Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, a wizerunek firmy - na przykładzie IKEA

master
dc.abstract.enThe paper describes the issue of Corporate Social Responsibility in the context of creating a company image based on the example of IKEA Group. Corporate Social Responsibility is still a relatively new concept which is, however, increasingly gaining on importance and which begins to play an important role in many business strategies. Rising public expectations for companies as well as numerous benefits from using this strategy are the reasons why more and more institutions decide to implement social and environmental activities. The essence of CSR program is to involve and implement social interest issues in the business strategies. Sustainable development activities are undertaken in order to improve life quality and thus they become an effective brand building strategy. The paper refers to IKEA’s Corporate Social Responsibility commitments and their relation to the company image and its reputation. The first chapter, by describing many CSR definitions, defining stakeholder groups and showing organizational motives and benefits of the strategy, is an introduction guide to Corporate Social Responsibility. Chapter II focuses on the company’s image building processes, on the use of CSR only as a public relations tool and creating reports as an effective instrument to communicate about Corporate Social Responsibility. Chapter III refers to IKEA's Corporate Social Responsibility initiatives. The last chapter presents the research methodology and provides answers to the research questions.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca dotyczy zagadnienia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kontekście kreowania wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy IKEA. Ta stosunkowo nowa koncepcja, która w obecnych czasach przybiera na znaczeniu, zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Wzrost oczekiwań społecznych wobec firm oraz płynące korzyści wynikające z faktu realizowania omawianej strategii sprawiają, że coraz większa grupa przedsiębiorców angażuje się w działania prospołeczne i proekologiczne. Istotą tej strategii jest dobrowolne uwzględnienie interesów społecznych w funkcjonowaniu organizacji. Działania w ramach zrównoważonego rozwoju mają przyczyniać się do lepszej jakości życia stając się tym samym skutecznym narzędziem kreowania wizerunku przedsiębiorstw. Poniższa praca odnosi się do działań podejmowanych przez firmę IKEA w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i ich wpływu na wizerunek firmy w oczach respondentów. Rozdział I wprowadza w tematykę CSR poprzez przytoczenie szeregu definicje tego pojęcia, określenie grup interesariuszy oraz zarysowanie motywów i korzyści płynących z omawianej strategii. Rozdział II poświęcony jest zagadnieniu kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, traktowania CSR jako narzędzia wyłącznie PR oraz tworzenia raportów jako skutecznego narzędzia komunikowania o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Rozdział III w całości od odnosi się do inicjatyw realizowanych przez firmę IKEA. Ostatni rozdział to metodologia badań własnych, w których autorka odpowiada na powstaniowe pytania badawcze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.authorRozwód, Dianapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T01:25:16Z
dc.date.available2020-07-25T01:25:16Z
dc.date.submitted2014-06-25pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-87735-118235pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196276
dc.languagepolpl
dc.subject.enCorporate Social Responsibility (CSR) - IKEA - Public Relations - stakeholders - sustainable developmentpl
dc.subject.plIKEA - interesariusze - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu zrównoważony rozwój - kreowanie wizerunku firmypl
dc.titleSpołeczna Odpowiedzialność Biznesu, a wizerunek firmy - na przykładzie IKEApl
dc.title.alternativeCorporate Social Responsibility and company image based on the example of IKEApl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper describes the issue of Corporate Social Responsibility in the context of creating a company image based on the example of IKEA Group. Corporate Social Responsibility is still a relatively new concept which is, however, increasingly gaining on importance and which begins to play an important role in many business strategies. Rising public expectations for companies as well as numerous benefits from using this strategy are the reasons why more and more institutions decide to implement social and environmental activities. The essence of CSR program is to involve and implement social interest issues in the business strategies. Sustainable development activities are undertaken in order to improve life quality and thus they become an effective brand building strategy. The paper refers to IKEA’s Corporate Social Responsibility commitments and their relation to the company image and its reputation. The first chapter, by describing many CSR definitions, defining stakeholder groups and showing organizational motives and benefits of the strategy, is an introduction guide to Corporate Social Responsibility. Chapter II focuses on the company’s image building processes, on the use of CSR only as a public relations tool and creating reports as an effective instrument to communicate about Corporate Social Responsibility. Chapter III refers to IKEA's Corporate Social Responsibility initiatives. The last chapter presents the research methodology and provides answers to the research questions.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca dotyczy zagadnienia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kontekście kreowania wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy IKEA. Ta stosunkowo nowa koncepcja, która w obecnych czasach przybiera na znaczeniu, zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Wzrost oczekiwań społecznych wobec firm oraz płynące korzyści wynikające z faktu realizowania omawianej strategii sprawiają, że coraz większa grupa przedsiębiorców angażuje się w działania prospołeczne i proekologiczne. Istotą tej strategii jest dobrowolne uwzględnienie interesów społecznych w funkcjonowaniu organizacji. Działania w ramach zrównoważonego rozwoju mają przyczyniać się do lepszej jakości życia stając się tym samym skutecznym narzędziem kreowania wizerunku przedsiębiorstw. Poniższa praca odnosi się do działań podejmowanych przez firmę IKEA w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i ich wpływu na wizerunek firmy w oczach respondentów. Rozdział I wprowadza w tematykę CSR poprzez przytoczenie szeregu definicje tego pojęcia, określenie grup interesariuszy oraz zarysowanie motywów i korzyści płynących z omawianej strategii. Rozdział II poświęcony jest zagadnieniu kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, traktowania CSR jako narzędzia wyłącznie PR oraz tworzenia raportów jako skutecznego narzędzia komunikowania o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Rozdział III w całości od odnosi się do inicjatyw realizowanych przez firmę IKEA. Ostatni rozdział to metodologia badań własnych, w których autorka odpowiada na powstaniowe pytania badawcze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.authorpl
Rozwód, Diana
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-25T01:25:16Z
dc.date.available
2020-07-25T01:25:16Z
dc.date.submittedpl
2014-06-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-87735-118235
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196276
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Corporate Social Responsibility (CSR) - IKEA - Public Relations - stakeholders - sustainable development
dc.subject.plpl
IKEA - interesariusze - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu zrównoważony rozwój - kreowanie wizerunku firmy
dc.titlepl
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, a wizerunek firmy - na przykładzie IKEA
dc.title.alternativepl
Corporate Social Responsibility and company image based on the example of IKEA
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
301
Views per month
Views per city
Warsaw
69
Krakow
48
Poznan
21
Wroclaw
16
Lodz
8
Gdansk
7
Katowice
7
Chodzież
5
Gdynia
4
Sokółka
4

No access

No Thumbnail Available