Skuteczność kampanii społecznych w Polsce

master
dc.abstract.enWell conducted social campaign not only concentrate the attention of recipients on the core of the problem which hit given collectivity. Actual change of bad behaviours and attitudes and breaking stereotypes should be its effect, too. As a social marketing tool, the social campaign is one of the most important elements of social communication by creating positive relations and by eliminating undesirable behaviour. During processing of study qualitative measure has been employed. Technique which was chosen calls survey and has electronic form. 91 surveys have been carried out in May 2017. They have been filled in by persons of both sexes, different professional status, age and education. Studies which have been realised improved that social campaigns in Poland are few common and theirs amount is too little. Demonstrated also that their efficiency is scant because majority of interviewees has never changed their opinions after watched some campaigns. On the other hand, determinants which decide about success of campaign are first of all stoking extreme emotions and simply communication.pl
dc.abstract.plDobrze zrealizowana kampania społeczna nie tylko koncentruje uwagę odbiorców na sednie problemu dotykającego daną zbiorowość. Jej skutkiem powinna być również faktyczna zmiana złych zachowań i postaw w społeczeństwie oraz przełamanie stereotypów. Jako narzędzie marketingu społecznego, stanowi jeden z najistotniejszych elementów komunikacji społecznej kreując pozytywne relacje i niwelując niepożądane postępowanie.W niniejszej pracy, w trakcie realizacji badań, posłużono się metodą jakościową. Wybraną techniką badawczą z jej zakresu była ankieta, która miała formę elektronicznego kwestionariusza. W maju 2017 roku przeprowadzono 91 ankiet, które skierowane zostały do osób o różnej płci, wieku, wykształceniu i statusie zawodowym. Zrealizowane badania wskazują na to, że kampanie społeczne w Polsce są mało powszechne, a ich liczba jest zbyt mała. Wykazano również, że ich skuteczność jest niedostateczna, ponieważ większość badanych nigdy nie zmieniła swoich poglądów w wyniku obejrzanych programów. Z kolei wyznacznikami dobrej kampanii społecznej okazały się przede wszystkim wywoływanie skrajnych emocji oraz prosty komunikat, jako cechy decydujące o jej sukcesie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 pl
dc.contributor.authorBednarska, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSzczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 pl
dc.contributor.reviewerDorczak, Roman - 127750 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:22:30Z
dc.date.available2020-07-27T06:22:30Z
dc.date.submitted2017-06-27pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-113946-215445pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219361
dc.languagepolpl
dc.subject.enSOCIAL CAMPAIGN – SOCIAL MARKETING – SOCIAL PROBLEM – SOCIETYpl
dc.subject.plKAMPANIA SPOŁECZNA – MARKETING SPOŁECZNY – PROBLEM SPOŁECZNY – SPOŁECZEŃSTWOpl
dc.titleSkuteczność kampanii społecznych w Polscepl
dc.title.alternativeEfficiency of social campaigns in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Well conducted social campaign not only concentrate the attention of recipients on the core of the problem which hit given collectivity. Actual change of bad behaviours and attitudes and breaking stereotypes should be its effect, too. As a social marketing tool, the social campaign is one of the most important elements of social communication by creating positive relations and by eliminating undesirable behaviour. During processing of study qualitative measure has been employed. Technique which was chosen calls survey and has electronic form. 91 surveys have been carried out in May 2017. They have been filled in by persons of both sexes, different professional status, age and education. Studies which have been realised improved that social campaigns in Poland are few common and theirs amount is too little. Demonstrated also that their efficiency is scant because majority of interviewees has never changed their opinions after watched some campaigns. On the other hand, determinants which decide about success of campaign are first of all stoking extreme emotions and simply communication.
dc.abstract.plpl
Dobrze zrealizowana kampania społeczna nie tylko koncentruje uwagę odbiorców na sednie problemu dotykającego daną zbiorowość. Jej skutkiem powinna być również faktyczna zmiana złych zachowań i postaw w społeczeństwie oraz przełamanie stereotypów. Jako narzędzie marketingu społecznego, stanowi jeden z najistotniejszych elementów komunikacji społecznej kreując pozytywne relacje i niwelując niepożądane postępowanie.W niniejszej pracy, w trakcie realizacji badań, posłużono się metodą jakościową. Wybraną techniką badawczą z jej zakresu była ankieta, która miała formę elektronicznego kwestionariusza. W maju 2017 roku przeprowadzono 91 ankiet, które skierowane zostały do osób o różnej płci, wieku, wykształceniu i statusie zawodowym. Zrealizowane badania wskazują na to, że kampanie społeczne w Polsce są mało powszechne, a ich liczba jest zbyt mała. Wykazano również, że ich skuteczność jest niedostateczna, ponieważ większość badanych nigdy nie zmieniła swoich poglądów w wyniku obejrzanych programów. Z kolei wyznacznikami dobrej kampanii społecznej okazały się przede wszystkim wywoływanie skrajnych emocji oraz prosty komunikat, jako cechy decydujące o jej sukcesie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080
dc.contributor.authorpl
Bednarska, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080
dc.contributor.reviewerpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:22:30Z
dc.date.available
2020-07-27T06:22:30Z
dc.date.submittedpl
2017-06-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-113946-215445
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219361
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SOCIAL CAMPAIGN – SOCIAL MARKETING – SOCIAL PROBLEM – SOCIETY
dc.subject.plpl
KAMPANIA SPOŁECZNA – MARKETING SPOŁECZNY – PROBLEM SPOŁECZNY – SPOŁECZEŃSTWO
dc.titlepl
Skuteczność kampanii społecznych w Polsce
dc.title.alternativepl
Efficiency of social campaigns in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available