Netflix i YouTube - fragmentacja i personalizacja a zarządzanie organizacjami medialnymi na rynku telewizyjnym

master
dc.abstract.enThis thesis focuses on the process of personalization, which displaces what was dominant before - fragmentation of an audience. This happens through a spread of media content online and creation of web portals, which becomes a better alternative for a modern recipient. The research paper describes the individual as a powerful yet responsible entity. The aim of the thesis is to discuss the process of personalization in the new media, based on users actively creating media content on YouTube and Netflix, as well as the issue of managing media content in a personalized environment. The research included in this thesis evaluates changes in the media market through digitization and transformation of a passive consumer into an active creator.pl
dc.abstract.plPraca poświęcona jest zjawisku personalizacji, które wypiera dominującą dotąd fragmentację audytorium, co następuje pod wpływem przenikania treści medialnych do sieci i powstawania serwisów internetowych, które stają się lepszą alternatywą dla współczesnego odbiorcy. W pracy jednostka przedstawiona jest więc jako osoba obdarzona sprawczością i odpowiedzialnością. Celem pracy jest omówienie zjawiska personalizacji w nowych mediach na podstawie użytkowników aktywnie tworzących kontent na YouTube oraz użytkowników Netflixe’a, a także problem zarządzania organizacją medialną w spersonalizowanej rzeczywistości. Badania zawarte w pracy dotyczą zmian na rynku medialnym za sprawą cyfryzacji i przemianie biernych odbiorców telewizyjnych w aktywnych twórców.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKreft, Janpl
dc.contributor.authorBiałas, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T11:02:21Z
dc.date.available2020-07-27T11:02:21Z
dc.date.submitted2017-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-118492-216653pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223572
dc.languagepolpl
dc.subject.enALGORITHMS - FRAGMENTATION – CONVERGENCE – PERSONALIZATION - TELEVISIONpl
dc.subject.plALGORYTMY - FRAGMENTACJA – KONWERGENCJA - PERSONALIZACJA ––TELEWIZJApl
dc.titleNetflix i YouTube - fragmentacja i personalizacja a zarządzanie organizacjami medialnymi na rynku telewizyjnympl
dc.title.alternativeNetflix and YouTube - fragmentation and personalization and management of media organizations on the television marketpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis focuses on the process of personalization, which displaces what was dominant before - fragmentation of an audience. This happens through a spread of media content online and creation of web portals, which becomes a better alternative for a modern recipient. The research paper describes the individual as a powerful yet responsible entity. The aim of the thesis is to discuss the process of personalization in the new media, based on users actively creating media content on YouTube and Netflix, as well as the issue of managing media content in a personalized environment. The research included in this thesis evaluates changes in the media market through digitization and transformation of a passive consumer into an active creator.
dc.abstract.plpl
Praca poświęcona jest zjawisku personalizacji, które wypiera dominującą dotąd fragmentację audytorium, co następuje pod wpływem przenikania treści medialnych do sieci i powstawania serwisów internetowych, które stają się lepszą alternatywą dla współczesnego odbiorcy. W pracy jednostka przedstawiona jest więc jako osoba obdarzona sprawczością i odpowiedzialnością. Celem pracy jest omówienie zjawiska personalizacji w nowych mediach na podstawie użytkowników aktywnie tworzących kontent na YouTube oraz użytkowników Netflixe’a, a także problem zarządzania organizacją medialną w spersonalizowanej rzeczywistości. Badania zawarte w pracy dotyczą zmian na rynku medialnym za sprawą cyfryzacji i przemianie biernych odbiorców telewizyjnych w aktywnych twórców.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kreft, Jan
dc.contributor.authorpl
Białas, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2020-07-27T11:02:21Z
dc.date.available
2020-07-27T11:02:21Z
dc.date.submittedpl
2017-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-118492-216653
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223572
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ALGORITHMS - FRAGMENTATION – CONVERGENCE – PERSONALIZATION - TELEVISION
dc.subject.plpl
ALGORYTMY - FRAGMENTACJA – KONWERGENCJA - PERSONALIZACJA ––TELEWIZJA
dc.titlepl
Netflix i YouTube - fragmentacja i personalizacja a zarządzanie organizacjami medialnymi na rynku telewizyjnym
dc.title.alternativepl
Netflix and YouTube - fragmentation and personalization and management of media organizations on the television market
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
43
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Poznan
7
Dąbrowa Górnicza
3
Krakow
3
Katowice
2
Rzeszów
2
Wroclaw
2
Ashburn
1
Bielsko-Biala
1
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available