health" magazines.
siostrzeństwo, braterstwo, feminizm, solidarność, wsparcie, przyjaźń, wspólnota.
sisterhood, brotherhood, feminism, solidarity, support, friendship, community.
Braterstwo i siostrzeństwo są wartościami, które jednoczą męską i żeńską część społeczeństwa, zapewniając wsparcie w trudnych chwilach i wspólnotę doświadczeń. Są to szczególne relacje, ponieważ polegają na traktowaniu drugiej osoby jak swojego brata lub siostrę mimo braku pokrewieństwa, często też w relacje siostrzane i braterskie zaangażowane są osoby, które nawet się nie znają. Celem niniejszej pracy jest zbadanie obecności treści poruszających tematykę męskiej i kobiecej solidarności w mediach, a dokładniej – w polskich edycjach magazynów lifestylowych „Women’s Health” i „Men’s Health”. Media pełnią bowiem kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej, przez co nazywane są czwartą władzą. Część teoretyczna pracy stanowi wprowadzenie do tematu siostrzeństwa, braterstwa i prasy lifestylowej. Autorka odniosła się do psychologicznych aspektów przyjaźni między mężczyznami i między kobietami. Część empiryczna pracy zawiera analizę zawartości konkretnych artykułów z magazynów „Men’s Health” i „Women’s Health”, a także wywiad z przedstawicielami redakcji tych czasopism.
Brotherhood and sisterhood are the values that unite the male and female part of society, providing support in difficult times and giving them a sense of community. These are special relationships based on treating the other person as one's brother or sister, despite the lack of blood ties. Moreover, sisterly and brotherly relationships often involve people who do not even know each other. The aim of this paper is to examine the presence of content on male and female solidarity in the media, and more specifically in the Polish editions of the lifestyle magazines "Women's Health" and "Men's Health". The media play a key role in shaping the public opinion, which is why they are called the fourth estate. The theoretical part of the paper is an introduction to the topic of sisterhood, brotherhood and lifestyle press. The author referred to the psychological aspects of male-male and female-female friendships. The research part of the work includes an analysis of the content of specific articles from the magazines "Men's Health" and "Women's Health", as well as an interview with editors of these magazines.
dc.abstract.en | Brotherhood and sisterhood are the values that unite the male and female part of society, providing support in difficult times and giving them a sense of community. These are special relationships based on treating the other person as one's brother or sister, despite the lack of blood ties. Moreover, sisterly and brotherly relationships often involve people who do not even know each other. The aim of this paper is to examine the presence of content on male and female solidarity in the media, and more specifically in the Polish editions of the lifestyle magazines "Women's Health" and "Men's Health". The media play a key role in shaping the public opinion, which is why they are called the fourth estate. The theoretical part of the paper is an introduction to the topic of sisterhood, brotherhood and lifestyle press. The author referred to the psychological aspects of male-male and female-female friendships. The research part of the work includes an analysis of the content of specific articles from the magazines "Men's Health" and "Women's Health", as well as an interview with editors of these magazines. | pl |
dc.abstract.pl | Braterstwo i siostrzeństwo są wartościami, które jednoczą męską i żeńską część społeczeństwa, zapewniając wsparcie w trudnych chwilach i wspólnotę doświadczeń. Są to szczególne relacje, ponieważ polegają na traktowaniu drugiej osoby jak swojego brata lub siostrę mimo braku pokrewieństwa, często też w relacje siostrzane i braterskie zaangażowane są osoby, które nawet się nie znają. Celem niniejszej pracy jest zbadanie obecności treści poruszających tematykę męskiej i kobiecej solidarności w mediach, a dokładniej – w polskich edycjach magazynów lifestylowych „Women’s Health” i „Men’s Health”. Media pełnią bowiem kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej, przez co nazywane są czwartą władzą. Część teoretyczna pracy stanowi wprowadzenie do tematu siostrzeństwa, braterstwa i prasy lifestylowej. Autorka odniosła się do psychologicznych aspektów przyjaźni między mężczyznami i między kobietami. Część empiryczna pracy zawiera analizę zawartości konkretnych artykułów z magazynów „Men’s Health” i „Women’s Health”, a także wywiad z przedstawicielami redakcji tych czasopism. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Winiarska-Brodowska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.author | Ślaska, Alicja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Winiarska-Brodowska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.reviewer | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:54:15Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:54:15Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165408-293231 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314878 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | sisterhood, brotherhood, feminism, solidarity, support, friendship, community. | pl |
dc.subject.pl | siostrzeństwo, braterstwo, feminizm, solidarność, wsparcie, przyjaźń, wspólnota. | pl |
dc.title | Siostrzeństwo i braterstwo w prasie lifestylowej. Porównanie męskich i kobiecych pism na przykładzie magazynów “Men’s Health” i “Women’s Health” | pl |
dc.title.alternative | Sisterhood and brotherhood in the lifestyle press. Comparison of men's and women's magazines based on the "Men's Health" and "Women's Health" magazines. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |