Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, a wizerunek firmy - na przykładzie IKEA
Corporate Social Responsibility and company image based on the example of IKEA
IKEA - interesariusze - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu zrównoważony rozwój - kreowanie wizerunku firmy
Corporate Social Responsibility (CSR) - IKEA - Public Relations - stakeholders - sustainable development
Niniejsza praca dotyczy zagadnienia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kontekście kreowania wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy IKEA. Ta stosunkowo nowa koncepcja, która w obecnych czasach przybiera na znaczeniu, zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Wzrost oczekiwań społecznych wobec firm oraz płynące korzyści wynikające z faktu realizowania omawianej strategii sprawiają, że coraz większa grupa przedsiębiorców angażuje się w działania prospołeczne i proekologiczne. Istotą tej strategii jest dobrowolne uwzględnienie interesów społecznych w funkcjonowaniu organizacji. Działania w ramach zrównoważonego rozwoju mają przyczyniać się do lepszej jakości życia stając się tym samym skutecznym narzędziem kreowania wizerunku przedsiębiorstw. Poniższa praca odnosi się do działań podejmowanych przez firmę IKEA w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i ich wpływu na wizerunek firmy w oczach respondentów. Rozdział I wprowadza w tematykę CSR poprzez przytoczenie szeregu definicje tego pojęcia, określenie grup interesariuszy oraz zarysowanie motywów i korzyści płynących z omawianej strategii. Rozdział II poświęcony jest zagadnieniu kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, traktowania CSR jako narzędzia wyłącznie PR oraz tworzenia raportów jako skutecznego narzędzia komunikowania o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Rozdział III w całości od odnosi się do inicjatyw realizowanych przez firmę IKEA. Ostatni rozdział to metodologia badań własnych, w których autorka odpowiada na powstaniowe pytania badawcze.
The paper describes the issue of Corporate Social Responsibility in the context of creating a company image based on the example of IKEA Group. Corporate Social Responsibility is still a relatively new concept which is, however, increasingly gaining on importance and which begins to play an important role in many business strategies. Rising public expectations for companies as well as numerous benefits from using this strategy are the reasons why more and more institutions decide to implement social and environmental activities. The essence of CSR program is to involve and implement social interest issues in the business strategies. Sustainable development activities are undertaken in order to improve life quality and thus they become an effective brand building strategy. The paper refers to IKEA’s Corporate Social Responsibility commitments and their relation to the company image and its reputation. The first chapter, by describing many CSR definitions, defining stakeholder groups and showing organizational motives and benefits of the strategy, is an introduction guide to Corporate Social Responsibility. Chapter II focuses on the company’s image building processes, on the use of CSR only as a public relations tool and creating reports as an effective instrument to communicate about Corporate Social Responsibility. Chapter III refers to IKEA's Corporate Social Responsibility initiatives. The last chapter presents the research methodology and provides answers to the research questions.
dc.abstract.en | The paper describes the issue of Corporate Social Responsibility in the context of creating a company image based on the example of IKEA Group. Corporate Social Responsibility is still a relatively new concept which is, however, increasingly gaining on importance and which begins to play an important role in many business strategies. Rising public expectations for companies as well as numerous benefits from using this strategy are the reasons why more and more institutions decide to implement social and environmental activities. The essence of CSR program is to involve and implement social interest issues in the business strategies. Sustainable development activities are undertaken in order to improve life quality and thus they become an effective brand building strategy. The paper refers to IKEA’s Corporate Social Responsibility commitments and their relation to the company image and its reputation. The first chapter, by describing many CSR definitions, defining stakeholder groups and showing organizational motives and benefits of the strategy, is an introduction guide to Corporate Social Responsibility. Chapter II focuses on the company’s image building processes, on the use of CSR only as a public relations tool and creating reports as an effective instrument to communicate about Corporate Social Responsibility. Chapter III refers to IKEA's Corporate Social Responsibility initiatives. The last chapter presents the research methodology and provides answers to the research questions. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca dotyczy zagadnienia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kontekście kreowania wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy IKEA. Ta stosunkowo nowa koncepcja, która w obecnych czasach przybiera na znaczeniu, zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Wzrost oczekiwań społecznych wobec firm oraz płynące korzyści wynikające z faktu realizowania omawianej strategii sprawiają, że coraz większa grupa przedsiębiorców angażuje się w działania prospołeczne i proekologiczne. Istotą tej strategii jest dobrowolne uwzględnienie interesów społecznych w funkcjonowaniu organizacji. Działania w ramach zrównoważonego rozwoju mają przyczyniać się do lepszej jakości życia stając się tym samym skutecznym narzędziem kreowania wizerunku przedsiębiorstw. Poniższa praca odnosi się do działań podejmowanych przez firmę IKEA w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i ich wpływu na wizerunek firmy w oczach respondentów. Rozdział I wprowadza w tematykę CSR poprzez przytoczenie szeregu definicje tego pojęcia, określenie grup interesariuszy oraz zarysowanie motywów i korzyści płynących z omawianej strategii. Rozdział II poświęcony jest zagadnieniu kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, traktowania CSR jako narzędzia wyłącznie PR oraz tworzenia raportów jako skutecznego narzędzia komunikowania o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Rozdział III w całości od odnosi się do inicjatyw realizowanych przez firmę IKEA. Ostatni rozdział to metodologia badań własnych, w których autorka odpowiada na powstaniowe pytania badawcze. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.author | Rozwód, Diana | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:25:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:25:16Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-87735-118235 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196276 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Corporate Social Responsibility (CSR) - IKEA - Public Relations - stakeholders - sustainable development | pl |
dc.subject.pl | IKEA - interesariusze - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu zrównoważony rozwój - kreowanie wizerunku firmy | pl |
dc.title | Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, a wizerunek firmy - na przykładzie IKEA | pl |
dc.title.alternative | Corporate Social Responsibility and company image based on the example of IKEA | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |