Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Działania CSR na przykładzie firmy IKEA
CSR activities based on example of IKEA
ikea, społeczna odpowiedzialność biznesu, csr, analiza SWOT, zrównoważony rozwój, desk research
ikea, csr, corporate social responsibility, SWOT analysis, sustainable development, desk research
Praca magisterska przedstawia działania społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie szwedzkiego koncernu IKEA. Głównym jej celem jest zidentyfikowanie efektów tych inicjatyw, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Publikacja zawiera także przemiany tych działań na przestrzeni lat. Jest ona podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich przedstawia historię oraz ewolucję definicji społecznej odpowiedzialności biznesu. Znajdują się w nim informacje dotyczące koncepcji interesariuszy, czym ta koncepcja jest oraz jakie ma znaczenie dla społecznej odpowiedzialności biznesu. Zaprezentowane są zalety i wady koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Opisana jest również negatywna strona CSR oraz podejście do niej polskich przedsiębiorców. W drugim rozdziale znajdują się informację dotyczące szwedzkiego przedsiębiorstwa IKEA. Jego historia wraz ze strukturą organizacyjną. Poruszony jest także temat jej misji oraz przedstawiono zbiory zasad i kodeksów, do których przestrzegania zobligowani są pracownicy koncernu. Zilustrowany jest także podział społecznej odpowiedzialności IKEA na cztery obszary: odpowiedzialność wobec ekologii, wobec klientów, wobec pracowników oraz społeczności lokalnych. W ramach tego podziału zostały przytoczone przykłady inicjatyw społecznie odpowiedzialnych realizowanych przez przedsiębiorstwo. Trzeci rozdział publikacji obejmuje analizę działań CSR podejmowanych przez przedsiębiorstwo w latach 2018-2021. Wszystkie inicjatywy zaprezentowane w analizie zostały przedstawione przez IKEA w corocznych raportach dotyczących zrównoważonego rozwoju. Przedstawiona w nim jest również analiza SWOT, dzięki której została przeanalizowana strategia CSR szwedzkiego koncernu. W pracy magisterskiej oprócz analizy SWOT, została użyta metoda badawcza o nazwie desk research. Dzięki nim zostały przenalizowane działania CSR przedsiębiorstwa i wyciągnięto wnioski na temat oceny realizowania założeń dotyczących strategii społecznej odpowiedzialności biznesu przez IKEA.
The master’s thesis describes the CSR activities based on example of IKEA. Its main objective is to identify the effects of those activities, including postive and the negative ones. This paper includes also the changes of these initiatives over the years. The thesis is divided into three chapters. The first one describes the history and the evolution of the corporate social responsibility. It inludes the information concerning the concept of the stakeholders; what it is and what kind of meaning it has for the corporate social responsibility. The first chapter also contains information about the advantages and disadvantages of the CSR. What is more, this chapter shows the neagtive side of the corporate social responsibility and the attitude of the polish entrepreneurs towards it. The second chapter includes the information about IKEA. Its history and the organisational structure. It also contains its mission, rules and the code of conduct which the employers have to obey. This chapter focuses also on the division of the CSR on the four areas: ecology, social responibility towards workers, customers and the local communities. Within that division many examples of CSR activities pursued by IKEA are being brought. The third chapter of the master’s thesis focuses on the analysis of the CSR activities accomplished by IKEA in the years 2018-2021. All the initiatives presented in the analysis are described in the IKEA’s annual reports concerning sustainabiilty. The third chapter focuses also on the SWOT analysis, which was used to analyse the CSR strategy of the IKEA. Besides SWOT analysis, thesis includes also research method called desk research. Thanks to both of these methods the analysis of the IKEA’s CSR could be conducted. What is more, due to them,conlusion concerning the assesment of the assumptions fulfilled by the IKEA’s CSR strategy could be drawn.
dc.abstract.en | The master’s thesis describes the CSR activities based on example of IKEA. Its main objective is to identify the effects of those activities, including postive and the negative ones. This paper includes also the changes of these initiatives over the years. The thesis is divided into three chapters. The first one describes the history and the evolution of the corporate social responsibility. It inludes the information concerning the concept of the stakeholders; what it is and what kind of meaning it has for the corporate social responsibility. The first chapter also contains information about the advantages and disadvantages of the CSR. What is more, this chapter shows the neagtive side of the corporate social responsibility and the attitude of the polish entrepreneurs towards it. The second chapter includes the information about IKEA. Its history and the organisational structure. It also contains its mission, rules and the code of conduct which the employers have to obey. This chapter focuses also on the division of the CSR on the four areas: ecology, social responibility towards workers, customers and the local communities. Within that division many examples of CSR activities pursued by IKEA are being brought. The third chapter of the master’s thesis focuses on the analysis of the CSR activities accomplished by IKEA in the years 2018-2021. All the initiatives presented in the analysis are described in the IKEA’s annual reports concerning sustainabiilty. The third chapter focuses also on the SWOT analysis, which was used to analyse the CSR strategy of the IKEA. Besides SWOT analysis, thesis includes also research method called desk research. Thanks to both of these methods the analysis of the IKEA’s CSR could be conducted. What is more, due to them,conlusion concerning the assesment of the assumptions fulfilled by the IKEA’s CSR strategy could be drawn. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska przedstawia działania społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie szwedzkiego koncernu IKEA. Głównym jej celem jest zidentyfikowanie efektów tych inicjatyw, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Publikacja zawiera także przemiany tych działań na przestrzeni lat. Jest ona podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich przedstawia historię oraz ewolucję definicji społecznej odpowiedzialności biznesu. Znajdują się w nim informacje dotyczące koncepcji interesariuszy, czym ta koncepcja jest oraz jakie ma znaczenie dla społecznej odpowiedzialności biznesu. Zaprezentowane są zalety i wady koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Opisana jest również negatywna strona CSR oraz podejście do niej polskich przedsiębiorców. W drugim rozdziale znajdują się informację dotyczące szwedzkiego przedsiębiorstwa IKEA. Jego historia wraz ze strukturą organizacyjną. Poruszony jest także temat jej misji oraz przedstawiono zbiory zasad i kodeksów, do których przestrzegania zobligowani są pracownicy koncernu. Zilustrowany jest także podział społecznej odpowiedzialności IKEA na cztery obszary: odpowiedzialność wobec ekologii, wobec klientów, wobec pracowników oraz społeczności lokalnych. W ramach tego podziału zostały przytoczone przykłady inicjatyw społecznie odpowiedzialnych realizowanych przez przedsiębiorstwo. Trzeci rozdział publikacji obejmuje analizę działań CSR podejmowanych przez przedsiębiorstwo w latach 2018-2021. Wszystkie inicjatywy zaprezentowane w analizie zostały przedstawione przez IKEA w corocznych raportach dotyczących zrównoważonego rozwoju. Przedstawiona w nim jest również analiza SWOT, dzięki której została przeanalizowana strategia CSR szwedzkiego koncernu. W pracy magisterskiej oprócz analizy SWOT, została użyta metoda badawcza o nazwie desk research. Dzięki nim zostały przenalizowane działania CSR przedsiębiorstwa i wyciągnięto wnioski na temat oceny realizowania założeń dotyczących strategii społecznej odpowiedzialności biznesu przez IKEA. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Włodarz, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T21:56:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T21:56:14Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158537-286903 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295027 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ikea, csr, corporate social responsibility, SWOT analysis, sustainable development, desk research | pl |
dc.subject.pl | ikea, społeczna odpowiedzialność biznesu, csr, analiza SWOT, zrównoważony rozwój, desk research | pl |
dc.title | Działania CSR na przykładzie firmy IKEA | pl |
dc.title.alternative | CSR activities based on example of IKEA | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |