Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Futura
Managing a cultural institution on the example of the Futura Philharmonic
Filharmonia, Futura, Zarządzanie
Futura, Management, Philharmonic
Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. Tytuł rozdziału pierwszego to Instytucja kultury, w którym poruszone jest zagadnienie instytucji kultury w różnych aspektach.W rozdziale drugim omówione zostało zagadnienie zarządzania instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Krakowskiej, Lubelskiej oraz w Wałbrzychu, na podstawie Statusów oraz Regulaminów organizacyjnych tych instytucji a także treści Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej .Rozdział trzeci ma charakter badawczy, opisuje Filharmonię Futura pod kątem zarządzania instytucją i jego powiązania z repertuarem instytucji. Wyniki badań podsumowane zostaly w tabeli ukazującej różnice pomiędzy sposobem zarządzania instytucją filharmonii publicznej oraz prywatnej.Wykorzystana przeze literatura w zadowalającym stopniu pozwoliła mi na omówienie poszczególnych zagadnień. W podręczniku P. Kotlera, G. Armstronga,G. Saundersa Marketing. Podręcznik europejski omówiono: istotę marketingu, jego rolę w świecie, etykę, reguły podejmowania decyzji marketingowych, badania marketingowe. Dzięki tej pozycji udało się omówić w rozdziale pierwszym kwestię repertuaru jako produktu, scharakteryzować różne rodzaje produktu w nawiązaniu do repertuaru kulturowego.Dzięki tekstom aktów prawnych, wykorzystanych w drugim rozdziale: Ustawy z dn. 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej , Statutu Filharmonii Krakowskiej , Statutu Filharmonii Lubelskiej oraz Statutu Filharmonii Sudeckiej przedstawiona została struktura organizacyjna oraz sposób zarządzania omawianymi instytucjami.Celem pracy jest omówienie zagadnień dotyczących zarządzania instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Futura – pierwszej tego typu prywatnej jednostki organizacyjnej w Polsce. Dla potrzeb opracowania przyjęto hipotezę, że zarządzanie filharmonią mającą status instytucji niepublicznej wymaga stosowania niekonwencjonalnych rozwiązań. W konsekwencji za podstawowe uznano następujące pytania badawcze: Jakie podmioty wpływają na treść repertuaru Filharmonii Futura? Jaka jest specyfika zarządzania tym podmiotem? Poszukując odpowiedzi na powyższe zagadnienia za najbardziej stosowną przyjąć można następującą metodę badawczą: wywiad bezpośredni – metoda jakościowa. Podkreślić należy, że dotychczas brakuje opracowań dotyczących analizowanego zagadnienia co powoduje, że powyższa problematyka została opracowana fragmentarycznie. Mając to na względzie, powyższe opracowane zagadnienie wypełnia lukę badawczą.
This work consists of four chapters. The title of the first chapter is Cultural Institution, which deals with the issue of cultural institutions in various aspects.The second chapter discusses the issue of managing a cultural institution on the example of the Krakow, Lublin and Wałbrzych Philharmonics, based on the statuses and organizational regulations of these institutions as well as the content of the Act on the organization and conduct of cultural activities.The third chapter is of a research nature, describes the Futura Philharmonic in terms of institution management and its connections with the institution's repertoire. The research results are summarized in the table showing the differences between the way the public and private philharmonic is managed.The literature used by me satisfactorily allowed me to discuss specific issues.In the handbook of P. Kotler, G. Armstrong, G. Saundersa Marketing. The European handbook discusses: the essence of marketing, its role in the world, ethics, rules of making marketing decisions, marketing research. Thanks to this position, it was possible to discuss the issue of repertoire as a product in chapter one, characterize different types of product in relation to cultural repertoire.Thanks to the texts of legal acts used in the second chapter: Acts of On October 25, 1991, the organization and management of these institutions was presented on the organization and conduct of cultural activities, the Krakow Philharmonic Statute, the Lublin Philharmonic Statute and the Sudeten Philharmonic Statute.The purpose of the work is to discuss issues related to the management of a cultural institution on the example of the Futura Philharmonic - the first private organizational unit of this type in Poland. For the purposes of the study, the hypothesis was adopted that managing a philharmonic hall having the status of a private institution requires the use of unconventional solutions. Consequently, the following research questions about the impact of the repertoire on the popularity of the philharmonic hall, about entities influencing the content of the repertoire, and about the specifics of managing such an entity were considered basic. Looking for answers to the above issues, the following research method may be considered the most appropriate: direct interview - qualitative method. It should be emphasized that there are currently no studies on the analyzed issue, which means that the above-mentioned issues have been fragmented. With this in mind, the above developed problem fills the research gap.
