Gra jako serwis - prototypowanie nowego kierunku rozwoju gier wideo

master
dc.abstract.enThe following master's thesis describes a challange to build a video game, which implements a Software as a Service paradigm.In principle, that model, hereinafter reffered to as "Game as a Service", could be applied as a modern approach to a sales, distribution and maintenance of a products, that can be defined as a video game and more. Described solution is based on the idea, that all of the CPU resources needed to play a game is provided by a game provider, while the resources used for any image display depend on a players' hardware.Using the modified variation of the Pong game, described Game as a Service paradigm prototype has been build and tested. The major difference between the original Pong game and the prototype is increased number of players in one game.Preliminary tests proved the underlying assumptions and architecture to be correct. The possible implementation issues has been pointed out during the tests as well, so they can be a subject to more tests and development.pl
dc.abstract.plW pracy podjęto wyzwanie polegające na zbudowaniu gry wideo implementującej paradygmat Software as a Service.W założeniach, model ten, zwany dalej jako "Gra jako Serwis", mógłby mieć zastosowanie w nowoczesnym podejściu do sprzedaży, dystrybucji i utrzymania produktów, które spełniają definicję gry komputerowej i nie tylko. Proponowane podejście opiera się na założeniu, że cała moc obliczeniowa potrzebna do przeprowadzenia gry zostanie zapewniona przez jej dostawcę, podczas gdy zasoby potrzebne do prawidłowego jej wyświetlenia zależeć będą od sprzętu graczy.Na przykładzie zmodyfikowanego wariantu gry Pong, zbudowany i przetestowany został prototyp gry stworzonej w zaproponowanym w pracy modelu: Gry jako Serwisu. Główne odstępstwo od zasad oryginalnej gry Pong, polega na zwiększeniu ilości jednocześnie grających na planszy graczy.Wstępne testy potwierdziły zasadność podstawowych założeń architektonicznych prototypowanego modelu, jak i uwidoczniły zagrożenia związane z jego implementacją, które wymagają dalszych testów i rozwoju.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.authorWiśniewski, Maciejpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.reviewerWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:34:55Z
dc.date.available2020-07-28T00:34:55Z
dc.date.submitted2019-09-19pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-133344-132341pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235665
dc.languagepolpl
dc.subject.engame, service, pong, saas, gaas, godot, multiplayerpl
dc.subject.plgra, serwis, pong, saas, gaas, godot, multiplayerpl
dc.titleGra jako serwis - prototypowanie nowego kierunku rozwoju gier wideopl
dc.title.alternativeGame as a service - a new video games development trend prototypingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The following master's thesis describes a challange to build a video game, which implements a Software as a Service paradigm.In principle, that model, hereinafter reffered to as "Game as a Service", could be applied as a modern approach to a sales, distribution and maintenance of a products, that can be defined as a video game and more. Described solution is based on the idea, that all of the CPU resources needed to play a game is provided by a game provider, while the resources used for any image display depend on a players' hardware.Using the modified variation of the Pong game, described Game as a Service paradigm prototype has been build and tested. The major difference between the original Pong game and the prototype is increased number of players in one game.Preliminary tests proved the underlying assumptions and architecture to be correct. The possible implementation issues has been pointed out during the tests as well, so they can be a subject to more tests and development.
dc.abstract.plpl
W pracy podjęto wyzwanie polegające na zbudowaniu gry wideo implementującej paradygmat Software as a Service.W założeniach, model ten, zwany dalej jako "Gra jako Serwis", mógłby mieć zastosowanie w nowoczesnym podejściu do sprzedaży, dystrybucji i utrzymania produktów, które spełniają definicję gry komputerowej i nie tylko. Proponowane podejście opiera się na założeniu, że cała moc obliczeniowa potrzebna do przeprowadzenia gry zostanie zapewniona przez jej dostawcę, podczas gdy zasoby potrzebne do prawidłowego jej wyświetlenia zależeć będą od sprzętu graczy.Na przykładzie zmodyfikowanego wariantu gry Pong, zbudowany i przetestowany został prototyp gry stworzonej w zaproponowanym w pracy modelu: Gry jako Serwisu. Główne odstępstwo od zasad oryginalnej gry Pong, polega na zwiększeniu ilości jednocześnie grających na planszy graczy.Wstępne testy potwierdziły zasadność podstawowych założeń architektonicznych prototypowanego modelu, jak i uwidoczniły zagrożenia związane z jego implementacją, które wymagają dalszych testów i rozwoju.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.authorpl
Wiśniewski, Maciej
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.reviewerpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:34:55Z
dc.date.available
2020-07-28T00:34:55Z
dc.date.submittedpl
2019-09-19
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-133344-132341
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235665
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
game, service, pong, saas, gaas, godot, multiplayer
dc.subject.plpl
gra, serwis, pong, saas, gaas, godot, multiplayer
dc.titlepl
Gra jako serwis - prototypowanie nowego kierunku rozwoju gier wideo
dc.title.alternativepl
Game as a service - a new video games development trend prototyping
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
22
Views per month
Views per city
Krakow
6
Warsaw
5
Wroclaw
2
Zabrze
2
Dublin
1
Gmina Polska Cerekiew
1
Kielce
1
Lubartow
1
Marki
1

No access

No Thumbnail Available