Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Pozalekcyjna i pozaszkolna aktywność uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej
Afterschool and extra-curricular activity of students of grades 1-3 of primary school
zajęcia pozalekcyjne, zajęcia pozaszkolne, uczniowie, dzieci, czas wolny
afterschool activities, extra-curricular activities, students, children, leisure time
Przedmiotem badań są pozalekcyjne i pozaszkolne zajęcia uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Jako cel badań skupiono się na aktywności pozalekcyjnej dzieci w ich czasie wolnym. Głównym problemem badawczym okazał się poziom uczestnictwa uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej w zajęciach dodatkowych. Z tak sformułowanego problemu badawczego wyłoniły się również następujące problemy szczegółowe: 1. Jakie są motywacje rodziców w wyborze zajęć dodatkowych?2. Jak przedstawia się oferta zajęć dodatkowych poszczególnych szkół?3. Na ile sytuacja materialna rodziców warunkuje wybór zajęć dodatkowych ich pociech?4. W jakim zakresie środowisko miejsca zamieszkania badanych oferuje zajęcia dodatkowe dla dzieci?5. Jakie korzyści w opinii badanych rodziców czerpią ich dzieci z uczestnictwa w zajęciach dodatkowych?Za materiał badawczy posłużyli rodzice/opiekunowie uczniów klas 1-3, trzech szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 78 im. Piotra Michałowskiego, Szkoła Podstawowa nr 98 im. Henryka Sienkiewicza oraz Szkoła Podstawowa Kocmyrzów I. W celu zgromadzenia danych posłużono się sondażem diagnostycznym. W badaniu brało udział 111 respondentów, którzy odpowiadali na pytania kwestionariusza ankiety.Na podstawie analizy wyników badan stwierdzono, że uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej biorą udział w zajęciach dodatkowych. Występuje równy podział między zajęciami pozalekcyjnymi i pozaszkolnymi. Oferta zajęć dodatkowych szkół podstawowych jest bogata i zróżnicowana, każdy znajdzie coś dla siebie. Rodzice najczęściej kierują się dobrem dzieci i ich zainteresowaniami przy wyborze zajęć dodatkowych. Koszty zajęć dodatkowych są wyższe niż zajęć odbywających się na terenie szkoły po lekcjach. Wielu uczniów posiada „grafik” zapełniony zajęciami dodatkowymi co wcale nie wpływa na nich korzystnie.
The subject of my research are the afterschool and extra-curriculum activities of the children from 1-3 grass of primary school. As the aim of my research I have focused on the extra-curricular activity of the children in their leisure time. The main research issue was the level of attendance of students of 1-3 grades of primary school in extra activities. From this research issue occurred the following details problem:1. What is the parent’s motivation in picking extra activities?2. What is the offer of the extra activities in particular schools?3. How the material state of the parents determine the choice of extra-curricular activities of their children?4. At what level does the environment of the place of accommodation of the respondents offer extra-curricular activities for children?5. What benefits in the opinion of the parents gain their children from attending those activities?As the research material I used parents/guardians of students from 1-3 grades, of three primary schools: Szkoła Podstawowa nr 78 im. Piotra Michałowskiego, Szkoła Podstawowa nr 98 im. Henryka Sienkiewicza and Szkoła Podstawowa Kocmyrzów I. In order to collect data was used diagnostic survey. The study involved 111 respondents who answered to the questionnaire survey.Based on the results of research it was found that students in grades 1-3 of primary schools take part in extra-curricular activities. There is an equal distribution between classes and extracurricular . The offer of additional activities of primary schools is rich and varied, everyone will find something for themselves. Parents are most often guided by the welfare of children and their interests when choosing extracurricular activities. The costs of extra-curricular activities are higher than the activities taking place on school grounds after school. Many students have a "schedule" which is filled with additional activities which do not affect them favorably.
