Dziennikarstwo sportowe w dobie mediów społecznościowych na przykładzie Twittera

licenciate
dc.abstract.enThe juxtaposition of social media and sports journalism enclosed in the topic of the diploma work has become a subject of research in view of the author’s field of study, chosen professional path and observations lead from a perspective of an active user for several years. The author has verified a hypothesis according to which social media left their mark on the profession of journalism. The field of research has been narrowed to sports journalist as it is within the author’s expertise. The above-mentioned observations lead to a conclusion that Twitter has become a crucial social communication channel for sports journalism. Therefore, the main focus has been placed on this medium. In order to eventuate in verification of the research hypothesis, the author has decided to use two tools as a part of the empirical study: an expert opinion survey and a survey of CAWI methodology which was addressed to a narrow, specialized group of respondents. The results of conducted analyses confirmed the thesis that Twitter has a significant influence on the sports journalist’s profession. Nevertheless, the nature of the subject area makes the diploma work have a contributive character and may account for a starting point of further consideration – the speed of changes occurring in social media means that the enclosed findings may become obsolete and force to reinterpret all problematic aspects of the issue.pl
dc.abstract.plUjęte w temacie niniejszej pracy zestawienie mediów społecznościowych z dziennikarstwem sportowym stało się przedmiotem badań autora z uwagi na kierunek studiów i obraną ścieżkę zawodową, ale także ze względu na kilkuletnie obserwacje prowadzone z pozycji aktywnego użytkownika. Autor poddał weryfikacji hipotezę, jakoby media społecznościowe odciskały piętno na profesji dziennikarza. Pole badań zostało zawężone do dziennikarstwa sportowego, bowiem w tej gałęzi dziennikarstwa autor się specjalizuje. Wspomniane obserwacje doprowadziły do spostrzeżenia, że szczególnie istotnym dla dziennikarstwa sportowego społecznościowym kanałem komunikacji stał się Twitter – dlatego temu konkretnie medium poświęcona została niniejsza praca.W ramach badań empirycznych mających doprowadzić do weryfikacji hipotezy badawczej autor sięgnął po dwa narzędzia: wywiad ekspercki oraz skierowaną do wąskiej, wyspecjalizowanej grupy respondentów ankietę typu CAWI. Zgromadzone wyniki przeprowadzonych analiz potwierdziły tezę o znacznym wpływie Twittera na pracę dziennikarza sportowego. Specyfika tematyki sprawia jednak, że niniejsza praca ma charakter przyczynkowy i może stanowić punkt wyjścia dla dalszych rozważań - szybkość zmian zachodzących w mediach społecznościowych oznacza, że zawarte tutaj ustalenia mogą ulec dezaktualizacji i zmusić do reinterpretacji problematyki zagadnienia.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFischer, Bogdan - 127919 pl
dc.contributor.authorDelinger, Erykpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFischer, Bogdan - 127919 pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T01:05:02Z
dc.date.available2020-07-27T01:05:02Z
dc.date.submitted2016-07-11pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-108329-177408pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214544
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial media, new media, sports journalism, Twitterpl
dc.subject.plmedia społecznościowe, nowe media, dziennikarstwo sportowe, Twitterpl
dc.titleDziennikarstwo sportowe w dobie mediów społecznościowych na przykładzie Twitterapl
dc.title.alternativeSports journalism in the social media era on the example of Twitterpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The juxtaposition of social media and sports journalism enclosed in the topic of the diploma work has become a subject of research in view of the author’s field of study, chosen professional path and observations lead from a perspective of an active user for several years. The author has verified a hypothesis according to which social media left their mark on the profession of journalism. The field of research has been narrowed to sports journalist as it is within the author’s expertise. The above-mentioned observations lead to a conclusion that Twitter has become a crucial social communication channel for sports journalism. Therefore, the main focus has been placed on this medium. In order to eventuate in verification of the research hypothesis, the author has decided to use two tools as a part of the empirical study: an expert opinion survey and a survey of CAWI methodology which was addressed to a narrow, specialized group of respondents. The results of conducted analyses confirmed the thesis that Twitter has a significant influence on the sports journalist’s profession. Nevertheless, the nature of the subject area makes the diploma work have a contributive character and may account for a starting point of further consideration – the speed of changes occurring in social media means that the enclosed findings may become obsolete and force to reinterpret all problematic aspects of the issue.
dc.abstract.plpl
Ujęte w temacie niniejszej pracy zestawienie mediów społecznościowych z dziennikarstwem sportowym stało się przedmiotem badań autora z uwagi na kierunek studiów i obraną ścieżkę zawodową, ale także ze względu na kilkuletnie obserwacje prowadzone z pozycji aktywnego użytkownika. Autor poddał weryfikacji hipotezę, jakoby media społecznościowe odciskały piętno na profesji dziennikarza. Pole badań zostało zawężone do dziennikarstwa sportowego, bowiem w tej gałęzi dziennikarstwa autor się specjalizuje. Wspomniane obserwacje doprowadziły do spostrzeżenia, że szczególnie istotnym dla dziennikarstwa sportowego społecznościowym kanałem komunikacji stał się Twitter – dlatego temu konkretnie medium poświęcona została niniejsza praca.W ramach badań empirycznych mających doprowadzić do weryfikacji hipotezy badawczej autor sięgnął po dwa narzędzia: wywiad ekspercki oraz skierowaną do wąskiej, wyspecjalizowanej grupy respondentów ankietę typu CAWI. Zgromadzone wyniki przeprowadzonych analiz potwierdziły tezę o znacznym wpływie Twittera na pracę dziennikarza sportowego. Specyfika tematyki sprawia jednak, że niniejsza praca ma charakter przyczynkowy i może stanowić punkt wyjścia dla dalszych rozważań - szybkość zmian zachodzących w mediach społecznościowych oznacza, że zawarte tutaj ustalenia mogą ulec dezaktualizacji i zmusić do reinterpretacji problematyki zagadnienia.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Fischer, Bogdan - 127919
dc.contributor.authorpl
Delinger, Eryk
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Fischer, Bogdan - 127919
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2020-07-27T01:05:02Z
dc.date.available
2020-07-27T01:05:02Z
dc.date.submittedpl
2016-07-11
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-108329-177408
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214544
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social media, new media, sports journalism, Twitter
dc.subject.plpl
media społecznościowe, nowe media, dziennikarstwo sportowe, Twitter
dc.titlepl
Dziennikarstwo sportowe w dobie mediów społecznościowych na przykładzie Twittera
dc.title.alternativepl
Sports journalism in the social media era on the example of Twitter
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available