W Sieci zagrożeń. Kampanie społeczne w walce z niebezpieczeństwami płynącymi z cyberprzestrzeni

licenciate
dc.abstract.enThe main subject of the dissertation are social campaigns that are fighting the dangers of the cyberspace. With the passing of time, the number of Internet users is growing, as well as the number of threats related to using the cyberspace. That is the reason for many campaign -creating companies and organisations to highlight the dangers to which using the Internet can lead. The social campaign creators resort to different tricks in order to change the attitude of the addressees. The goal of this dissertation is to show the trends among the social campaign broadcasters, their involvement, the mechanisms used, along with ideas to solve the Internet problems. The dissertation includes theoretical spin of social campaign, as well as the most important cyberdangers: Internet Addiction Disorder, access of children to inappropriate content such as pornography and violence, online sexual abuse of the juvenile, cybercrime, cyberbullying, and thoughtlessness of the Internet users. It also contains the analysis of the content of social campaigns devoted to online safety issues.pl
dc.abstract.plTematem pracy są kampanie społeczne walczące z zagrożeniami płynącymi z cyberprzestrzeni. Internautów z roku na rok przybywa, podobnie jak niebezpieczeństw związanych z korzystaniem z Sieci, dlatego też wiele organizacji i firm, będących nadawcami kampanii społecznych, decyduje się tworzyć przekazy o zagrożeniach płynących z Internetu. Nadawcy kampanii społecznych uciekają się do różnych chwytów, które pozwalają im zmieniać postawy odbiorców. Celem pracy jest ukazanie tendencji, jakie panują wśród nadawców kampanii społecznych, stopień ich zaangażowania, mechanizmy, którymi się posługują oraz ich pomysły na walkę z problemami Sieci. Praca zawiera teoretyczne ujęcie reklamy społecznej, a także opis najważniejszych cyberzagrożeń: uzależnienia od Sieci, dostępu dzieci do nieodpowiednich treści takich jak pornografia czy przemoc, seksualnego wykorzystywania nieletnich za pomocą Sieci, cyberprzestępczości, cyberprzemocy oraz nieodpowiedzialności Internautów. Obejmuje także analizę zawartości kampanii społecznych poruszających problem bezpieczeństwa w Sieci.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.authorBarnowska, Angelikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T13:13:44Z
dc.date.available2020-07-26T13:13:44Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-96215-160355pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203707
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial campaign, social advertisement, social marketing, cyberdangers, dangers related to Internet surfing, Internetpl
dc.subject.plkampania społeczna, reklama społeczna, marketing społeczny, cyberzagrożenia, zagrożenia płynące z Sieci, Internetpl
dc.titleW Sieci zagrożeń. Kampanie społeczne w walce z niebezpieczeństwami płynącymi z cyberprzestrzenipl
dc.title.alternativeIn the web of threats. Social campaigns in fight with dangers of the cyberspacepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main subject of the dissertation are social campaigns that are fighting the dangers of the cyberspace. With the passing of time, the number of Internet users is growing, as well as the number of threats related to using the cyberspace. That is the reason for many campaign -creating companies and organisations to highlight the dangers to which using the Internet can lead. The social campaign creators resort to different tricks in order to change the attitude of the addressees. The goal of this dissertation is to show the trends among the social campaign broadcasters, their involvement, the mechanisms used, along with ideas to solve the Internet problems. The dissertation includes theoretical spin of social campaign, as well as the most important cyberdangers: Internet Addiction Disorder, access of children to inappropriate content such as pornography and violence, online sexual abuse of the juvenile, cybercrime, cyberbullying, and thoughtlessness of the Internet users. It also contains the analysis of the content of social campaigns devoted to online safety issues.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy są kampanie społeczne walczące z zagrożeniami płynącymi z cyberprzestrzeni. Internautów z roku na rok przybywa, podobnie jak niebezpieczeństw związanych z korzystaniem z Sieci, dlatego też wiele organizacji i firm, będących nadawcami kampanii społecznych, decyduje się tworzyć przekazy o zagrożeniach płynących z Internetu. Nadawcy kampanii społecznych uciekają się do różnych chwytów, które pozwalają im zmieniać postawy odbiorców. Celem pracy jest ukazanie tendencji, jakie panują wśród nadawców kampanii społecznych, stopień ich zaangażowania, mechanizmy, którymi się posługują oraz ich pomysły na walkę z problemami Sieci. Praca zawiera teoretyczne ujęcie reklamy społecznej, a także opis najważniejszych cyberzagrożeń: uzależnienia od Sieci, dostępu dzieci do nieodpowiednich treści takich jak pornografia czy przemoc, seksualnego wykorzystywania nieletnich za pomocą Sieci, cyberprzestępczości, cyberprzemocy oraz nieodpowiedzialności Internautów. Obejmuje także analizę zawartości kampanii społecznych poruszających problem bezpieczeństwa w Sieci.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.authorpl
Barnowska, Angelika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2020-07-26T13:13:44Z
dc.date.available
2020-07-26T13:13:44Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-96215-160355
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203707
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social campaign, social advertisement, social marketing, cyberdangers, dangers related to Internet surfing, Internet
dc.subject.plpl
kampania społeczna, reklama społeczna, marketing społeczny, cyberzagrożenia, zagrożenia płynące z Sieci, Internet
dc.titlepl
W Sieci zagrożeń. Kampanie społeczne w walce z niebezpieczeństwami płynącymi z cyberprzestrzeni
dc.title.alternativepl
In the web of threats. Social campaigns in fight with dangers of the cyberspace
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available