Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ausgewählte Strategien des Fernverkaufs am Beispiel der polnischen Werbesprache
Wybrane strategie sprzedaży na odległość na przykładzie polskiego języka reklamy
Selected strategies of distance selling using the example of polish advertising language
Sprzedaż na odległość, reklama nietypowa, homeshopping, Mango24, MediaShop TV, teleshopping, kupno spontaniczne, kupno impulsywne, DRTV, infomercials, działanie kontrastem, manipulacja w reklamie
Distance selling, atypical advertising, homeshopping, Mango24, MediaShop TV, teleshopping, spontaneous buying, impulse buying, DRTV, infomercials, effect through contrast, manipulation in advertising
Fernverkauf, untypische Werbung, Homeshopping, Mango24, MediaShop TV, Teleshopping, Spontankauf, Impulskauf, DRTV, Infomercials, Wirkung durch Kontrast, Manipulation in der Werbung
Abstrakt Celem pracy jest analiza wybranych strategii sprzedaży na odległość na przykładzie polskich reklam przedsiębiorstwa Mango oraz przedstawienie tych nietypowych spotów reklamowych. Od tradycyjnych reklam odróżnia je nie tylko dłuższy czas trwania, możliwość nabycia produktu przez telefon ale też pewne elementy obrazu i sposób przekonywania klienta do kupna towaru. W celu ukazania tych faktów opisane zostały możliwe warianty struktury reklam Mango. Analiza wykazała, że reklamy te są zawsze utworzone według jednego z trzech schematów. Schematy te bazują na tych samych charakterystycznych elementach obrazu i zwrotach do klienta. To właśnie te narzędzia reklamy Mango są doskonałym środkiem, aby przekonać potencjalnych nabywców. Nie zawsze są one do końca zgodne z prawdą, dlatego można określić je mianem manipulacji. Reklamy Mango starają się za wszelką cenę pokazać słabości konkurencyjnych produktów idealizując przy tym swoje towary i przedstawiając je jako niezbędne do funkcjonowania. W tym celu stosowany jest kontrast, tak aby jeszcze bardziej podkreślić różnice między produktami. Firma Mango stosuje także techniki mające na celu zmotywowanie klienta do szybkiego dokonania zakupu wmawiając mu, że niepowtarzalna oferta więcej się nie powtórzy. W ostatnim rozdziale pracy poddano analizie niemiecki przykład reklam typu homeshopping – MediaShop TV. Zostało zbadane, czy reklamy tego samego produktu od Mango i MediaShop TV pokrywają się ze sobą. Jak wykazano, podobieństwo spotów reklamowych wspomnianych firm jest bardzo różnorodne. Niekiedy reklamy te mają wiele cech wspólnych, w innych przypadkach mimo prezentowania tego samego produktu mogą znacznie różnić się od siebie.
Abstract The aim of this thesis is to analyse selected distance sales strategies on the example of Polish advertisements of the Mango company and to present these deserving the name of untypical advertising spots. What distinguishes them from traditional commercials is not only a longer duration, possibility to buy a product over the phone, but also certain elements of the image and the way of persuading the customers to buy the product. In order to show these facts, possible variants of Mango advertisements structures were described. The analysis showed that these ads are always created according to one of three patterns. These patterns are based on the same characteristic image elements and customer phrases. These tools of Mango advertising are the perfect means to convince potential buyers. They are not always completely truthful, which is why they can be referred as manipulation. Mango ads try at all costs to show the weaknesses of competing products while idealizing their goods and presenting them as essential to function. For this purpose, contrast is used to emphasize the differences between the products. Mango company also uses techniques to motivate the customer to make a quick purchase by telling them that the unique offer will not be repeated again. In the last chapter of the thesis was a German example of homeshopping ads, MediaShop TV analysed. It was examined whether the ads for the same product from Mango and MediaShop TV overlap. As it was shown, the similarity of the advertising spots of the mentioned companies is very diverse. Sometimes these ads have many features in common, in other cases, despite presenting the same product, they differ significantly from each other.
Abstrakt Das Ziel der Arbeit ist die Analyse ausgewählter Strategien des Fernverkaufs am Beispiel der polnischen Werbespots der Firma Mango und die Vorstellung dieser ungewöhnlichen Werbespots. Sie unterscheiden sich von den traditionellen Werbungen nicht nur durch eine längere Dauer und die Möglichkeit, ein Produkt per Telefon zu kaufen, sondern auch durch bestimmte Bildelemente und die Art und Weise der Überredung des Kunden zum Kauf des Produktes. Um diese Tatsachen zu zeigen, wurden mögliche Varianten der Struktur von Mango-Anzeigen beschrieben. Die Analyse hat gezeigt, dass diese Anzeigen immer nach einem von drei Schemen erstellt werden. Diese Schemen beruhen auf denselben charakteristischen Bildelementen und Kundenphrasen. Genau diese Maßnahmen der Mango-Werbung sind das perfekte Mittel, um potenzielle Käufer zu überzeugen. Sie sind nicht immer ganz wahrheitsgemäß, deshalb kann man sie als Manipulation bezeichnen. Die Mango-Werbung versucht um jeden Preis die Schwächen der Konkurrenzprodukte zu zeigen, während sie die eigenen Waren idealisiert und als unverzichtbar für das Funktionieren darstellt. Zu diesem Zweck wird Kontrast benutzt, um die Unterschiede zwischen den Produkten noch stärker hervorzuheben. Mango verwendet auch Techniken, damit die Kunden zu einem schnellen Kauf bewegen, indem es ihnen gesagt wird, dass das einmalige Angebot nicht wiederholt wird. Im letzten Kapitel der Arbeit wurde ein deutsches Beispiel des Homeshopping MediaShop TV analysiert. Es wurde untersucht, ob sich Anzeigen für dasselbe Produkt von Mango und MediaShop TV decken. Wie man bewiesen hat, ist die Ähnlichkeit der Werbespots der genannten Unternehmen sehr unterschiedlich. Manchmal haben diese Werbespots viele Gemeinsamkeiten, in anderen Fällen können sie sich trotz der Darstellung desselben Produktes erheblich voneinander unterscheiden.
dc.abstract.en | Abstract The aim of this thesis is to analyse selected distance sales strategies on the example of Polish advertisements of the Mango company and to present these deserving the name of untypical advertising spots. What distinguishes them from traditional commercials is not only a longer duration, possibility to buy a product over the phone, but also certain elements of the image and the way of persuading the customers to buy the product. In order to show these facts, possible variants of Mango advertisements structures were described. The analysis showed that these ads are always created according to one of three patterns. These patterns are based on the same characteristic image elements and customer phrases. These tools of Mango advertising are the perfect means to convince potential buyers. They are not always completely truthful, which is why they can be referred as manipulation. Mango ads try at all costs to show the weaknesses of competing products while idealizing their goods and presenting them as essential to function. For this purpose, contrast is used to emphasize the differences between the products. Mango company also uses techniques to motivate the customer to make a quick purchase by telling them that the unique offer will not be repeated again. In the last chapter of the thesis was a German example of homeshopping ads, MediaShop TV analysed. It was examined whether the ads for the same product from Mango and MediaShop TV overlap. As it was shown, the similarity of the advertising spots of the mentioned companies is very diverse. Sometimes these ads have many features in common, in other cases, despite presenting the same product, they differ significantly from each other. | pl |
dc.abstract.other | Abstrakt Das Ziel der Arbeit ist die Analyse ausgewählter Strategien des Fernverkaufs am Beispiel der polnischen Werbespots der Firma Mango und die Vorstellung dieser ungewöhnlichen Werbespots. Sie unterscheiden sich von den traditionellen Werbungen nicht nur durch eine längere Dauer und die Möglichkeit, ein Produkt per Telefon zu kaufen, sondern auch durch bestimmte Bildelemente und die Art und Weise der Überredung des Kunden zum Kauf des Produktes. Um diese Tatsachen zu zeigen, wurden mögliche Varianten der Struktur von Mango-Anzeigen beschrieben. Die Analyse hat gezeigt, dass diese Anzeigen immer nach einem von drei Schemen erstellt werden. Diese Schemen beruhen auf denselben charakteristischen Bildelementen und Kundenphrasen. Genau diese Maßnahmen der Mango-Werbung sind das perfekte Mittel, um