Ocena satysfakcji pacjentów internistycznych z opieki pielęgniarskiej.

master
dc.abstract.enAdmission. Satisfaction is a subjective feeling, mental phenomenon that gives a sense of pleasure and contentment. In healthcare, patient satisfaction with nursing care is an important issue because it allows you to assess the quality of medical services. Nursing care has a significant impact on the effectiveness of therapy, the course of treatment, as well as the patient's sense of security. The nurse works in direct and close contact with a sick person. Aim of the study. Assessment of patients' satisfaction with nursing care staying at the Department of Internal Medicine of one of Krakow's hospitals.Material and methods. The study was conducted on a group of 100 adult patients from April to July 2018. The research tool was the author's own questionnaire regarding the patient's family involvement in the treatment process and the NSNS Scale translated into Polish and standardized to the conditions prevailing in Polish healthcare.Results. Most patients were very well and well satisfied with the care they provide. As the patient satisfaction with nursing care increases, the quality of experience increases. This fact shows a statistically strong interdependence of the studied features.Conclusions. Based on the analysis of the NSNS Scale, a clear correlation of satisfaction with nursing care and experience with nursing care was shown. The better the patient's experience with care, the greater the level of satisfaction. Analyzing the author's survey, it can be seen that the surveyed patients positively assess the role of their family in the treatment process and is satisfied with their commitment. Patient satisfaction positively correlates with the degree of patient's family involvement.pl
dc.abstract.plWstęp. Satysfakcja jest odczuciem subiektywnym, zjawiskiem psychicznym, dającym poczucie przyjemności, zadowolenia. W ochronie zdrowia satysfakcja pacjenta z opieki pielęgniarskiej jest ważnym zagadnieniem, ponieważ umożliwia ocenę jakości usług medycznych. Opieka pielęgniarska ma istotny wpływ na skuteczność terapii, przebieg leczenia, a także poczucie bezpieczeństwa pacjenta. Pielęgniarka pracuje w bezpośrednim i najbliższym kontakcie z chorym człowiekiem. Cel pracy. Ocena satysfakcji pacjentów z opieki pielęgniarskiej przebywających na Oddziale Chorób Wewnętrznych jednego z krakowskich szpitali.Materiał i metody. Badania przeprowadzono w grupie 100 pełnoletnich pacjentów od kwietnia do lipca 2018 roku. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety własnego autorstwa dotyczący zaangażowania rodziny pacjenta w proces jego leczenia oraz Skala NSNS przetłumaczona na język polski i wystandaryzowana na warunki panujące w polskiej ochronie zdrowia.Wyniki. Większość pacjentów była bardzo dobrze i dobrze usatysfakcjonowana z udzielonej opieki. Wraz ze wzrostem satysfakcji pacjentów z opieki pielęgniarskiej zauważalny był wzrost jakości doświadczenia. Fakt ten ukazuje silną statystycznie wzajemną zależność badanych cech. Wnioski. Na podstawie analizy Skali NSNS ukazano wyraźną korelację satysfakcji z opieki pielęgniarskiej i doświadczenia z opieką pielęgniarską. Im lepsze było doświadczenie pacjenta z opieki tym poziom satysfakcji był większy. Analizując autorską ankietę można zauważyć, że ankietowani pacjenci pozytywnie oceniali rolę swojej rodziny w procesie leczenia i byli zadowoleni z ich zaangażowania. Satysfakcja pacjenta pozytywnie koreluje ze stopniem zaangażowania rodziny pacjenta.pl
dc.affiliationWydział Nauk o Zdrowiupl
dc.areaobszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznejpl
dc.contributor.advisorKamińska, Alicjapl
dc.contributor.authorTurek, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WNOZpl
dc.contributor.reviewerKamińska, Alicjapl
dc.contributor.reviewerPierzchalski, Piotr - 133143 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T17:09:01Z
dc.date.available2020-07-27T17:09:01Z
dc.date.submitted2019-09-24pl
dc.fieldofstudypielęgniarstwopl
dc.identifier.apddiploma-124535-159639pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228816
dc.languagepolpl
dc.subject.enNSNS scale, satisfaction with nursing care, quality of nursing care, patient's familypl
dc.subject.plskala NSNS, satysfakcja z opieki pielęgniarskiej, jakość opieki pielęgniarskiej, rodzina pacjentapl
dc.titleOcena satysfakcji pacjentów internistycznych z opieki pielęgniarskiej.pl
