Język reklamy we współczesnej prasie arabskiej.

master
dc.abstract.enThis thesis is an ivestigation of the arabic press advertisements langueage. The analysis was based on corpus of texts collected from entertainment and informational magazines. Each magazine of them is being sold in more that three Arab countries. The advertisements texts were examined to show what linguistic choices do their authors make. This paper consists of code choice and linguistic figures analysis. You will find a ganeral description of the findings as well as advertising texts samples with comments. This depicts how the copy writers deal with creating advertising texts taht target native speakers of arabic language from different countries in the region.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest język reklamy w prasie arabskiej. Przedmiotem badania były reklamy zamieszczone w czasopismach rozrywkowo-informacyjnych dystrybuowanych w więcej niż trzech krajach arabskich. Korpus zebranych tekstów reklamowych był analizowany pod względem wyborów językowych autorów tekstów. Przeanalizowano wybór języka oraz odmiany języka, jak również środki stylistyczno-językowe. Praca zawiera zarówno opis ogólny zabiegów perswazyjnych jak i analizę wybranych przykładów. Daje ogólny obraz języka używanego w reklamach skierowanych do rodzimych użytkowników języka arabskiego pochodzących z różnych krajów regionu.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorGórska, Elżbieta - 128152 pl
dc.contributor.authorSzuber, Zofiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerGórska, Elżbieta - 128152 pl
dc.contributor.reviewerPałka-Lasek, Agnieszka - 129860 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:12:11Z
dc.date.available2020-07-25T05:12:11Z
dc.date.submitted2014-10-29pl
dc.fieldofstudyfilologia orientalna - arabistykapl
dc.identifier.apddiploma-91527-167064pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199721
dc.languagepolpl
dc.subject.enlanguage of advertising, presuasionpl
dc.subject.pljęzyk reklamy, perswazja językowapl
dc.titleJęzyk reklamy we współczesnej prasie arabskiej.pl
dc.title.alternativeThe Language of Contemporary Arabic Press Advertisementspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis is an ivestigation of the arabic press advertisements langueage. The analysis was based on corpus of texts collected from entertainment and informational magazines. Each magazine of them is being sold in more that three Arab countries. The advertisements texts were examined to show what linguistic choices do their authors make. This paper consists of code choice and linguistic figures analysis. You will find a ganeral description of the findings as well as advertising texts samples with comments. This depicts how the copy writers deal with creating advertising texts taht target native speakers of arabic language from different countries in the region.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest język reklamy w prasie arabskiej. Przedmiotem badania były reklamy zamieszczone w czasopismach rozrywkowo-informacyjnych dystrybuowanych w więcej niż trzech krajach arabskich. Korpus zebranych tekstów reklamowych był analizowany pod względem wyborów językowych autorów tekstów. Przeanalizowano wybór języka oraz odmiany języka, jak również środki stylistyczno-językowe. Praca zawiera zarówno opis ogólny zabiegów perswazyjnych jak i analizę wybranych przykładów. Daje ogólny obraz języka używanego w reklamach skierowanych do rodzimych użytkowników języka arabskiego pochodzących z różnych krajów regionu.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Górska, Elżbieta - 128152
dc.contributor.authorpl
Szuber, Zofia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Górska, Elżbieta - 128152
dc.contributor.reviewerpl
Pałka-Lasek, Agnieszka - 129860
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:12:11Z
dc.date.available
2020-07-25T05:12:11Z
dc.date.submittedpl
2014-10-29
dc.fieldofstudypl
filologia orientalna - arabistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-91527-167064
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199721
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
language of advertising, presuasion
dc.subject.plpl
język reklamy, perswazja językowa
dc.titlepl
Język reklamy we współczesnej prasie arabskiej.
dc.title.alternativepl
The Language of Contemporary Arabic Press Advertisements
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Krakow
3
Pawłowice
2
Rzeszów
2
Warsaw
2
Chorzów
1
Dublin
1
Gdansk
1
Gozdowo
1
Tychy
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available