potenzielle Käufer zu überzeugen. Sie sind nicht immer ganz wahrheitsgemäß, deshalb kann man sie als Manipulation bezeichnen. Die Mango-Werbung versucht um jeden Preis die Schwächen der Konkurrenzprodukte zu zeigen, während sie die eigenen Waren idealisiert und als unverzichtbar für das Funktionieren darstellt. Zu diesem Zweck wird Kontrast benutzt, um die Unterschiede zwischen den Produkten noch stärker hervorzuheben. Mango verwendet auch Techniken, damit die Kunden zu einem schnellen Kauf bewegen, indem es ihnen gesagt wird, dass das einmalige Angebot nicht wiederholt wird. Im letzten Kapitel der Arbeit wurde ein deutsches Beispiel des Homeshopping MediaShop TV analysiert. Es wurde untersucht, ob sich Anzeigen für dasselbe Produkt von Mango und MediaShop TV decken. Wie man bewiesen hat, ist die Ähnlichkeit der Werbespots der genannten Unternehmen sehr unterschiedlich. Manchmal haben diese Werbespots viele Gemeinsamkeiten, in anderen Fällen können sie sich trotz der Darstellung desselben Produktes erheblich voneinander unterscheiden. | pl |
dc.abstract.pl | Abstrakt Celem pracy jest analiza wybranych strategii sprzedaży na odległość na przykładzie polskich reklam przedsiębiorstwa Mango oraz przedstawienie tych nietypowych spotów reklamowych. Od tradycyjnych reklam odróżnia je nie tylko dłuższy czas trwania, możliwość nabycia produktu przez telefon ale też pewne elementy obrazu i sposób przekonywania klienta do kupna towaru. W celu ukazania tych faktów opisane zostały możliwe warianty struktury reklam Mango. Analiza wykazała, że reklamy te są zawsze utworzone według jednego z trzech schematów. Schematy te bazują na tych samych charakterystycznych elementach obrazu i zwrotach do klienta. To właśnie te narzędzia reklamy Mango są doskonałym środkiem, aby przekonać potencjalnych nabywców. Nie zawsze są one do końca zgodne z prawdą, dlatego można określić je mianem manipulacji. Reklamy Mango starają się za wszelką cenę pokazać słabości konkurencyjnych produktów idealizując przy tym swoje towary i przedstawiając je jako niezbędne do funkcjonowania. W tym celu stosowany jest kontrast, tak aby jeszcze bardziej podkreślić różnice między produktami. Firma Mango stosuje także techniki mające na celu zmotywowanie klienta do szybkiego dokonania zakupu wmawiając mu, że niepowtarzalna oferta więcej się nie powtórzy. W ostatnim rozdziale pracy poddano analizie niemiecki przykład reklam typu homeshopping – MediaShop TV. Zostało zbadane, czy reklamy tego samego produktu od Mango i MediaShop TV pokrywają się ze sobą. Jak wykazano, podobieństwo spotów reklamowych wspomnianych firm jest bardzo różnorodne. Niekiedy reklamy te mają wiele cech wspólnych, w innych przypadkach mimo prezentowania tego samego produktu mogą znacznie różnić się od siebie. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Konieczna-Serafin, Joanna - 129058 | pl |
dc.contributor.author | Wawrzeń, Ewelina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Konieczna-Serafin, Joanna - 129058 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziej, Robert - 200062 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-08T21:59:25Z | |
dc.date.available | 2022-07-08T21:59:25Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia germańska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-159250-276295 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295717 | |
dc.language | ger | pl |
dc.subject.en | Distance selling, atypical advertising, homeshopping, Mango24, MediaShop TV, teleshopping, spontaneous buying, impulse buying, DRTV, infomercials, effect through contrast, manipulation in advertising | pl |
dc.subject.other | Fernverkauf, untypische Werbung, Homeshopping, Mango24, MediaShop TV, Teleshopping, Spontankauf, Impulskauf, DRTV, Infomercials, Wirkung durch Kontrast, Manipulation in der Werbung | pl |
dc.subject.pl | Sprzedaż na odległość, reklama nietypowa, homeshopping, Mango24, MediaShop TV, teleshopping, kupno spontaniczne, kupno impulsywne, DRTV, infomercials, działanie kontrastem, manipulacja w reklamie | pl |
dc.title | Ausgewählte Strategien des Fernverkaufs am Beispiel der polnischen Werbesprache | pl |
dc.title.alternative | Wybrane strategie sprzedaży na odległość na przykładzie polskiego języka reklamy | pl |
dc.title.alternative | Selected strategies of distance selling using the example of polish advertising language | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |