Wybór i postrzeganie dostawcy usług w e-marketingu. Studium przypadku - portal www.e-biurowce.pl.

master
dc.abstract.enThe study was designed to analyze the selection and perception of service provider in e-marketing. The analysis were based on the case study of the website e-biurowce.pl. The main objective was to discover the website users’ and clients’ opinion of rendered services. Special attention was paid to characteristics and meaning of the term “e-marketing” nowadays. An implemented survey, which tested the clients’ and users’ opinion of the e-biurowce.pl., was created for the needs of this paper. By analyzing the case study, the use of e-marketing tools was specified. The main goal of the research was to find and characterize factors which determine the choice of service provider, in this case the website e-biurowce.pl. Another area of the research was to characterize the perception of the website by its users. The analysis of the study confirmed that most of the users see the website as functional and accessible (51 per cent). Interestingly, they do not see the need to improve and innovate the website (64 per cent). Analysis of determinant factors for selection of the website showed that the utmost importance was given to the attractiveness of the services in the advertising offer. Such opinion was presented by almost half of the respondents (42 per cent). Moreover, verification of the data showed that clients mostly consider the cooperation as good (59 per cent), and not, as was assumed, as very good (38 per cent).pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy była analiza wyboru i postrzegania dostawcy usług w e-marketingu na przykładzie portalu www.e-biurowce.pl. Głównym celem było poznanie opinii użytkowników i klientów serwisu na temat świadczonych usług. Szczególna uwaga została zwrócona na specyfikę i znaczenie pojęcia e-marketingu w dzisiejszych czasach.Na potrzeby pracy skonstruowana została ankieta własna badająca opinie użytkowników i klientów portalu e-biurowce. Za pomocą metody analizy studium przypadku, scharakteryzowano zastosowanie narzędzi e-marketingu przez konkretnego oferenta. Przeprowadzone badania miały na celu uzyskanie wiedzy na temat czynników determinujących wybór dostawcy usług, w tym przypadku portalu e-biurowce. Drugim obszarem badań była charakterystyka postrzegania portalu przez jego użytkowników. Analiza badań potwierdziła, że większość użytkowników portalu postrzega go jako funkcjonalny i przystępny w obsłudze (51%). Co interesujące, nie widzą oni także potrzeby udoskonalania go oraz wprowadzania dodatkowych zmian (64%). Analiza czynników decydujących o wyborze portalu wykazała, że największy wpływ ma atrakcyjność usług w ofercie reklamowej. Takiego zdania jest prawie połowa klientów portalu (42%). Ponadto, weryfikacja zebranych danych pokazała, że klienci w większości oceniają współpracę na poziomie dobrym (59%), a nie jak zakładano- na bardzo dobrym (38%).pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorSańpruch, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNęcki, Zbigniew - 130923 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:48:38Z
dc.date.available2020-07-24T17:48:38Z
dc.date.submitted2013-07-08pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-76519-151287pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189168
dc.languagepolpl
dc.subject.enoffice building – e-marketing – real estate - websitepl
dc.subject.plbiurowce - e-marketing - nieruchomości – portalpl
dc.titleWybór i postrzeganie dostawcy usług w e-marketingu. Studium przypadku - portal www.e-biurowce.pl.pl
dc.title.alternativeSelection and perception of service provider in e-marketing. Case study – website e-biurowce.plpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The study was designed to analyze the selection and perception of service provider in e-marketing. The analysis were based on the case study of the website e-biurowce.pl. The main objective was to discover the website users’ and clients’ opinion of rendered services. Special attention was paid to characteristics and meaning of the term “e-marketing” nowadays. An implemented survey, which tested the clients’ and users’ opinion of the e-biurowce.pl., was created for the needs of this paper. By analyzing the case study, the use of e-marketing tools was specified. The main goal of the research was to find and characterize factors which determine the choice of service provider, in this case the website e-biurowce.pl. Another area of the research was to characterize the perception of the website by its users. The analysis of the study confirmed that most of the users see the website as functional and accessible (51 per cent). Interestingly, they do not see the need to improve and innovate the website (64 per cent). Analysis of determinant factors for selection of the website showed that the utmost importance was given to the attractiveness of the services in the advertising offer. Such opinion was presented by almost half of the respondents (42 per cent). Moreover, verification of the data showed that clients mostly consider the cooperation as good (59 per cent), and not, as was assumed, as very good (38 per cent).
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy była analiza wyboru i postrzegania dostawcy usług w e-marketingu na przykładzie portalu www.e-biurowce.pl. Głównym celem było poznanie opinii użytkowników i klientów serwisu na temat świadczonych usług. Szczególna uwaga została zwrócona na specyfikę i znaczenie pojęcia e-marketingu w dzisiejszych czasach.Na potrzeby pracy skonstruowana została ankieta własna badająca opinie użytkowników i klientów portalu e-biurowce. Za pomocą metody analizy studium przypadku, scharakteryzowano zastosowanie narzędzi e-marketingu przez konkretnego oferenta. Przeprowadzone badania miały na celu uzyskanie wiedzy na temat czynników determinujących wybór dostawcy usług, w tym przypadku portalu e-biurowce. Drugim obszarem badań była charakterystyka postrzegania portalu przez jego użytkowników. Analiza badań potwierdziła, że większość użytkowników portalu postrzega go jako funkcjonalny i przystępny w obsłudze (51%). Co interesujące, nie widzą oni także potrzeby udoskonalania go oraz wprowadzania dodatkowych zmian (64%). Analiza czynników decydujących o wyborze portalu wykazała, że największy wpływ ma atrakcyjność usług w ofercie reklamowej. Takiego zdania jest prawie połowa klientów portalu (42%). Ponadto, weryfikacja zebranych danych pokazała, że klienci w większości oceniają współpracę na poziomie dobrym (59%), a nie jak zakładano- na bardzo dobrym (38%).
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Sańpruch, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nęcki, Zbigniew - 130923
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:48:38Z
dc.date.available
2020-07-24T17:48:38Z
dc.date.submittedpl
2013-07-08
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-76519-151287
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189168
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
office building – e-marketing – real estate - website
dc.subject.plpl
biurowce - e-marketing - nieruchomości – portal
dc.titlepl
Wybór i postrzeganie dostawcy usług w e-marketingu. Studium przypadku - portal www.e-biurowce.pl.
dc.title.alternativepl
Selection and perception of service provider in e-marketing. Case study – website e-biurowce.pl
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1
Views per month
Views per city
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available