Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzie kryzysowe w mediach społecznościowych na wybranych przykładach firm
Crisis management in social media on selected examples of companies
zarządzanie kryzysowe, media społecznościowe, zarządzanie w mediach społecznościowych, sytuacja kryzysowa w mediach społecznościowych
crisis management, social media, social media management,crisis situation
Tematem podejmowanym w pracy jest zarządzanie kryzysowe w mediach społecznościowych. W pracy umówione zostały sytuacje kryzysowe na przykładach wybranych firm, które miały na celu sprawdzenie jakie czynniki powodują powstanie kryzysu oraz jakie działania w sytuacjach kryzysowych są podejmowane przez marki. Badania, mające na celu weryfikację hipotez, zostały przeprowadzone na przykładach sytuacji kryzysowych czterech marek: Avon, Żytnia, Reserved, Sokołów oraz na użytkownikach Facebooka. Dzięki wyborowi badania ilościowego oraz narzędzia badawczego, jaki jest ankieta udało się wykazać, że znaczna większość respondentów korzysta z mediów społecznościowych w celu sprawdzenia opinii o markach i produktach. W toku badań udało się udowodnić również słuszność postawionej hipotezy, mówiącej o wywoływaniu przez kryzys silnych emocji wśród użytkowników, które w dłuższej perspektywie nie wpływają znacząco na pozycję marki na rynku. Udało się także odpowiedzieć na wszystkie pytania badawcze. Przeprowadzane badania pozostawiają pole do przeprowadzania kolejnych badań związanych z zarządzaniem kryzysowym w mediach społecznościowych.
The topic taken up at work is crisis management in social media. Crisis situations on selected companies' examples were arranged to check what factors cause the crisis and what actions are taken by the brands in crisis situations. The research, aimed at verification of hypotheses, was carried out on examples of crisis situations of four brands: Avon, Żytnia, Reserved, Sokołów and Facebook users. Thanks to the selection of the quantitative research and the research tool, the questionnaire was able to show that the vast majority of respondents use social media to check opinions about brands and products. The research also proved the validity of the hypothesis that the crisis caused strong emotions among users, which in the long run do not significantly affect the brand's position on the market. It was also possible to answer all research questions. Conducted research leaves room for further research related to crisis management in social media.
dc.abstract.en | The topic taken up at work is crisis management in social media. Crisis situations on selected companies' examples were arranged to check what factors cause the crisis and what actions are taken by the brands in crisis situations. The research, aimed at verification of hypotheses, was carried out on examples of crisis situations of four brands: Avon, Żytnia, Reserved, Sokołów and Facebook users. Thanks to the selection of the quantitative research and the research tool, the questionnaire was able to show that the vast majority of respondents use social media to check opinions about brands and products. The research also proved the validity of the hypothesis that the crisis caused strong emotions among users, which in the long run do not significantly affect the brand's position on the market. It was also possible to answer all research questions. Conducted research leaves room for further research related to crisis management in social media. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem podejmowanym w pracy jest zarządzanie kryzysowe w mediach społecznościowych. W pracy umówione zostały sytuacje kryzysowe na przykładach wybranych firm, które miały na celu sprawdzenie jakie czynniki powodują powstanie kryzysu oraz jakie działania w sytuacjach kryzysowych są podejmowane przez marki. Badania, mające na celu weryfikację hipotez, zostały przeprowadzone na przykładach sytuacji kryzysowych czterech marek: Avon, Żytnia, Reserved, Sokołów oraz na użytkownikach Facebooka. Dzięki wyborowi badania ilościowego oraz narzędzia badawczego, jaki jest ankieta udało się wykazać, że znaczna większość respondentów korzysta z mediów społecznościowych w celu sprawdzenia opinii o markach i produktach. W toku badań udało się udowodnić również słuszność postawionej hipotezy, mówiącej o wywoływaniu przez kryzys silnych emocji wśród użytkowników, które w dłuższej perspektywie nie wpływają znacząco na pozycję marki na rynku. Udało się także odpowiedzieć na wszystkie pytania badawcze. Przeprowadzane badania pozostawiają pole do przeprowadzania kolejnych badań związanych z zarządzaniem kryzysowym w mediach społecznościowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.contributor.author | Słowik, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sowińska, Iwona - 174265 | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T18:14:40Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T18:14:40Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125639-229938 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229818 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | crisis management, social media, social media management,crisis situation | pl |
dc.subject.pl | zarządzanie kryzysowe, media społecznościowe, zarządzanie w mediach społecznościowych, sytuacja kryzysowa w mediach społecznościowych | pl |
dc.title | Zarządzie kryzysowe w mediach społecznościowych na wybranych przykładach firm | pl |
dc.title.alternative | Crisis management in social media on selected examples of companies | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |