Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Trudności uczniów klas VI-VIII po zakończeniu nauki zdalnej (spowodowanej pandemią COVID-19)
Difficulties of students in grades VI-VIII after leaving remote learning (due to the COVID-19 pandemic)
pandemia, koronawirus, dzieci, trudności, nauka zdalna
pandemic, coronavirus, children, difficulties, remote learning
W 2020 roku świat każdego człowieka na ziemi uległ zmianie. Ludzki gatunek został dotknięty pandemią i lockdownem, którego się nie spodziewał. Reperkusje po nauce zdalnej spowodowanej pandemią COVID-19 zostały z nami do dziś. Tematem mojej pracy są trudności uczniów klas VI-VIII po zakończeniu nauki zdalnej (spowodowanej pandemią COVID-19).Rozdział pierwszy zawiera aspekty teoretyczne, w którym ukazano definicje i teorie rozwoju osobowości, a także przedstawiono koncepcje dotyczące rozwoju osobowości, oraz ogólnego rozwoju u dzieci w wieku 12 – 15 lat. Zostały ukazane potrzeby dziecka w kontekście jego rozwoju.W rozdziale drugim zostały ukazane problemy uczniów i ich życie po powrocie do szkoły, szkołę jako środowisko socjalizacyjne oraz jako miejsce, gdzie mogą realizować swoje potrzeby, a ewentualne propozycje wsparcia uczniów.Rozdział trzeci to aspekty metodologiczne pracy, a więc problematyka badawcza, i cele, przedstawienie założonych zmiennych i wskaźników, jak również metod, technik i narządzi badawczych, a także opis terenu i organizacji badań.Ostatni rozdział to podsumowanie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczniów klas VI- VII dotyczącej badania ewentualnych trudności w powrocie do szkoły w okresie po nauczaniu zdalnym (po powrocie do szkoły) przeprowadzonej wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu oraz wywiady wśród przeprowadzone nauczycieli oraz pedagoga Szkoły Podstawowej nr 4 w Tarnobrzegu, które ukazują problem z perspektywy osoby nauczającej, pomagającej.
In 2020, the world of everyone on earth has changed. The human species has been hit by a pandemic and a lockdown that it did not expect. The repercussions of distance learning caused by the COVID-19 pandemic have stayed with us to this day. The topic of my work is the difficulties of students in grades VI-VIII after completing remote learning (caused by the COVID-19 pandemic).The first chapter contains theoretical aspects, in which the definitions and theories of personality development are presented, as well as the concepts of personality development and general development in children aged 12 - 15 years. The child's needs were shown in the context of its development.The second chapter presents the problems of students and their life after returning to school, school as a socialization environment and as a place where they can fulfill their needs, and possible proposals to support students.The third chapter covers the methodological aspects of the work, i.e. research issues and goals, presentation of the assumed variables and indicators, as well as research methods, techniques and tools, as well as a description of the research area and organization.The last chapter is a summary of the results of the survey conducted among students in grades VI-VII on the study of possible difficulties in returning to school in the period after remote teaching (after returning to school) conducted among students of Primary School No. Nicholas Copernicus in Tarnobrzeg and interviews with teachers and the pedagogue of Primary School No. 4 in Tarnobrzeg, which show the problem from the perspective of the educating and helping person.
dc.abstract.en | In 2020, the world of everyone on earth has changed. The human species has been hit by a pandemic and a lockdown that it did not expect. The repercussions of distance learning caused by the COVID-19 pandemic have stayed with us to this day. The topic of my work is the difficulties of students in grades VI-VIII after completing remote learning (caused by the COVID-19 pandemic).The first chapter contains theoretical aspects, in which the definitions and theories of personality development are presented, as well as the concepts of personality development and general development in children aged 12 - 15 years. The child's needs were shown in the context of its development.The second chapter presents the problems of students and their life after returning to school, school as a socialization environment and as a place where they can fulfill their needs, and possible proposals to support students.The third chapter covers the methodological aspects of the work, i.e. research issues and goals, presentation of the assumed variables and indicators, as well as research methods, techniques and tools, as well as a description of the research area and organization.The last chapter is a summary of the results of the survey conducted among students in grades VI-VII on the study of possible difficulties in returning to school in the period after remote teaching (after returning to school) conducted among students of Primary School No. Nicholas Copernicus in Tarnobrzeg and interviews with teachers and the pedagogue of Primary School No. 4 in Tarnobrzeg, which show the problem from the perspective of the educating and helping person. | pl |
dc.abstract.pl | W 2020 roku świat każdego człowieka na ziemi uległ zmianie. Ludzki gatunek został dotknięty pandemią i lockdownem, którego się nie spodziewał. Reperkusje po nauce zdalnej spowodowanej pandemią COVID-19 zostały z nami do dziś. Tematem mojej pracy są trudności uczniów klas VI-VIII po zakończeniu nauki zdalnej (spowodowanej pandemią COVID-19).Rozdział pierwszy zawiera aspekty teoretyczne, w którym ukazano definicje i teorie rozwoju osobowości, a także przedstawiono koncepcje dotyczące rozwoju osobowości, oraz ogólnego rozwoju u dzieci w wieku 12 – 15 lat. Zostały ukazane potrzeby dziecka w kontekście jego rozwoju.W rozdziale drugim zostały ukazane problemy uczniów i ich życie po powrocie do szkoły, szkołę jako środowisko socjalizacyjne oraz jako miejsce, gdzie mogą realizować swoje potrzeby, a ewentualne propozycje wsparcia uczniów.Rozdział trzeci to aspekty metodologiczne pracy, a więc problematyka badawcza, i cele, przedstawienie założonych zmiennych i wskaźników, jak również metod, technik i narządzi badawczych, a także opis terenu i organizacji badań.Ostatni rozdział to podsumowanie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczniów klas VI- VII dotyczącej badania ewentualnych trudności w powrocie do szkoły w okresie po nauczaniu zdalnym (po powrocie do szkoły) przeprowadzonej wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu oraz wywiady wśród przeprowadzone nauczycieli oraz pedagoga Szkoły Podstawowej nr 4 w Tarnobrzegu, które ukazują problem z perspektywy osoby nauczającej, pomagającej. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Jagielska, Dominika | pl |
dc.contributor.author | Ciecierska, Diana | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jagielska, Dominika | pl |
dc.contributor.reviewer | Kościelniak, Marek - 129216 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-12T22:29:00Z | |
dc.date.available | 2022-07-12T22:29:00Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną | pl |
dc.identifier.apd | diploma-160742-192687 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296581 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | pandemic, coronavirus, children, difficulties, remote learning | pl |
dc.subject.pl | pandemia, koronawirus, dzieci, trudności, nauka zdalna | pl |
dc.title | Trudności uczniów klas VI-VIII po zakończeniu nauki zdalnej (spowodowanej pandemią COVID-19) | pl |
dc.title.alternative | Difficulties of students in grades VI-VIII after leaving remote learning (due to the COVID-19 pandemic) | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |