Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Empatia : język serca w szkole?
Empathy : the language of the heart in school?
empatia
komunikacja
porozumienie bez przemocy
język serca
empathy
communication
non-violent communication
the language of the heart
Artykuł porusza kwestię roli szkoły w kształtowaniu empatii u uczniów. Przedstawiono zestawienie definicji empatii w pracach uznanych badaczy i trudności wynikające z wielości definicji. Autorka stawia tezę, że wprowadzenie do praktyki szkolnej elementów języka porozumienia bez przemocy i definiowanie empatii wg tego podejścia może przynieść znaczną korzyść uczniom i nauczycielom. Przedstawia propozycje sytuacji z praktyki szkolnej, w których porozumienie bez przemocy kształtuje empatię i wzbogaca życie uczniów i nauczycieli.
This article is about teaching empathy. The author presents the most popular psychological definitions of empathy and points out some troubling effects of multiplicity of these deffinitions. The main argument of the article is to bring empathy to schools by using nonviolent communication created by Marshall Rosenberg and to use his definitione of empathy. The author presents main rulez of NVC and maintains that using NVC can enrich students’ and teachers’ lives in many ways. School-life situations presented in this article work as exaplmes of how to implement NVC into school and what are the advantages it may bring.
dc.abstract.en | This article is about teaching empathy. The author presents the most popular psychological definitions of empathy and points out some troubling effects of multiplicity of these deffinitions. The main argument of the article is to bring empathy to schools by using nonviolent communication created by Marshall Rosenberg and to use his definitione of empathy. The author presents main rulez of NVC and maintains that using NVC can enrich students’ and teachers’ lives in many ways. School-life situations presented in this article work as exaplmes of how to implement NVC into school and what are the advantages it may bring. | pl |
dc.abstract.pl | Artykuł porusza kwestię roli szkoły w kształtowaniu empatii u uczniów. Przedstawiono zestawienie definicji empatii w pracach uznanych badaczy i trudności wynikające z wielości definicji. Autorka stawia tezę, że wprowadzenie do praktyki szkolnej elementów języka porozumienia bez przemocy i definiowanie empatii wg tego podejścia może przynieść znaczną korzyść uczniom i nauczycielom. Przedstawia propozycje sytuacji z praktyki szkolnej, w których porozumienie bez przemocy kształtuje empatię i wzbogaca życie uczniów i nauczycieli. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej | pl |
dc.contributor.author | Handzel, Agnieszka - 150311 | pl |
dc.contributor.editor | Gis, Anita | pl |
dc.contributor.editor | Koc, Krzysztof | pl |
dc.contributor.editor | Kwiatkowska-Ratajczak, Maria | pl |
dc.contributor.editor | Wobalis, Mirosław | pl |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T12:31:52Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T12:31:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | pl |
dc.description.physical | 485-498 | pl |
dc.description.publication | 0,9 | pl |
dc.description.series | Filologia Polska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | |
dc.description.seriesnumber | 231 | |
dc.description.volume | 1 | pl |
dc.identifier.bookweblink | http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5164803 | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-232-3860-7 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-232-3859-1 | pl |
dc.identifier.seriesissn | 0554-8179 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/288547 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pubinfo | Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM | pl |
dc.publisher.ministerial | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
dc.rights.licence | Bez licencji otwartego dostępu | |
dc.rights.uri | * | |
dc.sourceinfo | liczba autorów 41; liczba stron 635; liczba arkuszy wydawniczych 40; | pl |
dc.subject.en | empathy | pl |
dc.subject.en | communication | pl |
dc.subject.en | non-violent communication | pl |
dc.subject.en | the language of the heart | pl |
dc.subject.pl | empatia | pl |
dc.subject.pl | komunikacja | pl |
dc.subject.pl | porozumienie bez przemocy | pl |
dc.subject.pl | język serca | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Empatia : język serca w szkole? | pl |
dc.title.alternative | Empathy : the language of the heart in school? | pl |
dc.title.container | Lekcja POLSKI(ego) : praktyki edukacyjne wobec niepokojów XXI wieku | pl |
dc.title.volume | Narracje tożsamościowe w edukacji polonistycznej | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |