Czy Andrzej Duda wygrał dzięki internetowi?

2015
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-10T01:59:42Z
dc.abstract.enThe United States presidential election campaign of 2008 as it seemed, did not find its counterpart on the Polish political scene. Only when Andrzej Duda won the competition for the presidency in 2015 they began a debate about the actual role of the Internet in political marketing. Almost immediately after the announcement of the election results, journalists have suggested that this victory was the result of effective use of social media, or the Internet in general. This article attempts to verify the thesis formulated by journalists. To achieve this aim it was made a critical analysis of press materials published shortly after the announcement of election results. It was also analyzed data from the media agencies, Internet research laboratory, survey research groups, the Central Statistical Office and the National Electoral Commission.pl
dc.abstract.plZrealizowana w 2008 roku wyborcza kampania Baracka Obamy jak się wydawało, nie znalazła swojego odpowiednika na polskiej scenie politycznej. Dopiero wygrana przez Andrzeja Dudę rywalizacja o urząd Prezydenta RP w 2015 roku rozbudziły dyskusję na temat faktycznej roli internetu w marketingu politycznym. Niemal natychmiast po ogłoszeniu wyników w mediach pojawiły się komentarze sugerujące, iż zwycięstwo to jest pochodną skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych, tudzież internetu w ogóle. Celem artykułu jest zatem próba weryfikacji stawianej przez dziennikarzy tezy. W tym też celu dokonano po pierwsze, krytycznej analizy materiałów prasowych publikowanych tuż po ogłoszeniu wyników balotażu i po drugie, przeanalizowano dane i opracowania agencji mediowych, pracowni badań internetu, sondażowych grup badawczych, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Państwowej Komisji Wyborczej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorNowina Konopka, Maria - 254810 pl
dc.date.accession2015-03-14pl
dc.date.accessioned2016-03-24T11:04:48Z
dc.date.available2016-03-24T11:04:48Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 98-99pl
dc.description.number2pl
dc.description.physical87-100pl
dc.description.publication0,95pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume20pl
dc.identifier.doi10.14746/pp.2015.20.2.7pl
dc.identifier.issn1426-8876pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/22900
dc.identifier.weblinkhttp://przeglad.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2015/07/pp2015-2-087.pdfpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enelection campaign 2015pl
dc.subject.ensocial mediapl
dc.subject.enInternetpl
dc.subject.enelectionpl
dc.subject.plkampania wyborcza 2015pl
dc.subject.plmedia społecznościowepl
dc.subject.plinternetpl
dc.subject.plwyborypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleCzy Andrzej Duda wygrał dzięki internetowi?pl
dc.title.alternativeDid Andrzej Duda win thanks to the Internet?pl
dc.title.journalPrzegląd Politologicznypl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-10T01:59:42Z
dc.abstract.enpl
The United States presidential election campaign of 2008 as it seemed, did not find its counterpart on the Polish political scene. Only when Andrzej Duda won the competition for the presidency in 2015 they began a debate about the actual role of the Internet in political marketing. Almost immediately after the announcement of the election results, journalists have suggested that this victory was the result of effective use of social media, or the Internet in general. This article attempts to verify the thesis formulated by journalists. To achieve this aim it was made a critical analysis of press materials published shortly after the announcement of election results. It was also analyzed data from the media agencies, Internet research laboratory, survey research groups, the Central Statistical Office and the National Electoral Commission.
dc.abstract.plpl
Zrealizowana w 2008 roku wyborcza kampania Baracka Obamy jak się wydawało, nie znalazła swojego odpowiednika na polskiej scenie politycznej. Dopiero wygrana przez Andrzeja Dudę rywalizacja o urząd Prezydenta RP w 2015 roku rozbudziły dyskusję na temat faktycznej roli internetu w marketingu politycznym. Niemal natychmiast po ogłoszeniu wyników w mediach pojawiły się komentarze sugerujące, iż zwycięstwo to jest pochodną skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych, tudzież internetu w ogóle. Celem artykułu jest zatem próba weryfikacji stawianej przez dziennikarzy tezy. W tym też celu dokonano po pierwsze, krytycznej analizy materiałów prasowych publikowanych tuż po ogłoszeniu wyników balotażu i po drugie, przeanalizowano dane i opracowania agencji mediowych, pracowni badań internetu, sondażowych grup badawczych, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Państwowej Komisji Wyborczej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Nowina Konopka, Maria - 254810
dc.date.accessionpl
2015-03-14
dc.date.accessioned
2016-03-24T11:04:48Z
dc.date.available
2016-03-24T11:04:48Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 98-99
dc.description.numberpl
2
dc.description.physicalpl
87-100
dc.description.publicationpl
0,95
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
20
dc.identifier.doipl
10.14746/pp.2015.20.2.7
dc.identifier.issnpl
1426-8876
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/22900
dc.identifier.weblinkpl
http://przeglad.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2015/07/pp2015-2-087.pdf
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
election campaign 2015
dc.subject.enpl
social media
dc.subject.enpl
Internet
dc.subject.enpl
election
dc.subject.plpl
kampania wyborcza 2015
dc.subject.plpl
media społecznościowe
dc.subject.plpl
internet
dc.subject.plpl
wybory
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Czy Andrzej Duda wygrał dzięki internetowi?
dc.title.alternativepl
Did Andrzej Duda win thanks to the Internet?
dc.title.journalpl
Przegląd Politologiczny
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
3
Views per month