Podcasting na polskim rynku medialnym. Analiza na podstawie wybranych przykładów

master
dc.abstract.enTechnological progress, popularization of the Internet and audial revolution of the early XXI century led to the creation of podcasts – a form of media, currently in a stage of constant evolution, steadily growing its already vast audience. In Poland, it gained exceptional popularity in recent years, slowly finding a place as the main choice of forms of media consumption. There is a scarcity of source literature on the subject of podcasting in Poland, therefore this thesis aims to delineate the market position of this form of media via a Polish lens, by a thorough analysis of selected examples, but also to characterize the Polish consumer of podcasts by the use of qualitative research, in a mission to answer questions like: Who is a target of a podcast? What is a podcast to the recipient? How does one consume media? How are podcasts seen in comparison with other media forms? The author conducted prompted, spontaneous and Top Of Mind brand awareness research of the most popular Polish podcasts according to Spotify ranking in July 2021 in parallel to the main thesis research.pl
dc.abstract.plRozwój technologii, upowszechnienie Internetu oraz audialna rewolucja z początków XXI wieku doprowadziły to powstania podcastów - formy medialnej, która znajduje się w fazie nieustannego rozwoju stale poszerzając swoje audytorium. W Polsce stała się szczególnie popularna w ostatnich latach, powoli stając się jednym z najczęściej wybieranych formatów medialnych. W literaturze przedmiotu niewiele jest opracowań dotyczących podcastingu w Polsce, stąd celem niniejszej pracy jest przedstawienie pozycji tej formy na polskim rynku medialnym poprzez wnikliwą analizę wybranych przykładów, a także próba scharakteryzowania polskiego odbiorcy podcastów za pomocą badań jakościowych, poszukując odpowiedzi na pytania: Kim jest odbiorca podcastu? Czym dla odbiorcy jest podcast? W jaki sposób konsumuje treści? Jak postrzega podcasty na tle innych form medialnych? Autorka przeprowadziła równolegle badanie świadomości marki wspomaganej, spontanicznej oraz pierwszej wymienionej najpopularniejszych podcastów w Polsce sklasyfikowanych w rankingu Spotify w lipcu 2021 roku.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.authorBaran, Roksanapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2021-11-02T22:34:54Z
dc.date.available2021-11-02T22:34:54Z
dc.date.submitted2021-10-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-147763-226585pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282586
dc.languagepolpl
dc.subject.enAUDIABLE REVOLUTION - PODCAST - PODCASTING - RADIO DRAMApl
dc.subject.plAUDIALNA REWOLUCJA - PODCAST – PODCASTING – SŁUCHOWISKOpl
dc.titlePodcasting na polskim rynku medialnym. Analiza na podstawie wybranych przykładówpl
dc.title.alternativePodcasting in Poland. Analysis of selected examplespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Technological progress, popularization of the Internet and audial revolution of the early XXI century led to the creation of podcasts – a form of media, currently in a stage of constant evolution, steadily growing its already vast audience. In Poland, it gained exceptional popularity in recent years, slowly finding a place as the main choice of forms of media consumption. There is a scarcity of source literature on the subject of podcasting in Poland, therefore this thesis aims to delineate the market position of this form of media via a Polish lens, by a thorough analysis of selected examples, but also to characterize the Polish consumer of podcasts by the use of qualitative research, in a mission to answer questions like: Who is a target of a podcast? What is a podcast to the recipient? How does one consume media? How are podcasts seen in comparison with other media forms? The author conducted prompted, spontaneous and Top Of Mind brand awareness research of the most popular Polish podcasts according to Spotify ranking in July 2021 in parallel to the main thesis research.
dc.abstract.plpl
Rozwój technologii, upowszechnienie Internetu oraz audialna rewolucja z początków XXI wieku doprowadziły to powstania podcastów - formy medialnej, która znajduje się w fazie nieustannego rozwoju stale poszerzając swoje audytorium. W Polsce stała się szczególnie popularna w ostatnich latach, powoli stając się jednym z najczęściej wybieranych formatów medialnych. W literaturze przedmiotu niewiele jest opracowań dotyczących podcastingu w Polsce, stąd celem niniejszej pracy jest przedstawienie pozycji tej formy na polskim rynku medialnym poprzez wnikliwą analizę wybranych przykładów, a także próba scharakteryzowania polskiego odbiorcy podcastów za pomocą badań jakościowych, poszukując odpowiedzi na pytania: Kim jest odbiorca podcastu? Czym dla odbiorcy jest podcast? W jaki sposób konsumuje treści? Jak postrzega podcasty na tle innych form medialnych? Autorka przeprowadziła równolegle badanie świadomości marki wspomaganej, spontanicznej oraz pierwszej wymienionej najpopularniejszych podcastów w Polsce sklasyfikowanych w rankingu Spotify w lipcu 2021 roku.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.authorpl
Baran, Roksana
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2021-11-02T22:34:54Z
dc.date.available
2021-11-02T22:34:54Z
dc.date.submittedpl
2021-10-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-147763-226585
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282586
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
AUDIABLE REVOLUTION - PODCAST - PODCASTING - RADIO DRAMA
dc.subject.plpl
AUDIALNA REWOLUCJA - PODCAST – PODCASTING – SŁUCHOWISKO
dc.titlepl
Podcasting na polskim rynku medialnym. Analiza na podstawie wybranych przykładów
dc.title.alternativepl
Podcasting in Poland. Analysis of selected examples
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
383
Views per month
Views per city
Warsaw
94
Krakow
70
Poznan
22
Wroclaw
22
Lodz
13
Lublin
13
Bydgoszcz
10
Gdansk
8
Imielin
6
Katowice
6

No access

No Thumbnail Available
Collections