Dyskusja o granicach człowieczeństwa. Cykl rysunków Białoruś Zachodnia Władysława Strzemińskiego

licenciate
dc.abstract.enThe topic of this thesis is the first cycle from the war drawings series by Władysław Strzemiński — Western Belarus (1939). The goal of this work is an analysis attempt of these drawings as a discussion about the limits of humanity. Broad historical contexts and artist biography are outlined. Analysis of Władysław Strzemiński’s theoretical texts is a starting point for the interpretation of the works. The chapters deal with the issue of line, „visual content” and realism in drawings. The cycle is compared to the artist’s earlier and later works. In the last chapter there is an attempt at interpretation the cycle Western Belarus as a search for one’s own identity.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka jest poświęcona pierwszemu cyklowi rysunków wojennych Władysława Strzemińskiego — Białoruś Zachodnia (1939). Celem pracy jest próba analizy tych rysunków jako dyskusji o granicach człowieczeństwa. Nakreślone są szerokie konteksty historyczne, a także dotyczące biografii artysty. Wyjście do interpretacji dzieł stanowi analiza tekstów teoretycznych Władysława Strzemińskiego. W poszczególnych rozdziałach przedstawione są rozważania na temat linii, „zawartości wzrokowej” oraz realizmu w rysunkach. Omawiany cykl porównany jest także do wcześniejszych oraz późniejszych prac artysty operujących podobnymi środkami wyrazu, a w ostatnim rozdziale zaprezentowana jest próba interpretacji cyklu Białoruś Zachodnia jako poszukiwanie własnej tożsamości.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBałus, Wojciech - 127190 pl
dc.contributor.authorKowalska, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerBałus, Wojciech - 127190 pl
dc.contributor.reviewerKunińska, Magdalenapl
dc.date.accessioned2022-01-21T01:11:46Z
dc.date.available2022-01-21T01:11:46Z
dc.date.submitted2021-07-06pl
dc.fieldofstudyhistoria sztukipl
dc.identifier.apddiploma-151397-259275pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287304
dc.languagepolpl
dc.subject.enStrzemiński, Western Belarus, drawings, war drawings, human, humanity, identity, line, visual content, The Theory of Vision, World War IIpl
dc.subject.plStrzemiński, Białoruś Zachodnia, rysunki, rysunki wojenne, człowiek, człowieczeństwo, tożsamość, linia, zawartość wzrokowa, Teoria widzenia, II wojna światowapl
dc.titleDyskusja o granicach człowieczeństwa. Cykl rysunków Białoruś Zachodnia Władysława Strzemińskiegopl
dc.title.alternativeDiscussion about the limits of humanity. The cycle of drawings „Western Belarus” by Władysław Strzemińskipl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of this thesis is the first cycle from the war drawings series by Władysław Strzemiński — Western Belarus (1939). The goal of this work is an analysis attempt of these drawings as a discussion about the limits of humanity. Broad historical contexts and artist biography are outlined. Analysis of Władysław Strzemiński’s theoretical texts is a starting point for the interpretation of the works. The chapters deal with the issue of line, „visual content” and realism in drawings. The cycle is compared to the artist’s earlier and later works. In the last chapter there is an attempt at interpretation the cycle Western Belarus as a search for one’s own identity.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca licencjacka jest poświęcona pierwszemu cyklowi rysunków wojennych Władysława Strzemińskiego — Białoruś Zachodnia (1939). Celem pracy jest próba analizy tych rysunków jako dyskusji o granicach człowieczeństwa. Nakreślone są szerokie konteksty historyczne, a także dotyczące biografii artysty. Wyjście do interpretacji dzieł stanowi analiza tekstów teoretycznych Władysława Strzemińskiego. W poszczególnych rozdziałach przedstawione są rozważania na temat linii, „zawartości wzrokowej” oraz realizmu w rysunkach. Omawiany cykl porównany jest także do wcześniejszych oraz późniejszych prac artysty operujących podobnymi środkami wyrazu, a w ostatnim rozdziale zaprezentowana jest próba interpretacji cyklu Białoruś Zachodnia jako poszukiwanie własnej tożsamości.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Bałus, Wojciech - 127190
dc.contributor.authorpl
Kowalska, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Bałus, Wojciech - 127190
dc.contributor.reviewerpl
Kunińska, Magdalena
dc.date.accessioned
2022-01-21T01:11:46Z
dc.date.available
2022-01-21T01:11:46Z
dc.date.submittedpl
2021-07-06
dc.fieldofstudypl
historia sztuki
dc.identifier.apdpl
diploma-151397-259275
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287304
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Strzemiński, Western Belarus, drawings, war drawings, human, humanity, identity, line, visual content, The Theory of Vision, World War II
dc.subject.plpl
Strzemiński, Białoruś Zachodnia, rysunki, rysunki wojenne, człowiek, człowieczeństwo, tożsamość, linia, zawartość wzrokowa, Teoria widzenia, II wojna światowa
dc.titlepl
Dyskusja o granicach człowieczeństwa. Cykl rysunków Białoruś Zachodnia Władysława Strzemińskiego
dc.title.alternativepl
Discussion about the limits of humanity. The cycle of drawings „Western Belarus” by Władysław Strzemiński
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Legowo
8
Wroclaw
3
Dublin
2
Krakow
2
Ashburn
1
Hanover
1
Lodz
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available