Empatia : język serca w szkole?

2021
book section
article
dc.abstract.enThis article is about teaching empathy. The author presents the most popular psychological definitions of empathy and points out some troubling effects of multiplicity of these deffinitions. The main argument of the article is to bring empathy to schools by using nonviolent communication created by Marshall Rosenberg and to use his definitione of empathy. The author presents main rulez of NVC and maintains that using NVC can enrich students’ and teachers’ lives in many ways. School-life situations presented in this article work as exaplmes of how to implement NVC into school and what are the advantages it may bring.pl
dc.abstract.plArtykuł porusza kwestię roli szkoły w kształtowaniu empatii u uczniów. Przedstawiono zestawienie definicji empatii w pracach uznanych badaczy i trudności wynikające z wielości definicji. Autorka stawia tezę, że wprowadzenie do praktyki szkolnej elementów języka porozumienia bez przemocy i definiowanie empatii wg tego podejścia może przynieść znaczną korzyść uczniom i nauczycielom. Przedstawia propozycje sytuacji z praktyki szkolnej, w których porozumienie bez przemocy kształtuje empatię i wzbogaca życie uczniów i nauczycieli.pl
dc.affiliationWydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiejpl
dc.contributor.authorHandzel, Agnieszka - 150311 pl
dc.contributor.editorGis, Anitapl
dc.contributor.editorKoc, Krzysztofpl
dc.contributor.editorKwiatkowska-Ratajczak, Mariapl
dc.contributor.editorWobalis, Mirosławpl
dc.date.accessioned2022-02-25T12:31:52Z
dc.date.available2022-02-25T12:31:52Z
dc.date.issued2021pl
dc.description.physical485-498pl
dc.description.publication0,9pl
dc.description.seriesFilologia Polska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
dc.description.seriesnumber231
dc.description.volume1pl
dc.identifier.bookweblinkhttp://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5164803pl
dc.identifier.eisbn978-83-232-3860-7pl
dc.identifier.isbn978-83-232-3859-1pl
dc.identifier.seriesissn0554-8179
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/288547
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoPoznań : Wydawnictwo Naukowe UAMpl
dc.publisher.ministerialUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 41; liczba stron 635; liczba arkuszy wydawniczych 40;pl
dc.subject.enempathypl
dc.subject.encommunicationpl
dc.subject.ennon-violent communicationpl
dc.subject.enthe language of the heartpl
dc.subject.plempatiapl
dc.subject.plkomunikacjapl
dc.subject.plporozumienie bez przemocypl
dc.subject.pljęzyk sercapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleEmpatia : język serca w szkole?pl
dc.title.alternativeEmpathy : the language of the heart in school?pl
dc.title.containerLekcja POLSKI(ego) : praktyki edukacyjne wobec niepokojów XXI wiekupl
dc.title.volumeNarracje tożsamościowe w edukacji polonistycznejpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This article is about teaching empathy. The author presents the most popular psychological definitions of empathy and points out some troubling effects of multiplicity of these deffinitions. The main argument of the article is to bring empathy to schools by using nonviolent communication created by Marshall Rosenberg and to use his definitione of empathy. The author presents main rulez of NVC and maintains that using NVC can enrich students’ and teachers’ lives in many ways. School-life situations presented in this article work as exaplmes of how to implement NVC into school and what are the advantages it may bring.
dc.abstract.plpl
Artykuł porusza kwestię roli szkoły w kształtowaniu empatii u uczniów. Przedstawiono zestawienie definicji empatii w pracach uznanych badaczy i trudności wynikające z wielości definicji. Autorka stawia tezę, że wprowadzenie do praktyki szkolnej elementów języka porozumienia bez przemocy i definiowanie empatii wg tego podejścia może przynieść znaczną korzyść uczniom i nauczycielom. Przedstawia propozycje sytuacji z praktyki szkolnej, w których porozumienie bez przemocy kształtuje empatię i wzbogaca życie uczniów i nauczycieli.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
dc.contributor.authorpl
Handzel, Agnieszka - 150311
dc.contributor.editorpl
Gis, Anita
dc.contributor.editorpl
Koc, Krzysztof
dc.contributor.editorpl
Kwiatkowska-Ratajczak, Maria
dc.contributor.editorpl
Wobalis, Mirosław
dc.date.accessioned
2022-02-25T12:31:52Z
dc.date.available
2022-02-25T12:31:52Z
dc.date.issuedpl
2021
dc.description.physicalpl
485-498
dc.description.publicationpl
0,9
dc.description.series
Filologia Polska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
dc.description.seriesnumber
231
dc.description.volumepl
1
dc.identifier.bookweblinkpl
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5164803
dc.identifier.eisbnpl
978-83-232-3860-7
dc.identifier.isbnpl
978-83-232-3859-1
dc.identifier.seriesissn
0554-8179
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/288547
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 41; liczba stron 635; liczba arkuszy wydawniczych 40;
dc.subject.enpl
empathy
dc.subject.enpl
communication
dc.subject.enpl
non-violent communication
dc.subject.enpl
the language of the heart
dc.subject.plpl
empatia
dc.subject.plpl
komunikacja
dc.subject.plpl
porozumienie bez przemocy
dc.subject.plpl
język serca
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Empatia : język serca w szkole?
dc.title.alternativepl
Empathy : the language of the heart in school?
dc.title.containerpl
Lekcja POLSKI(ego) : praktyki edukacyjne wobec niepokojów XXI wieku
dc.title.volumepl
Narracje tożsamościowe w edukacji polonistycznej
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
154
Views per month
Views per city
Warsaw
30
Krakow
24
Wroclaw
10
Lublin
6
Katowice
5
Seville
5
Gdansk
4
Gdynia
4
Wisła
4
Bukowno
3

No access

No Thumbnail Available