Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Gra jako serwis - prototypowanie nowego kierunku rozwoju gier wideo
Game as a service - a new video games development trend prototyping
gra, serwis, pong, saas, gaas, godot, multiplayer
game, service, pong, saas, gaas, godot, multiplayer
W pracy podjęto wyzwanie polegające na zbudowaniu gry wideo implementującej paradygmat Software as a Service.W założeniach, model ten, zwany dalej jako "Gra jako Serwis", mógłby mieć zastosowanie w nowoczesnym podejściu do sprzedaży, dystrybucji i utrzymania produktów, które spełniają definicję gry komputerowej i nie tylko. Proponowane podejście opiera się na założeniu, że cała moc obliczeniowa potrzebna do przeprowadzenia gry zostanie zapewniona przez jej dostawcę, podczas gdy zasoby potrzebne do prawidłowego jej wyświetlenia zależeć będą od sprzętu graczy.Na przykładzie zmodyfikowanego wariantu gry Pong, zbudowany i przetestowany został prototyp gry stworzonej w zaproponowanym w pracy modelu: Gry jako Serwisu. Główne odstępstwo od zasad oryginalnej gry Pong, polega na zwiększeniu ilości jednocześnie grających na planszy graczy.Wstępne testy potwierdziły zasadność podstawowych założeń architektonicznych prototypowanego modelu, jak i uwidoczniły zagrożenia związane z jego implementacją, które wymagają dalszych testów i rozwoju.
The following master's thesis describes a challange to build a video game, which implements a Software as a Service paradigm.In principle, that model, hereinafter reffered to as "Game as a Service", could be applied as a modern approach to a sales, distribution and maintenance of a products, that can be defined as a video game and more. Described solution is based on the idea, that all of the CPU resources needed to play a game is provided by a game provider, while the resources used for any image display depend on a players' hardware.Using the modified variation of the Pong game, described Game as a Service paradigm prototype has been build and tested. The major difference between the original Pong game and the prototype is increased number of players in one game.Preliminary tests proved the underlying assumptions and architecture to be correct. The possible implementation issues has been pointed out during the tests as well, so they can be a subject to more tests and development.
dc.abstract.en | The following master's thesis describes a challange to build a video game, which implements a Software as a Service paradigm.In principle, that model, hereinafter reffered to as "Game as a Service", could be applied as a modern approach to a sales, distribution and maintenance of a products, that can be defined as a video game and more. Described solution is based on the idea, that all of the CPU resources needed to play a game is provided by a game provider, while the resources used for any image display depend on a players' hardware.Using the modified variation of the Pong game, described Game as a Service paradigm prototype has been build and tested. The major difference between the original Pong game and the prototype is increased number of players in one game.Preliminary tests proved the underlying assumptions and architecture to be correct. The possible implementation issues has been pointed out during the tests as well, so they can be a subject to more tests and development. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy podjęto wyzwanie polegające na zbudowaniu gry wideo implementującej paradygmat Software as a Service.W założeniach, model ten, zwany dalej jako "Gra jako Serwis", mógłby mieć zastosowanie w nowoczesnym podejściu do sprzedaży, dystrybucji i utrzymania produktów, które spełniają definicję gry komputerowej i nie tylko. Proponowane podejście opiera się na założeniu, że cała moc obliczeniowa potrzebna do przeprowadzenia gry zostanie zapewniona przez jej dostawcę, podczas gdy zasoby potrzebne do prawidłowego jej wyświetlenia zależeć będą od sprzętu graczy.Na przykładzie zmodyfikowanego wariantu gry Pong, zbudowany i przetestowany został prototyp gry stworzonej w zaproponowanym w pracy modelu: Gry jako Serwisu. Główne odstępstwo od zasad oryginalnej gry Pong, polega na zwiększeniu ilości jednocześnie grających na planszy graczy.Wstępne testy potwierdziły zasadność podstawowych założeń architektonicznych prototypowanego modelu, jak i uwidoczniły zagrożenia związane z jego implementacją, które wymagają dalszych testów i rozwoju. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.contributor.author | Wiśniewski, Maciej | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T00:34:55Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T00:34:55Z | |
dc.date.submitted | 2019-09-19 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-133344-132341 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235665 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | game, service, pong, saas, gaas, godot, multiplayer | pl |
dc.subject.pl | gra, serwis, pong, saas, gaas, godot, multiplayer | pl |
dc.title | Gra jako serwis - prototypowanie nowego kierunku rozwoju gier wideo | pl |
dc.title.alternative | Game as a service - a new video games development trend prototyping | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |