Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Dydaktyczna wartość serii "Harry Potter" na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum
The teaching value of the 'Harry Potter' series for the Polish language classes in elementary and junior high school
Harry Potter dydaktyka wartość Rowling
Rowling Harry Potter teaching value
"Dydaktyczna wartość serii "Harry Potter" na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum" to praca stawiająca tezę, że każdy nauczyciel może znaleźć coś interesującego w "Harrym Potterze" i wykorzystać zarówno książki, jak i filmy do poszerzania wiedzy uczniów o tym, co jest dobre, a co złe.Praca składa się z pięciu części.Pierwsza to teoria, gdzie poruszone zostają kwestie wartości wartości, zwłaszcza wartości dydaktycznych, przykłady owych walorów wartości, odwołania do literatury dziecięcej i młodzieżowej i pokazanie, że książki przeznaczone dla młodszych czytelników nie muszą być przeładowane dydaktyzmem. Dalej, w pracy autorka ukazuje wartości, jej zdaniem, widoczne w serii "Harry Potter".Drugą część stanowią wyniki ankiet przeprowadzonej w dwóch szkołach publicznych w Szczecinie (Szkoła Podstawowa nr 5 i Gimnazjum nr 16 przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7). Owe wyniki ukazują, iż dzieci i nastolatkowie wciąż czerpią przyjemność z czytania i oglądania "Harry'ego Pottera", widzą wartości zawarte w serii i deklarują chęć przeczytania którejkolwiek z części jako lektury szkolnej.Trzecia część to scenariusze lekcji oparte na książkach J.K. Rowling i ich filmowych adaptacjach. Tematy zostały podzielone na te odpowiednie dla szkoły podstawowej i gimnazjum.Czwartą cześć stanowi podsumowanie całej pracy i wnioski z niej wyciągnięte.Piątą część stanowi streszczenie w języku angielskim.
'The teaching value of the 'Harry Potter' series for the Polish language classes inelementary and junior high school' is a bachelor's thesis which claims that every teacher can findsomething interesting for students in 'Harry Potter' series and use both books and movies toimprove pupil's knowledge about what is right and what is wrong.It contains five parts.First one is about theory. It shows the reader what a 'value' is, aspecially 'teaching value', describeswhere we can find examples of those values, claims that literature for children don't have to beoverloaded by didacticism. Further, the first part moves the reader to all the values which can beseen in 'Harry Potter'.Second part is a description of a research done in one secondary and one junior high school inSzczecin (big city in north-western Poland). Results displays, that children and teenagers still enjoyreading and watching 'Harry Potter', they see many good things in Rowling's series and claims,that 'Potter' could be set text.Third one contains several scenarios of lessons based on both movies and books written by J.K.Rowling. Topics are selected for secondary or junior high school.Fourth part is a conclusion which sums up previous arrangements.The last part encloses bibliography.
dc.abstract.en | 'The teaching value of the 'Harry Potter' series for the Polish language classes inelementary and junior high school' is a bachelor's thesis which claims that every teacher can findsomething interesting for students in 'Harry Potter' series and use both books and movies toimprove pupil's knowledge about what is right and what is wrong.It contains five parts.First one is about theory. It shows the reader what a 'value' is, aspecially 'teaching value', describeswhere we can find examples of those values, claims that literature for children don't have to beoverloaded by didacticism. Further, the first part moves the reader to all the values which can beseen in 'Harry Potter'.Second part is a description of a research done in one secondary and one junior high school inSzczecin (big city in north-western Poland). Results displays, that children and teenagers still enjoyreading and watching 'Harry Potter', they see many good things in Rowling's series and claims,that 'Potter' could be set text.Third one contains several scenarios of lessons based on both movies and books written by J.K.Rowling. Topics are selected for secondary or junior high school.Fourth part is a conclusion which sums up previous arrangements.The last part encloses bibliography. | pl |
dc.abstract.pl | "Dydaktyczna wartość serii "Harry Potter" na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum" to praca stawiająca tezę, że każdy nauczyciel może znaleźć coś interesującego w "Harrym Potterze" i wykorzystać zarówno książki, jak i filmy do poszerzania wiedzy uczniów o tym, co jest dobre, a co złe.Praca składa się z pięciu części.Pierwsza to teoria, gdzie poruszone zostają kwestie wartości wartości, zwłaszcza wartości dydaktycznych, przykłady owych walorów wartości, odwołania do literatury dziecięcej i młodzieżowej i pokazanie, że książki przeznaczone dla młodszych czytelników nie muszą być przeładowane dydaktyzmem. Dalej, w pracy autorka ukazuje wartości, jej zdaniem, widoczne w serii "Harry Potter".Drugą część stanowią wyniki ankiet przeprowadzonej w dwóch szkołach publicznych w Szczecinie (Szkoła Podstawowa nr 5 i Gimnazjum nr 16 przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7). Owe wyniki ukazują, iż dzieci i nastolatkowie wciąż czerpią przyjemność z czytania i oglądania "Harry'ego Pottera", widzą wartości zawarte w serii i deklarują chęć przeczytania którejkolwiek z części jako lektury szkolnej.Trzecia część to scenariusze lekcji oparte na książkach J.K. Rowling i ich filmowych adaptacjach. Tematy zostały podzielone na te odpowiednie dla szkoły podstawowej i gimnazjum.Czwartą cześć stanowi podsumowanie całej pracy i wnioski z niej wyciągnięte.Piątą część stanowi streszczenie w języku angielskim. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.contributor.advisor | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.contributor.author | Mieszczyńska, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rusek, Marta - 131725 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T19:33:22Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T19:33:22Z | |
dc.date.submitted | 2013-09-20 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-78366-127289 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190797 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Rowling Harry Potter teaching value | pl |
dc.subject.pl | Harry Potter dydaktyka wartość Rowling | pl |
dc.title | Dydaktyczna wartość serii "Harry Potter" na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum | pl |
dc.title.alternative | The teaching value of the 'Harry Potter' series for the Polish language classes in elementary and junior high school | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |