Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing doświadczeń na przykładzie oddziału Muzeum Historycznego Miasta Krakowa - Podziemia Rynku
Experiential Marketing of experiences on the example of the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - Underground of the Main Market
Marketing doświadczeń, Marketing, Muzeum Historyczne, Studium przypadku
Experience marketing, marketing, Historical Museum, Case study
Przedmiotem pracy dyplomowej jest Muzeum Historyczne, które umożliwia konsumentowi bezpośrednie doświadczenie historii przy pomocy różnych technik multimedialnych. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu kreacji doświadczenia w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy proces ten przebiega w sposób strategiczny.W oparciu o literaturę przedmiotu oraz własne badania postawiłam pytanie, za pomocą jakich środków marketingu doświadczeń kreuje się doznania w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku. W celu analizy procesu kreacji doświadczenia przeprowadziłam badania jakościowe, czyli obserwację i wywiad z przedstawicielem organizacji, które stanowią elementy wybranej metody studium przypadku. Analizie poddałam jedną z najbardziej rozpoznawalnych ekspozycji multimedialnych, które mieści się pod Rynkiem Głównym w Krakowie – Muzeum Podziemia Rynku. W pracy wykorzystałam artykuły i książki naukowe oraz popularnonaukowe, które pozwoliły na poszerzenie horyzontów badawczych.
The subject of the thesis is the Historical Museum, which enables the consumer to experience history directly with the help of various multimedia techniques. The aim of this study is to analyze the process of creating experience in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Underground of the Market Square and to try to answer the question of whether this process is taking place in a strategic manner.Based on the literature on the subject and my own research, I asked the question, by which means of marketing experiences, experiences are created in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Market Underground. In order to analyze the process of creating the experience, I conducted qualitative research, i.e. observation and interview with a representative of an organization, which are elements of the selected case study method. I analyzed one of the most recognizable multimedia exhibitions, located under the Main Market Square in Krakow - the Market Underground Museum. In my work, I used scientific and popular science articles and books, which allowed me to broaden my research horizons.
dc.abstract.en | The subject of the thesis is the Historical Museum, which enables the consumer to experience history directly with the help of various multimedia techniques. The aim of this study is to analyze the process of creating experience in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Underground of the Market Square and to try to answer the question of whether this process is taking place in a strategic manner.Based on the literature on the subject and my own research, I asked the question, by which means of marketing experiences, experiences are created in the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - the Market Underground. In order to analyze the process of creating the experience, I conducted qualitative research, i.e. observation and interview with a representative of an organization, which are elements of the selected case study method. I analyzed one of the most recognizable multimedia exhibitions, located under the Main Market Square in Krakow - the Market Underground Museum. In my work, I used scientific and popular science articles and books, which allowed me to broaden my research horizons. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy dyplomowej jest Muzeum Historyczne, które umożliwia konsumentowi bezpośrednie doświadczenie historii przy pomocy różnych technik multimedialnych. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu kreacji doświadczenia w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy proces ten przebiega w sposób strategiczny.W oparciu o literaturę przedmiotu oraz własne badania postawiłam pytanie, za pomocą jakich środków marketingu doświadczeń kreuje się doznania w oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – Podziemia Rynku. W celu analizy procesu kreacji doświadczenia przeprowadziłam badania jakościowe, czyli obserwację i wywiad z przedstawicielem organizacji, które stanowią elementy wybranej metody studium przypadku. Analizie poddałam jedną z najbardziej rozpoznawalnych ekspozycji multimedialnych, które mieści się pod Rynkiem Głównym w Krakowie – Muzeum Podziemia Rynku. W pracy wykorzystałam artykuły i książki naukowe oraz popularnonaukowe, które pozwoliły na poszerzenie horyzontów badawczych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Pluszyńska, Anna | pl |
dc.contributor.author | Sadowska, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Pluszyńska, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T07:35:19Z | |
dc.date.available | 2020-10-22T07:35:19Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140123-265466 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250955 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Experience marketing, marketing, Historical Museum, Case study | pl |
dc.subject.pl | Marketing doświadczeń, Marketing, Muzeum Historyczne, Studium przypadku | pl |
dc.title | Marketing doświadczeń na przykładzie oddziału Muzeum Historycznego Miasta Krakowa - Podziemia Rynku | pl |
dc.title.alternative | Experiential Marketing of experiences on the example of the branch of the Historical Museum of the City of Krakow - Underground of the Main Market | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |