Outsourcing jako instrument doskonalenia zarządzania hotelami

licenciate
dc.abstract.enA hotel is a specific type of enterprise whose final product consists of many different processes, functions, projects and tasks. Due to a large divergence of activities that are necessary to implement the final product, which is hotel service, hotel managers are increasingly deciding to undertake various types of inter-organisational cooperation. Recent years have seen an increased popularity of outsourcing, which involves transfer of certain business functions to external companies. Growing interest in applying this solution was an inspiration to conduct empirical research described in this paper. The study was conducted between February and April 2020, and placed particular emphasis on reasons, areas and effects of outsourcing implemented in analysed hotels. The aim of this paper was to demonstrate that outsourcing is an useful instrument in hotel management.pl
dc.abstract.plHotel to specyficzny typ przedsiębiorstwa, na którego produkt końcowy składa się wiele różnorodnych procesów, funkcji, projektów i zadań. Duża rozbieżność działań, które niezbędne są do zrealizowania produktu końcowego jakim jest usługa hotelarska sprawiają, że zarządzający hotelami coraz częściej decydują się na podjęcie różnego rodzaju współpracy międzyorganizacyjnej. Popularność w ostatnich latach zyskał outsourcing, czyli wydzielanie pewnych obszarów przedsiębiorstw zewnętrznym firmom. Rosnąca skala zastosowania tego rozwiązania, była inspiracją do przeprowadzenia badań empirycznych opisanych w poniższej pracy. Badania przeprowadzono na przełomie lutego oraz kwietnia 2020 roku. Wyszczególniono takie kwestie jak przyczyny, obszary oraz efekty zastosowania outsourcingu w analizowanych hotelach. Celem pracy było wykazanie, że outsourcing jest przydatnym instrumentem w zarządzaniu hotelami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKożuch, Barbara - 102856 pl
dc.contributor.authorPłatkowska, Dariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKożuch, Barbara - 102856 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:37:21Z
dc.date.available2020-07-28T05:37:21Z
dc.date.submitted2020-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-139438-248779pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240216
dc.languagepolpl
dc.subject.enhotel outsourcing management improvement inter-organisational cooperationpl
dc.subject.plhotel outsourcing doskonalenie zarządzania współpraca międzyorganizacyjnapl
dc.titleOutsourcing jako instrument doskonalenia zarządzania hotelamipl
dc.title.alternativeOutsourcing as an instrument for enhancing hotel management performancepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
A hotel is a specific type of enterprise whose final product consists of many different processes, functions, projects and tasks. Due to a large divergence of activities that are necessary to implement the final product, which is hotel service, hotel managers are increasingly deciding to undertake various types of inter-organisational cooperation. Recent years have seen an increased popularity of outsourcing, which involves transfer of certain business functions to external companies. Growing interest in applying this solution was an inspiration to conduct empirical research described in this paper. The study was conducted between February and April 2020, and placed particular emphasis on reasons, areas and effects of outsourcing implemented in analysed hotels. The aim of this paper was to demonstrate that outsourcing is an useful instrument in hotel management.
dc.abstract.plpl
Hotel to specyficzny typ przedsiębiorstwa, na którego produkt końcowy składa się wiele różnorodnych procesów, funkcji, projektów i zadań. Duża rozbieżność działań, które niezbędne są do zrealizowania produktu końcowego jakim jest usługa hotelarska sprawiają, że zarządzający hotelami coraz częściej decydują się na podjęcie różnego rodzaju współpracy międzyorganizacyjnej. Popularność w ostatnich latach zyskał outsourcing, czyli wydzielanie pewnych obszarów przedsiębiorstw zewnętrznym firmom. Rosnąca skala zastosowania tego rozwiązania, była inspiracją do przeprowadzenia badań empirycznych opisanych w poniższej pracy. Badania przeprowadzono na przełomie lutego oraz kwietnia 2020 roku. Wyszczególniono takie kwestie jak przyczyny, obszary oraz efekty zastosowania outsourcingu w analizowanych hotelach. Celem pracy było wykazanie, że outsourcing jest przydatnym instrumentem w zarządzaniu hotelami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kożuch, Barbara - 102856
dc.contributor.authorpl
Płatkowska, Daria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kożuch, Barbara - 102856
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:37:21Z
dc.date.available
2020-07-28T05:37:21Z
dc.date.submittedpl
2020-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-139438-248779
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240216
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
hotel outsourcing management improvement inter-organisational cooperation
dc.subject.plpl
hotel outsourcing doskonalenie zarządzania współpraca międzyorganizacyjna
dc.titlepl
Outsourcing jako instrument doskonalenia zarządzania hotelami
dc.title.alternativepl
Outsourcing as an instrument for enhancing hotel management performance
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
5
Wroclaw
4
Warsaw
3
Dublin
2
Bonin
1
Cieniawa
1
Gdansk
1
Lodz
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available