Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej : interdyscyplinarny projekt badawczy

2012
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T19:26:54Z
dc.abstract.enThe paper describes a Polish research project which aims at creating a cognitive and linguistic profile of the Polish-English bilingual child at the school entrance age. With the increase in the number of bilingual children due to economic migrations, researchers, educators and practitioners are often faced with diagnostic dilemmas which arise from similarities in bilingual language acquisition in natural settings and Specific Language Impairment (SLI). The study, which aims at disentangling the effects of bilingualism from those of SLI, is a part of European cooperation programme COST Action IS0408/Bi-SLI. The aim of the Polish team is to create and test a set of tools which can be used for developing norms of typical bilingual development for Polish-English children entering school educationpl
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Psychologiipl
dc.affiliationWydział Filologiczny : Instytut Językoznawstwapl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.contributor.authorOtwinowska-Kasztelaniec, Agnieszkapl
dc.contributor.authorBanasik, Nataliapl
dc.contributor.authorBiałecka-Pikul, Marta - 127299 pl
dc.contributor.authorKiebzak-Mandera, Dorota - 128765 pl
dc.contributor.authorKuś, Katarzyna - 177521 pl
dc.contributor.authorMiękisz, Anetapl
dc.contributor.authorSzewczyk, Jakub - 161975 pl
dc.contributor.authorCywińska, Mariapl
dc.contributor.authorKacprzak, Agnieszkapl
dc.contributor.authorKarwala, Magdalenapl
dc.contributor.authorKolak, Joannapl
dc.contributor.authorLuniewska, Magdalenapl
dc.contributor.authorMieszkowska, Karolinapl
dc.contributor.authorWodniecka-Chlipalska, Zofia - 132687 pl
dc.contributor.authorHaman, Ewapl
dc.date.accession2016-02-19pl
dc.date.accessioned2016-04-14T07:27:21Z
dc.date.available2016-04-14T07:27:21Z
dc.date.issued2012pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalAutorami tekstu są aktualni wykonawcy i koordynatorzy projektu. Projekt kierowany jest przez dr Ewę Haman (UW) i dr Zofię Wodniecką (UJ)pl
dc.description.number1pl
dc.description.physical7-29pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume39pl
dc.identifier.doi10.14746/n.2012.39.1.2pl
dc.identifier.issn1429-2173pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/23994
dc.identifier.weblinkhttp://poltowneo.org/neofilolog/numery/175-neofilolog-nr-39-1.htmlpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enbilingualismpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleDwujęzyczność u progu edukacji szkolnej : interdyscyplinarny projekt badawczypl
dc.title.alternativeBilingualism at the school entrance age : an interdisciplinary research projectpl
dc.title.journalNeofilologpl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T19:26:54Z
dc.abstract.enpl
The paper describes a Polish research project which aims at creating a cognitive and linguistic profile of the Polish-English bilingual child at the school entrance age. With the increase in the number of bilingual children due to economic migrations, researchers, educators and practitioners are often faced with diagnostic dilemmas which arise from similarities in bilingual language acquisition in natural settings and Specific Language Impairment (SLI). The study, which aims at disentangling the effects of bilingualism from those of SLI, is a part of European cooperation programme COST Action IS0408/Bi-SLI. The aim of the Polish team is to create and test a set of tools which can be used for developing norms of typical bilingual development for Polish-English children entering school education
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny : Instytut Psychologii
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny : Instytut Językoznawstwa
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.contributor.authorpl
Otwinowska-Kasztelaniec, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Banasik, Natalia
dc.contributor.authorpl
Białecka-Pikul, Marta - 127299
dc.contributor.authorpl
Kiebzak-Mandera, Dorota - 128765
dc.contributor.authorpl
Kuś, Katarzyna - 177521
dc.contributor.authorpl
Miękisz, Aneta
dc.contributor.authorpl
Szewczyk, Jakub - 161975
dc.contributor.authorpl
Cywińska, Maria
dc.contributor.authorpl
Kacprzak, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Karwala, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Kolak, Joanna
dc.contributor.authorpl
Luniewska, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Mieszkowska, Karolina
dc.contributor.authorpl
Wodniecka-Chlipalska, Zofia - 132687
dc.contributor.authorpl
Haman, Ewa
dc.date.accessionpl
2016-02-19
dc.date.accessioned
2016-04-14T07:27:21Z
dc.date.available
2016-04-14T07:27:21Z
dc.date.issuedpl
2012
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Autorami tekstu są aktualni wykonawcy i koordynatorzy projektu. Projekt kierowany jest przez dr Ewę Haman (UW) i dr Zofię Wodniecką (UJ)
dc.description.numberpl
1
dc.description.physicalpl
7-29
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
39
dc.identifier.doipl
10.14746/n.2012.39.1.2
dc.identifier.issnpl
1429-2173
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/23994
dc.identifier.weblinkpl
http://poltowneo.org/neofilolog/numery/175-neofilolog-nr-39-1.html
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
bilingualism
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej : interdyscyplinarny projekt badawczy
dc.title.alternativepl
Bilingualism at the school entrance age : an interdisciplinary research project
dc.title.journalpl
Neofilolog
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
80
Views per month
Views per city
Warsaw
21
Poznan
5
Krakow
3
Lawrence
3
Warrington
3
Wroclaw
3
Ashburn
2
Boardman
2
Gdansk
2
Gliwice
2
Downloads
bialecka-pikul_et-al_dwujezycznosc_u_progu_edukacji_szkolnej_2012.pdf
107
bialecka-pikul_et-al_dwujezycznosc_u_progu_edukacji_szkolnej_2012.odt
102