Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Dyskusja o granicach człowieczeństwa. Cykl rysunków Białoruś Zachodnia Władysława Strzemińskiego
Discussion about the limits of humanity. The cycle of drawings „Western Belarus” by Władysław Strzemiński
Strzemiński, Białoruś Zachodnia, rysunki, rysunki wojenne, człowiek, człowieczeństwo, tożsamość, linia, zawartość wzrokowa, Teoria widzenia, II wojna światowa
Strzemiński, Western Belarus, drawings, war drawings, human, humanity, identity, line, visual content, The Theory of Vision, World War II
Niniejsza praca licencjacka jest poświęcona pierwszemu cyklowi rysunków wojennych Władysława Strzemińskiego — Białoruś Zachodnia (1939). Celem pracy jest próba analizy tych rysunków jako dyskusji o granicach człowieczeństwa. Nakreślone są szerokie konteksty historyczne, a także dotyczące biografii artysty. Wyjście do interpretacji dzieł stanowi analiza tekstów teoretycznych Władysława Strzemińskiego. W poszczególnych rozdziałach przedstawione są rozważania na temat linii, „zawartości wzrokowej” oraz realizmu w rysunkach. Omawiany cykl porównany jest także do wcześniejszych oraz późniejszych prac artysty operujących podobnymi środkami wyrazu, a w ostatnim rozdziale zaprezentowana jest próba interpretacji cyklu Białoruś Zachodnia jako poszukiwanie własnej tożsamości.
The topic of this thesis is the first cycle from the war drawings series by Władysław Strzemiński — Western Belarus (1939). The goal of this work is an analysis attempt of these drawings as a discussion about the limits of humanity. Broad historical contexts and artist biography are outlined. Analysis of Władysław Strzemiński’s theoretical texts is a starting point for the interpretation of the works. The chapters deal with the issue of line, „visual content” and realism in drawings. The cycle is compared to the artist’s earlier and later works. In the last chapter there is an attempt at interpretation the cycle Western Belarus as a search for one’s own identity.
dc.abstract.en | The topic of this thesis is the first cycle from the war drawings series by Władysław Strzemiński — Western Belarus (1939). The goal of this work is an analysis attempt of these drawings as a discussion about the limits of humanity. Broad historical contexts and artist biography are outlined. Analysis of Władysław Strzemiński’s theoretical texts is a starting point for the interpretation of the works. The chapters deal with the issue of line, „visual content” and realism in drawings. The cycle is compared to the artist’s earlier and later works. In the last chapter there is an attempt at interpretation the cycle Western Belarus as a search for one’s own identity. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka jest poświęcona pierwszemu cyklowi rysunków wojennych Władysława Strzemińskiego — Białoruś Zachodnia (1939). Celem pracy jest próba analizy tych rysunków jako dyskusji o granicach człowieczeństwa. Nakreślone są szerokie konteksty historyczne, a także dotyczące biografii artysty. Wyjście do interpretacji dzieł stanowi analiza tekstów teoretycznych Władysława Strzemińskiego. W poszczególnych rozdziałach przedstawione są rozważania na temat linii, „zawartości wzrokowej” oraz realizmu w rysunkach. Omawiany cykl porównany jest także do wcześniejszych oraz późniejszych prac artysty operujących podobnymi środkami wyrazu, a w ostatnim rozdziale zaprezentowana jest próba interpretacji cyklu Białoruś Zachodnia jako poszukiwanie własnej tożsamości. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bałus, Wojciech - 127190 | pl |
dc.contributor.author | Kowalska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bałus, Wojciech - 127190 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kunińska, Magdalena | pl |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T01:11:46Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T01:11:46Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | historia sztuki | pl |
dc.identifier.apd | diploma-151397-259275 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287304 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Strzemiński, Western Belarus, drawings, war drawings, human, humanity, identity, line, visual content, The Theory of Vision, World War II | pl |
dc.subject.pl | Strzemiński, Białoruś Zachodnia, rysunki, rysunki wojenne, człowiek, człowieczeństwo, tożsamość, linia, zawartość wzrokowa, Teoria widzenia, II wojna światowa | pl |
dc.title | Dyskusja o granicach człowieczeństwa. Cykl rysunków Białoruś Zachodnia Władysława Strzemińskiego | pl |
dc.title.alternative | Discussion about the limits of humanity. The cycle of drawings „Western Belarus” by Władysław Strzemiński | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |