From Startup to Scale up : Best practises for entrepreneurs

master
dc.abstract.enThis study researches the practices that european entrepreneurs use in order for them to scale up and grow their startups. It has been divided into four dimensions: Customer acquisition, people, organizational and lastly financial. I have used interviews of 10 Ceo’s of different european startups in order to analyse their best practices following the previous dimensions and identify the elements to improve and the”Not-to-Do”.The interviews had either the format of a filmed video or the format of transcript. To answer the question “ How to move from startup to scaleup without losing the core value of the business”, I presented the results in a narrative description following the four dimensions. The key points taken by the research were firstly the importance of customer satisfaction in the customer acquisition dimension. As well, It’s important to adopt different approaches of sales and marketing when expanding to different markets. Second, culture is crucial and it’s a main risk in a period of scaling . However, culture can evolve with the growth of the business but the fundamentals should stay the same. It’s important also to invest in business trips between different expansions in order to main the culture and the organization between the different expansions and the HQ. Third,the entrepreneur should be transparent with his employees as well as give them the opportunity to share ideas . Also, when hiring it’s best to hire people that have the potential to grow within the company . Last,Startups can focus on bootstrapping and using the available resources. However, when having investors, it’s best that they believe in the product and that they can give added value to the startup. This research is in fact based on qualitative research and it can be subject to unconscious bias whether from the data source which is the interviewee or from me as an analyser of their words.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca bada praktyki stosowane przez europejskich przedsiębiorców w celu rozszerzania i rozwijania swoich startupów. Zostały one podzielone na cztery wymiary: pozyskiwanie klientów, ludzi, organizację oraz finanse. W badaniu wykorzystano wywiady z dziesięcioma prezesami zarządu różnych europejskich startupów (CEO), aby przeanalizować ich najlepsze praktyki, zgodnie z wcześniejszymi wymiarami, i zidentyfikować elementy, wymagające poprawy oraz wskazać to, czego nie należy robić.Wywiady przytoczone są w formie nagranego filmu lub transkrypcji. Aby odpowiedzieć na pytanie: "Jak przejść od startupu do scaleupu, nie tracąc przy tym podstawowych wartości firmy", przedstawiłem wyniki w opisie narracyjnym, śledząc cztery wymiary. Kluczowe punkty, wynikające z badań, to przede wszystkim znaczenie satysfakcji klienta dla pozyskiwania klientów. Ponadto, istotne jest przyjęcie różnych podejść do sprzedaży i marketingu podczas ekspansji na różne rynki. Po drugie, kultura i wartości firmy mogą być zagrożone w okresie skalowania i szybkich zmian. Wartości te mogą jednak ewoluować wraz z rozwojem firmy, ale podstawy powinny pozostać takie same. Ważne jest również, aby inwestować w podróże służbowe między różnymi oddziałami, aby zachować kulturę i wartości firmy a także stworzyć dobre współistnienie między różnymi oddziałami a centralą. Po trzecie, przedsiębiorca powinien być transparentny wobec swoich pracowników oraz dać im możliwość dzielenia się pomysłami. Ponadto, przy rekrutacji najlepiej jest zatrudniać ludzi, którzy mają potencjał do rozwoju w firmie. Na koniec, startupy mogą skupić się na własnych środkach i wykorzystywaniu dostępnych zasobów. Jednak mając inwestorów, najlepiej, żeby wierzyli oni w produkt i byli w stanie dostarczyć dodatkową wartość startupowi.Przedstawiona analiza opiera się na badaniach jakościowych i może być subiektywna. Własną, stronniczą, opinię może prezentować zarówno źródło danych, czyli osoby udzielające wywiadu, jak i autor niniejszej pracy, który przedstawił wnioski z badań.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorCzakon, Wojciechpl
dc.contributor.authorMghirbi, Youssefpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerCzakon, Wojciechpl
dc.date.accessioned2023-10-20T21:42:49Z
dc.date.available2023-10-20T21:42:49Z
dc.date.submitted2023-10-18pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-165562-300176pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321691
dc.languageengpl
dc.subject.enEntrepreneurship. Startup. Scale-up. Qualitative researchpl
dc.subject.plBadania jakościowe. Przedsiębiorczość. Startupy. Skalowanie.pl
dc.titleFrom Startup to Scale up : Best practises for entrepreneurspl
dc.title.alternativeOd Startupu do Skalowania: Najlepsze Praktyki dla Przedsiębiorcówpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study researches the practices that european entrepreneurs use in order for them to scale up and grow their startups. It has been divided into four dimensions: Customer acquisition, people, organizational and lastly financial. I have used interviews of 10 Ceo’s of different european startups in order to analyse their best practices following the previous dimensions and identify the elements to improve and the”Not-to-Do”.The interviews had either the format of a filmed video or the format of transcript. To answer the question “ How to move from startup to scaleup without losing the core value of the business”, I presented the results in a narrative description following the four dimensions. The key points taken by the research were firstly the importance of customer satisfaction in the customer acquisition dimension. As well, It’s important to adopt different approaches of sales and marketing when expanding to different markets. Second, culture is crucial and it’s a main risk in a period of scaling . However, culture can evolve with the growth of the business but the fundamentals should stay the same. It’s important also to invest in business trips between different expansions in order to main the culture and the organization between the different expansions and the HQ. Third,the entrepreneur should be transparent with his employees as well as give them the opportunity to share ideas . Also, when hiring it’s best to hire people that have the potential to grow within the company . Last,Startups can focus on bootstrapping and using the available resources. However, when having investors, it’s best that they believe in the product and that they can give added value to the startup. This research is in fact based on qualitative research and it can be subject to unconscious bias whether from the data source which is the interviewee or from me as an analyser of their words.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca bada praktyki stosowane przez europejskich przedsiębiorców w celu rozszerzania i rozwijania swoich startupów. Zostały one podzielone na cztery wymiary: pozyskiwanie klientów, ludzi, organizację oraz finanse. W badaniu wykorzystano wywiady z dziesięcioma prezesami zarządu różnych europejskich startupów (CEO), aby przeanalizować ich najlepsze praktyki, zgodnie z wcześniejszymi wymiarami, i zidentyfikować elementy, wymagające poprawy oraz wskazać to, czego nie należy robić.Wywiady przytoczone są w formie nagranego filmu lub transkrypcji. Aby odpowiedzieć na pytanie: "Jak przejść od startupu do scaleupu, nie tracąc przy tym podstawowych wartości firmy", przedstawiłem wyniki w opisie narracyjnym, śledząc cztery wymiary. Kluczowe punkty, wynikające z badań, to przede wszystkim znaczenie satysfakcji klienta dla pozyskiwania klientów. Ponadto, istotne jest przyjęcie różnych podejść do sprzedaży i marketingu podczas ekspansji na różne rynki. Po drugie, kultura i wartości firmy mogą być zagrożone w okresie skalowania i szybkich zmian. Wartości te mogą jednak ewoluować wraz z rozwojem firmy, ale podstawy powinny pozostać takie same. Ważne jest również, aby inwestować w podróże służbowe między różnymi oddziałami, aby zachować kulturę i wartości firmy a także stworzyć dobre współistnienie między różnymi oddziałami a centralą. Po trzecie, przedsiębiorca powinien być transparentny wobec swoich pracowników oraz dać im możliwość dzielenia się pomysłami. Ponadto, przy rekrutacji najlepiej jest zatrudniać ludzi, którzy mają potencjał do rozwoju w firmie. Na koniec, startupy mogą skupić się na własnych środkach i wykorzystywaniu dostępnych zasobów. Jednak mając inwestorów, najlepiej, żeby wierzyli oni w produkt i byli w stanie dostarczyć dodatkową wartość startupowi.Przedstawiona analiza opiera się na badaniach jakościowych i może być subiektywna. Własną, stronniczą, opinię może prezentować zarówno źródło danych, czyli osoby udzielające wywiadu, jak i autor niniejszej pracy, który przedstawił wnioski z badań.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Czakon, Wojciech
dc.contributor.authorpl
Mghirbi, Youssef
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Czakon, Wojciech
dc.date.accessioned
2023-10-20T21:42:49Z
dc.date.available
2023-10-20T21:42:49Z
dc.date.submittedpl
2023-10-18
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-165562-300176
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321691
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Entrepreneurship. Startup. Scale-up. Qualitative research
dc.subject.plpl
Badania jakościowe. Przedsiębiorczość. Startupy. Skalowanie.
dc.titlepl
From Startup to Scale up : Best practises for entrepreneurs
dc.title.alternativepl
Od Startupu do Skalowania: Najlepsze Praktyki dla Przedsiębiorców
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
124
Views per month
Views per city
Mumbai
5
Madrid
4
Malmo
4
Amsterdam
3
Bern
3
Trondheim
3
Vienna
3
Warsaw
3
Annecy
2
Boulogne-Billancourt
2

No access

No Thumbnail Available
Collections