MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW W OPARCIU O ICH CECHY OSOBOWOŚCIOWE

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the research is to examine the relationship between a personality of employees and preferred motivational factors. The employee's personality is analysed on the basis of the Big Five Model by P. Costa and R. McCrea, which distinguish the factors of extroversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism and openness to experience. Incentive systems are divided and discussed within financial, non-financial, work environment and career factors. A survey conducted on 104 professionally active people found a correlation between some personality dimensions and motivational factors at work. Additionally, the study found differences in the perception of motivational factors between women and men, as well as managerial and non-managerial positions.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest zbadanie powiązań pomiędzy osobowością pracowników, a preferowanymi czynnikami motywacyjnymi. Osobowość pracownika rozpatrywana jest w oparciu o Model Wielkiej Piątki autorstwa P. Costy i R. McCrea wyróżniający wymiary ekstrawersji, ugodowości, sumienności, neurotyczności i otwartości na doświadczenia. Systemy motywacyjne podzielone i omówione zostały w ramach czynników finansowych, niefinansowych, środowiska pracy i kariery. Badanie przeprowadzone za pomocą ankiety na próbie 104 osób aktywnych zawodowo wskazało korelację pomiędzy częścią wymiarów osobowości i czynników motywacyjnych w pracy. Dodatkowo badanie wykazało różnice w postrzeganiu czynników motywacyjnych przez kobiety i mężczyzn, a także stanowiska kierownicze i niekierownicze.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorProkop, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:44:45Z
dc.date.available2023-07-07T21:44:45Z
dc.date.submitted2023-07-06pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-164578-248765pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314802
dc.languagepolpl
dc.subject.enBig Five – employees’ motivation – human resources – personality traitspl
dc.subject.plmotywacja pracowników – osobowość – Wielka Piątka - zarządzenie personelempl
dc.titleMOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW W OPARCIU O ICH CECHY OSOBOWOŚCIOWEpl
dc.title.alternativeMotivating employees on the basis of their personality traits.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the research is to examine the relationship between a personality of employees and preferred motivational factors. The employee's personality is analysed on the basis of the Big Five Model by P. Costa and R. McCrea, which distinguish the factors of extroversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism and openness to experience. Incentive systems are divided and discussed within financial, non-financial, work environment and career factors. A survey conducted on 104 professionally active people found a correlation between some personality dimensions and motivational factors at work. Additionally, the study found differences in the perception of motivational factors between women and men, as well as managerial and non-managerial positions.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest zbadanie powiązań pomiędzy osobowością pracowników, a preferowanymi czynnikami motywacyjnymi. Osobowość pracownika rozpatrywana jest w oparciu o Model Wielkiej Piątki autorstwa P. Costy i R. McCrea wyróżniający wymiary ekstrawersji, ugodowości, sumienności, neurotyczności i otwartości na doświadczenia. Systemy motywacyjne podzielone i omówione zostały w ramach czynników finansowych, niefinansowych, środowiska pracy i kariery. Badanie przeprowadzone za pomocą ankiety na próbie 104 osób aktywnych zawodowo wskazało korelację pomiędzy częścią wymiarów osobowości i czynników motywacyjnych w pracy. Dodatkowo badanie wykazało różnice w postrzeganiu czynników motywacyjnych przez kobiety i mężczyzn, a także stanowiska kierownicze i niekierownicze.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Prokop, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:44:45Z
dc.date.available
2023-07-07T21:44:45Z
dc.date.submittedpl
2023-07-06
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-164578-248765
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314802
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Big Five – employees’ motivation – human resources – personality traits
dc.subject.plpl
motywacja pracowników – osobowość – Wielka Piątka - zarządzenie personelem
dc.titlepl
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW W OPARCIU O ICH CECHY OSOBOWOŚCIOWE
dc.title.alternativepl
Motivating employees on the basis of their personality traits.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available