"Jak skutecznie motywować uczniów szkoły podstawowej do nauki języka polskiego?"

licenciate
dc.abstract.enThe subject of this thesis is to investigate a motivation to learning Polish in primary school. Aim of the thesis is to explore the level of satisfaction with classes. The first part of the labor contains theories of motivation. These are the most popular theories: behavioral theory, theory of needs, theory of goals and theory of internal motivation. The second part of the thesis represents results of surveys carried out in three different provinces: Lesser Poland, Silesia and Opole province. The surveys habe been carried out only in the 4th grade of primary school. The last part of the thesis contains a summary of the surveys. It shows that polish students in primary school are interested in language and literature, however they are not satisfied with the methods provided in school system. It seems to them unattractive and unexcited. This leads to the conclusion that level of students motivation can be much higher, if it will provide more interesting methods of teaching.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy licencjackiej jest zbadanie poziomu motywacji do nauki języka polskiego wśród uczniów szkoły podstawowej. Głównym celem jest rozpoznanie czynników wpływających na stopień zaangażowania uczniów w proces nauczania. Pierwsza część prezentuje cztery najpopularniejsze teorie motywacji: behawioralną, potrzeb, celów oraz teorię motywacji wewnętrznej. W dalszej części pracy zostały omówione wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w czwartych klasach szkoły podstawowej, na terenie trzech województw: małopolskiego, śląskiego oraz opolskiego. W ostatniej części pracy zostały przedstawione wnioski końcowe. Wskazują one na wyraźne zainteresowanie uczniów językiem polskim, przy jednoczesnym niezadowoleniu ze stosowanych sposobów nauczania. Prowadzi to do konkluzji, iż bogatszy zasób metod nauczania znacznie podnosi poziom motywacji do nauki języka polskiego w badanych grupach.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorNowak, Ewapl
dc.contributor.authorLesiak, Blankapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerNowak, Ewapl
dc.contributor.reviewerRusek, Marta - 131725 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T14:34:30Z
dc.date.available2020-07-27T14:34:30Z
dc.date.submitted2018-07-03pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-121996-118049pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226456
dc.languageengpl
dc.subject.enMotivation, teaching, Polish, primary school, Cracow, Chorzów, Kędzierzyn-Koźlepl
dc.subject.plMotywacja, nauczanie, język polski, szkoła podstawowa, Kraków, Chorzów, Kędzierzyn-Koźlepl
dc.title"Jak skutecznie motywować uczniów szkoły podstawowej do nauki języka polskiego?"pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this thesis is to investigate a motivation to learning Polish in primary school. Aim of the thesis is to explore the level of satisfaction with classes. The first part of the labor contains theories of motivation. These are the most popular theories: behavioral theory, theory of needs, theory of goals and theory of internal motivation. The second part of the thesis represents results of surveys carried out in three different provinces: Lesser Poland, Silesia and Opole province. The surveys habe been carried out only in the 4th grade of primary school. The last part of the thesis contains a summary of the surveys. It shows that polish students in primary school are interested in language and literature, however they are not satisfied with the methods provided in school system. It seems to them unattractive and unexcited. This leads to the conclusion that level of students motivation can be much higher, if it will provide more interesting methods of teaching.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy licencjackiej jest zbadanie poziomu motywacji do nauki języka polskiego wśród uczniów szkoły podstawowej. Głównym celem jest rozpoznanie czynników wpływających na stopień zaangażowania uczniów w proces nauczania. Pierwsza część prezentuje cztery najpopularniejsze teorie motywacji: behawioralną, potrzeb, celów oraz teorię motywacji wewnętrznej. W dalszej części pracy zostały omówione wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w czwartych klasach szkoły podstawowej, na terenie trzech województw: małopolskiego, śląskiego oraz opolskiego. W ostatniej części pracy zostały przedstawione wnioski końcowe. Wskazują one na wyraźne zainteresowanie uczniów językiem polskim, przy jednoczesnym niezadowoleniu ze stosowanych sposobów nauczania. Prowadzi to do konkluzji, iż bogatszy zasób metod nauczania znacznie podnosi poziom motywacji do nauki języka polskiego w badanych grupach.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Nowak, Ewa
dc.contributor.authorpl
Lesiak, Blanka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Nowak, Ewa
dc.contributor.reviewerpl
Rusek, Marta - 131725
dc.date.accessioned
2020-07-27T14:34:30Z
dc.date.available
2020-07-27T14:34:30Z
dc.date.submittedpl
2018-07-03
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-121996-118049
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226456
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Motivation, teaching, Polish, primary school, Cracow, Chorzów, Kędzierzyn-Koźle
dc.subject.plpl
Motywacja, nauczanie, język polski, szkoła podstawowa, Kraków, Chorzów, Kędzierzyn-Koźle
dc.titlepl
"Jak skutecznie motywować uczniów szkoły podstawowej do nauki języka polskiego?"
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
47
Views per month
Views per city
Wroclaw
4
Racibórz
3
Warsaw
3
Berlin
2
Cologne
2
Kalisz
2
Lublin
2
Olawa
2
Slupca
2
Zabrze
2

No access

No Thumbnail Available