Strategies of Naming YouTube Video Titles

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to identify and describe the strategies employed in the process of naming the most popular YouTube video titles. In this work YouTube titles are compared to newspaper headlines on the basis of the similar functions they share. The theoretical part comprises two chapters. The first one provides general information about YouTube and the functions of video titles, explains the basics of the search engine optimisation methodology. The second chapter discusses different types of press headlines and describes their functions. The final chapter presents an analysis of selected YouTube video titles which shows that several naming strategies exist, such as the usage of persuasive language, video keywords, celebrities’ names, or forward-referencing.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie i opisanie strategii stosowanych przy procesie nadawania tytułów najpopularniejszym filmom w serwisie YouTube. W pracy tej tytuły filmów są porównywane do nagłówków gazet w związku z faktem, iż pełnią one podobne funkcje. Część teoretyczna składa się z dwóch rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia ogólne informacje na temat portalu YouTube, funkcji tytułów filmów video, oraz wyjaśnia podstawy działania procesu optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Rozdział drugi skupia się na różnych rodzajach nagłówków prasowych i wyjaśnia ich funkcje. Ostatni rozdział prezentuje analizę wybranych tytułów, która wykazała istnienie różnych strategii nadawania tytułów, polegających między innymi na używaniu perswazyjnego języka, uwzględniania słów kluczowych, czy też wykorzystywaniu nazwisk sławnych ludzi.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorŚwiątek, Jerzy - 132343 pl
dc.contributor.authorMirgos, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerTereszkiewicz, Anna - 142858 pl
dc.contributor.reviewerŚwiątek, Jerzy - 132343 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:24:23Z
dc.date.available2020-07-27T08:24:23Z
dc.date.submitted2017-07-07pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-115881-194246pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221214
dc.languageengpl
dc.subject.enYouTube, videos, titles, newspaper headlines, clickbait, search engine optimisationpl
dc.subject.plYouTube, filmy, tytuły, nagłówki gazet, clickbait, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowychpl
dc.titleStrategies of Naming YouTube Video Titlespl
dc.title.alternativeStrategie nadawania tytułów filmom w serwisie YouTubepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to identify and describe the strategies employed in the process of naming the most popular YouTube video titles. In this work YouTube titles are compared to newspaper headlines on the basis of the similar functions they share. The theoretical part comprises two chapters. The first one provides general information about YouTube and the functions of video titles, explains the basics of the search engine optimisation methodology. The second chapter discusses different types of press headlines and describes their functions. The final chapter presents an analysis of selected YouTube video titles which shows that several naming strategies exist, such as the usage of persuasive language, video keywords, celebrities’ names, or forward-referencing.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie i opisanie strategii stosowanych przy procesie nadawania tytułów najpopularniejszym filmom w serwisie YouTube. W pracy tej tytuły filmów są porównywane do nagłówków gazet w związku z faktem, iż pełnią one podobne funkcje. Część teoretyczna składa się z dwóch rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia ogólne informacje na temat portalu YouTube, funkcji tytułów filmów video, oraz wyjaśnia podstawy działania procesu optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Rozdział drugi skupia się na różnych rodzajach nagłówków prasowych i wyjaśnia ich funkcje. Ostatni rozdział prezentuje analizę wybranych tytułów, która wykazała istnienie różnych strategii nadawania tytułów, polegających między innymi na używaniu perswazyjnego języka, uwzględniania słów kluczowych, czy też wykorzystywaniu nazwisk sławnych ludzi.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Świątek, Jerzy - 132343
dc.contributor.authorpl
Mirgos, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Tereszkiewicz, Anna - 142858
dc.contributor.reviewerpl
Świątek, Jerzy - 132343
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:24:23Z
dc.date.available
2020-07-27T08:24:23Z
dc.date.submittedpl
2017-07-07
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-115881-194246
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221214
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
YouTube, videos, titles, newspaper headlines, clickbait, search engine optimisation
dc.subject.plpl
YouTube, filmy, tytuły, nagłówki gazet, clickbait, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych
dc.titlepl
Strategies of Naming YouTube Video Titles
dc.title.alternativepl
Strategie nadawania tytułów filmom w serwisie YouTube
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
96
Views per month
Views per city
Davao City
9
Kolkata
9
Santo Tomas
9
Dublin
5
Duhok
4
Amsterdam
3
Chicago
3
Lahore
3
Wroclaw
3
Ashburn
2

No access

No Thumbnail Available