System wartości pokolenia X,Y,Z i jego znaczenie w kontekście pracy

licenciate
dc.abstract.enToday’s labour market is constantly changing and with it the demands of workers. This is why today’s organizations need to adapt their instruments to generations to acquire and sustain employees in the company. In order to achieve this, values important for each generation must be taken into consideration. The purpose of this work is to compare values held by generations of XYZ in the context of professional activity. Therefore, separate generation characteristics were presented, in which particular attention was given to the values and attitudes that the representatives of these generations manifest. Then an attempt was made to demonstrate how value systems differentiate the expectations of individuals from a given generation, but also the employer’s approach to candidates from different generations. The work also presented the results of the test conducted using the scale of values, adopted by Piotr Brzozowski from the American test called Value Survey (VS). The relevant results of the study include the fact that the value of “happiness” was evaluated as the third most important value in the hierarchy of the value of the Z generation, and was considered more important than the value of “prosperity of life”. The compilation of these results with the results of the research carried out on generation X showed similarities and differences in the value systems of these two generations. The generations were similarly valued by the “sense of accomplishments” and “equality”, while the “prospered life” and “salvation” were the most diverse values among those generations.pl
dc.abstract.plDzisiejszy rynek pracy nieustannie się zmienia a wraz z nim wymagania pracowników. Dlatego współczesne organizacje muszą dostosowywać swoje instrumenty do pokoleń, aby pozyskać i utrzymać pracowników w firmie. Chcąc to zrobić muszą znać ważne dla poszczególnych generacji wartości. Celem niniejszej pracy jest porównanie wartości cenionych przez pokolenia XYZ w kontekście aktywności zawodowej. W tym celu przedstawiono odrębne charakterystyki generacji, w których szczególnie zwrócono uwagę na wartości oraz postawy, które reprezentanci tych pokoleń przejawiają. Następnie starano się wykazać jak systemy wartości różnicują oczekiwania osób z danej generacji, ale także podejścia pracodawców do kandydatów z różnych pokoleń. W pracy zaprezentowano także wyniki badań przeprowadzonych z wykorzystaniem testu Skala Wartości, zaadoptowanego przez Piotra Brzozowskiego z amerykańskiego testu o nazwie Value Survey (VS). Do istotnych wyników badań należy zaliczyć, iż wartość “Szczęście” została oceniona jako trzecia z kolei najważniejsza wartość w hierarchii wartości pokolenia Z oraz została uznana za bardziej istotną niż wartość “Dostatnie życie”. Zestawienie tych wyników z rezultatami badań przeprowadzonych na pokoleniu X wykazało podobieństwa i różnice w systemach wartości tych dwóch pokoleń. Pokolenia podobnie ceniły należały “Poczucie Dokonania” i “Równość”, natomiast “Dostatnie życie” i “Zbawienie” były wartościami najbardziej różnicującymi dane generacje.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorMaciejczyk, Justynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:22:49Z
dc.date.available2020-07-27T23:22:49Z
dc.date.submitted2019-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-131985-227428pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234549
dc.languagepolpl
dc.subject.engeneration, generation X, generation Y, generation Z, value system,pl
dc.subject.plgeneracja, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, system wartościpl
dc.titleSystem wartości pokolenia X,Y,Z i jego znaczenie w kontekście pracypl
dc.title.alternativeThe system of values of the generation X, Y, Z and its meaning in the context of workpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Today’s labour market is constantly changing and with it the demands of workers. This is why today’s organizations need to adapt their instruments to generations to acquire and sustain employees in the company. In order to achieve this, values important for each generation must be taken into consideration. The purpose of this work is to compare values held by generations of XYZ in the context of professional activity. Therefore, separate generation characteristics were presented, in which particular attention was given to the values and attitudes that the representatives of these generations manifest. Then an attempt was made to demonstrate how value systems differentiate the expectations of individuals from a given generation, but also the employer’s approach to candidates from different generations. The work also presented the results of the test conducted using the scale of values, adopted by Piotr Brzozowski from the American test called Value Survey (VS). The relevant results of the study include the fact that the value of “happiness” was evaluated as the third most important value in the hierarchy of the value of the Z generation, and was considered more important than the value of “prosperity of life”. The compilation of these results with the results of the research carried out on generation X showed similarities and differences in the value systems of these two generations. The generations were similarly valued by the “sense of accomplishments” and “equality”, while the “prospered life” and “salvation” were the most diverse values among those generations.
dc.abstract.plpl
Dzisiejszy rynek pracy nieustannie się zmienia a wraz z nim wymagania pracowników. Dlatego współczesne organizacje muszą dostosowywać swoje instrumenty do pokoleń, aby pozyskać i utrzymać pracowników w firmie. Chcąc to zrobić muszą znać ważne dla poszczególnych generacji wartości. Celem niniejszej pracy jest porównanie wartości cenionych przez pokolenia XYZ w kontekście aktywności zawodowej. W tym celu przedstawiono odrębne charakterystyki generacji, w których szczególnie zwrócono uwagę na wartości oraz postawy, które reprezentanci tych pokoleń przejawiają. Następnie starano się wykazać jak systemy wartości różnicują oczekiwania osób z danej generacji, ale także podejścia pracodawców do kandydatów z różnych pokoleń. W pracy zaprezentowano także wyniki badań przeprowadzonych z wykorzystaniem testu Skala Wartości, zaadoptowanego przez Piotra Brzozowskiego z amerykańskiego testu o nazwie Value Survey (VS). Do istotnych wyników badań należy zaliczyć, iż wartość “Szczęście” została oceniona jako trzecia z kolei najważniejsza wartość w hierarchii wartości pokolenia Z oraz została uznana za bardziej istotną niż wartość “Dostatnie życie”. Zestawienie tych wyników z rezultatami badań przeprowadzonych na pokoleniu X wykazało podobieństwa i różnice w systemach wartości tych dwóch pokoleń. Pokolenia podobnie ceniły należały “Poczucie Dokonania” i “Równość”, natomiast “Dostatnie życie” i “Zbawienie” były wartościami najbardziej różnicującymi dane generacje.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Maciejczyk, Justyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:22:49Z
dc.date.available
2020-07-27T23:22:49Z
dc.date.submittedpl
2019-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-131985-227428
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234549
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
generation, generation X, generation Y, generation Z, value system,
dc.subject.plpl
generacja, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, system wartości
dc.titlepl
System wartości pokolenia X,Y,Z i jego znaczenie w kontekście pracy
dc.title.alternativepl
The system of values of the generation X, Y, Z and its meaning in the context of work
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1195
Views per month
Views per city
Warsaw
240
Krakow
130
Wroclaw
104
Poznan
87
Gdansk
29
Katowice
29
Gdynia
20
Lodz
20
Bydgoszcz
15
Grudziądz
14

No access

No Thumbnail Available