dc.title.alternativeAssessment of satisfaction of internal medicine patients with nursing care.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Admission. Satisfaction is a subjective feeling, mental phenomenon that gives a sense of pleasure and contentment. In healthcare, patient satisfaction with nursing care is an important issue because it allows you to assess the quality of medical services. Nursing care has a significant impact on the effectiveness of therapy, the course of treatment, as well as the patient's sense of security. The nurse works in direct and close contact with a sick person. Aim of the study. Assessment of patients' satisfaction with nursing care staying at the Department of Internal Medicine of one of Krakow's hospitals.Material and methods. The study was conducted on a group of 100 adult patients from April to July 2018. The research tool was the author's own questionnaire regarding the patient's family involvement in the treatment process and the NSNS Scale translated into Polish and standardized to the conditions prevailing in Polish healthcare.Results. Most patients were very well and well satisfied with the care they provide. As the patient satisfaction with nursing care increases, the quality of experience increases. This fact shows a statistically strong interdependence of the studied features.Conclusions. Based on the analysis of the NSNS Scale, a clear correlation of satisfaction with nursing care and experience with nursing care was shown. The better the patient's experience with care, the greater the level of satisfaction. Analyzing the author's survey, it can be seen that the surveyed patients positively assess the role of their family in the treatment process and is satisfied with their commitment. Patient satisfaction positively correlates with the degree of patient's family involvement.
dc.abstract.plpl
Wstęp. Satysfakcja jest odczuciem subiektywnym, zjawiskiem psychicznym, dającym poczucie przyjemności, zadowolenia. W ochronie zdrowia satysfakcja pacjenta z opieki pielęgniarskiej jest ważnym zagadnieniem, ponieważ umożliwia ocenę jakości usług medycznych. Opieka pielęgniarska ma istotny wpływ na skuteczność terapii, przebieg leczenia, a także poczucie bezpieczeństwa pacjenta. Pielęgniarka pracuje w bezpośrednim i najbliższym kontakcie z chorym człowiekiem. Cel pracy. Ocena satysfakcji pacjentów z opieki pielęgniarskiej przebywających na Oddziale Chorób Wewnętrznych jednego z krakowskich szpitali.Materiał i metody. Badania przeprowadzono w grupie 100 pełnoletnich pacjentów od kwietnia do lipca 2018 roku. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety własnego autorstwa dotyczący zaangażowania rodziny pacjenta w proces jego leczenia oraz Skala NSNS przetłumaczona na język polski i wystandaryzowana na warunki panujące w polskiej ochronie zdrowia.Wyniki. Większość pacjentów była bardzo dobrze i dobrze usatysfakcjonowana z udzielonej opieki. Wraz ze wzrostem satysfakcji pacjentów z opieki pielęgniarskiej zauważalny był wzrost jakości doświadczenia. Fakt ten ukazuje silną statystycznie wzajemną zależność badanych cech. Wnioski. Na podstawie analizy Skali NSNS ukazano wyraźną korelację satysfakcji z opieki pielęgniarskiej i doświadczenia z opieką pielęgniarską. Im lepsze było doświadczenie pacjenta z opieki tym poziom satysfakcji był większy. Analizując autorską ankietę można zauważyć, że ankietowani pacjenci pozytywnie oceniali rolę swojej rodziny w procesie leczenia i byli zadowoleni z ich zaangażowania. Satysfakcja pacjenta pozytywnie koreluje ze stopniem zaangażowania rodziny pacjenta.
dc.affiliationpl
Wydział Nauk o Zdrowiu
dc.areapl
obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
dc.contributor.advisorpl
Kamińska, Alicja
dc.contributor.authorpl
Turek, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WNOZ
dc.contributor.reviewerpl
Kamińska, Alicja
dc.contributor.reviewerpl
Pierzchalski, Piotr - 133143
dc.date.accessioned
2020-07-27T17:09:01Z
dc.date.available
2020-07-27T17:09:01Z
dc.date.submittedpl
2019-09-24
dc.fieldofstudypl
pielęgniarstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-124535-159639
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228816
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
NSNS scale, satisfaction with nursing care, quality of nursing care, patient's family
dc.subject.plpl
skala NSNS, satysfakcja z opieki pielęgniarskiej, jakość opieki pielęgniarskiej, rodzina pacjenta
dc.titlepl
Ocena satysfakcji pacjentów internistycznych z opieki pielęgniarskiej.
dc.title.alternativepl
Assessment of satisfaction of internal medicine patients with nursing care.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
100
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Poznan
12
Krakow
7
Rzeszów
7
Gdansk
4
Wroclaw
4
Bialystok
3
Katowice
3
Radom
3
Brzozow
2

No access

No Thumbnail Available