| dc.abstract.en | The subject of my research are the afterschool and extra-curriculum activities of the children from 1-3 grass of primary school. As the aim of my research I have focused on the extra-curricular activity of the children in their leisure time. The main research issue was the level of attendance of students of 1-3 grades of primary school in extra activities. From this research issue occurred the following details problem:1. What is the parent’s motivation in picking extra activities?2. What is the offer of the extra activities in particular schools?3. How the material state of the parents determine the choice of extra-curricular activities of their children?4. At what level does the environment of the place of accommodation of the respondents offer extra-curricular activities for children?5. What benefits in the opinion of the parents gain their children from attending those activities?As the research material I used parents/guardians of students from 1-3 grades, of three primary schools: Szkoła Podstawowa nr 78 im. Piotra Michałowskiego, Szkoła Podstawowa nr 98 im. Henryka Sienkiewicza and Szkoła Podstawowa Kocmyrzów I. In order to collect data was used diagnostic survey. The study involved 111 respondents who answered to the questionnaire survey.Based on the results of research it was found that students in grades 1-3 of primary schools take part in extra-curricular activities. There is an equal distribution between classes and extracurricular . The offer of additional activities of primary schools is rich and varied, everyone will find something for themselves. Parents are most often guided by the welfare of children and their interests when choosing extracurricular activities. The costs of extra-curricular activities are higher than the activities taking place on school grounds after school. Many students have a "schedule" which is filled with additional activities which do not affect them favorably. | pl |
| dc.abstract.pl | Przedmiotem badań są pozalekcyjne i pozaszkolne zajęcia uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Jako cel badań skupiono się na aktywności pozalekcyjnej dzieci w ich czasie wolnym. Głównym problemem badawczym okazał się poziom uczestnictwa uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej w zajęciach dodatkowych. Z tak sformułowanego problemu badawczego wyłoniły się również następujące problemy szczegółowe: 1. Jakie są motywacje rodziców w wyborze zajęć dodatkowych?2. Jak przedstawia się oferta zajęć dodatkowych poszczególnych szkół?3. Na ile sytuacja materialna rodziców warunkuje wybór zajęć dodatkowych ich pociech?4. W jakim zakresie środowisko miejsca zamieszkania badanych oferuje zajęcia dodatkowe dla dzieci?5. Jakie korzyści w opinii badanych rodziców czerpią ich dzieci z uczestnictwa w zajęciach dodatkowych?Za materiał badawczy posłużyli rodzice/opiekunowie uczniów klas 1-3, trzech szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 78 im. Piotra Michałowskiego, Szkoła Podstawowa nr 98 im. Henryka Sienkiewicza oraz Szkoła Podstawowa Kocmyrzów I. W celu zgromadzenia danych posłużono się sondażem diagnostycznym. W badaniu brało udział 111 respondentów, którzy odpowiadali na pytania kwestionariusza ankiety.Na podstawie analizy wyników badan stwierdzono, że uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej biorą udział w zajęciach dodatkowych. Występuje równy podział między zajęciami pozalekcyjnymi i pozaszkolnymi. Oferta zajęć dodatkowych szkół podstawowych jest bogata i zróżnicowana, każdy znajdzie coś dla siebie. Rodzice najczęściej kierują się dobrem dzieci i ich zainteresowaniami przy wyborze zajęć dodatkowych. Koszty zajęć dodatkowych są wyższe niż zajęć odbywających się na terenie szkoły po lekcjach. Wielu uczniów posiada „grafik” zapełniony zajęciami dodatkowymi co wcale nie wpływa na nich korzystnie. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
| dc.contributor.advisor | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
| dc.contributor.author | Broś, Joanna | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:29:05Z | |
| dc.date.available | 2020-07-25T00:29:05Z | |
| dc.date.submitted | 2014-06-27 | pl |
| dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-86801-167662 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195406 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | afterschool activities, extra-curricular activities, students, children, leisure time | pl |
| dc.subject.pl | zajęcia pozalekcyjne, zajęcia pozaszkolne, uczniowie, dzieci, czas wolny | pl |
| dc.title | Pozalekcyjna i pozaszkolna aktywność uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej | pl |
| dc.title.alternative | Afterschool and extra-curricular activity of students of grades 1-3 of primary school | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |