Marketing doświadczeń na przykładzie oddziału Muzeum Historycznego Miasta Krakowa - Podziemia Rynku

master
dc.abstract.enThe subject of the thesis is the Historical Museum, which enables the consumer to experience history directly with the help of various multimedia techniques. The aim of this study is to analyze the process of creating experience in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Underground of the Market Square and to try to answer the question of whether this process is taking place in a strategic manner.Based on the literature on the subject and my own research, I asked the question, by which means of marketing experiences, experiences are created in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Market Underground. In order to analyze the process of creating the experience, I conducted qualitative research, i.e. observation and interview with a representative of an organization, which are elements of the selected case study method. I analyzed one of the most recognizable multimedia exhibitions, located under the Main Market Square in Krakow - the Market Underground Museum. In my work, I used scientific and popular science articles and books, which allowed me to broaden my research horizons.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy dyplomowej jest Muzeum Historyczne, które umożliwia konsumentowi bezpośrednie doświadczenie historii przy pomocy różnych technik multimedialnych. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu kreacji doświadczenia w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy proces ten przebiega w sposób strategiczny.W oparciu o literaturę przedmiotu oraz własne badania postawiłam pytanie, za pomocą jakich środków marketingu doświadczeń kreuje się doznania w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku. W celu analizy procesu kreacji doświadczenia przeprowadziłam badania jakościowe, czyli obserwację i wywiad z przedstawicielem organizacji, które stanowią elementy wybranej metody studium przypadku. Analizie poddałam jedną z najbardziej rozpoznawalnych ekspozycji multimedialnych, które mieści się pod Rynkiem Głównym w Krakowie – Muzeum Podziemia Rynku. W pracy wykorzystałam artykuły i książki naukowe oraz popularnonaukowe, które pozwoliły na poszerzenie horyzontów badawczych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPluszyńska, Annapl
dc.contributor.authorSadowska, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.date.accessioned2020-10-22T07:35:19Z
dc.date.available2020-10-22T07:35:19Z
dc.date.submitted2020-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-140123-265466pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250955
dc.languagepolpl
dc.subject.enExperience marketing, marketing, Historical Museum, Case studypl
dc.subject.plMarketing doświadczeń, Marketing, Muzeum Historyczne, Studium przypadkupl
dc.titleMarketing doświadczeń na przykładzie oddziału Muzeum Historycznego Miasta Krakowa - Podziemia Rynkupl
dc.title.alternativeExperiential Marketing of experiences on the example of the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - Underground of the Main Marketpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is the Historical Museum, which enables the consumer to experience history directly with the help of various multimedia techniques. The aim of this study is to analyze the process of creating experience in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Underground of the Market Square and to try to answer the question of whether this process is taking place in a strategic manner.Based on the literature on the subject and my own research, I asked the question, by which means of marketing experiences, experiences are created in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Market Underground. In order to analyze the process of creating the experience, I conducted qualitative research, i.e. observation and interview with a representative of an organization, which are elements of the selected case study method. I analyzed one of the most recognizable multimedia exhibitions, located under the Main Market Square in Krakow - the Market Underground Museum. In my work, I used scientific and popular science articles and books, which allowed me to broaden my research horizons.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy dyplomowej jest Muzeum Historyczne, które umożliwia konsumentowi bezpośrednie doświadczenie historii przy pomocy różnych technik multimedialnych. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu kreacji doświadczenia w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy proces ten przebiega w sposób strategiczny.W oparciu o literaturę przedmiotu oraz własne badania postawiłam pytanie, za pomocą jakich środków marketingu doświadczeń kreuje się doznania w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku. W celu analizy procesu kreacji doświadczenia przeprowadziłam badania jakościowe, czyli obserwację i wywiad z przedstawicielem organizacji, które stanowią elementy wybranej metody studium przypadku. Analizie poddałam jedną z najbardziej rozpoznawalnych ekspozycji multimedialnych, które mieści się pod Rynkiem Głównym w Krakowie – Muzeum Podziemia Rynku. W pracy wykorzystałam artykuły i książki naukowe oraz popularnonaukowe, które pozwoliły na poszerzenie horyzontów badawczych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pluszyńska, Anna
dc.contributor.authorpl
Sadowska, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.date.accessioned
2020-10-22T07:35:19Z
dc.date.available
2020-10-22T07:35:19Z
dc.date.submittedpl
2020-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-140123-265466
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250955
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Experience marketing, marketing, Historical Museum, Case study
dc.subject.plpl
Marketing doświadczeń, Marketing, Muzeum Historyczne, Studium przypadku
dc.titlepl
Marketing doświadczeń na przykładzie oddziału Muzeum Historycznego Miasta Krakowa - Podziemia Rynku
dc.title.alternativepl
Experiential Marketing of experiences on the example of the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - Underground of the Main Market
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Krakow
9
Warsaw
6
Wroclaw
3
Jasienica Rosielna
2
Bobrowniki Male
1
Dublin
1
Gdansk
1
Legnica
1
Lublin
1
Naleczow
1

No access

No Thumbnail Available