| dc.abstract.en | This work consists of four chapters. The title of the first chapter is Cultural Institution, which deals with the issue of cultural institutions in various aspects.The second chapter discusses the issue of managing a cultural institution on the example of the Krakow, Lublin and Wałbrzych Philharmonics, based on the statuses and organizational regulations of these institutions as well as the content of the Act on the organization and conduct of cultural activities.The third chapter is of a research nature, describes the Futura Philharmonic in terms of institution management and its connections with the institution's repertoire. The research results are summarized in the table showing the differences between the way the public and private philharmonic is managed.The literature used by me satisfactorily allowed me to discuss specific issues.In the handbook of P. Kotler, G. Armstrong, G. Saundersa Marketing. The European handbook discusses: the essence of marketing, its role in the world, ethics, rules of making marketing decisions, marketing research. Thanks to this position, it was possible to discuss the issue of repertoire as a product in chapter one, characterize different types of product in relation to cultural repertoire.Thanks to the texts of legal acts used in the second chapter: Acts of On October 25, 1991, the organization and management of these institutions was presented on the organization and conduct of cultural activities, the Krakow Philharmonic Statute, the Lublin Philharmonic Statute and the Sudeten Philharmonic Statute.The purpose of the work is to discuss issues related to the management of a cultural institution on the example of the Futura Philharmonic - the first private organizational unit of this type in Poland. For the purposes of the study, the hypothesis was adopted that managing a philharmonic hall having the status of a private institution requires the use of unconventional solutions. Consequently, the following research questions about the impact of the repertoire on the popularity of the philharmonic hall, about entities influencing the content of the repertoire, and about the specifics of managing such an entity were considered basic. Looking for answers to the above issues, the following research method may be considered the most appropriate: direct interview - qualitative method. It should be emphasized that there are currently no studies on the analyzed issue, which means that the above-mentioned issues have been fragmented. With this in mind, the above developed problem fills the research gap. | pl |
| dc.abstract.pl | Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. Tytuł rozdziału pierwszego to Instytucja kultury, w którym poruszone jest zagadnienie instytucji kultury w różnych aspektach.W rozdziale drugim omówione zostało zagadnienie zarządzania instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Krakowskiej, Lubelskiej oraz w Wałbrzychu, na podstawie Statusów oraz Regulaminów organizacyjnych tych instytucji a także treści Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej .Rozdział trzeci ma charakter badawczy, opisuje Filharmonię Futura pod kątem zarządzania instytucją i jego powiązania z repertuarem instytucji. Wyniki badań podsumowane zostaly w tabeli ukazującej różnice pomiędzy sposobem zarządzania instytucją filharmonii publicznej oraz prywatnej.Wykorzystana przeze literatura w zadowalającym stopniu pozwoliła mi na omówienie poszczególnych zagadnień. W podręczniku P. Kotlera, G. Armstronga,G. Saundersa Marketing. Podręcznik europejski omówiono: istotę marketingu, jego rolę w świecie, etykę, reguły podejmowania decyzji marketingowych, badania marketingowe. Dzięki tej pozycji udało się omówić w rozdziale pierwszym kwestię repertuaru jako produktu, scharakteryzować różne rodzaje produktu w nawiązaniu do repertuaru kulturowego.Dzięki tekstom aktów prawnych, wykorzystanych w drugim rozdziale: Ustawy z dn. 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej , Statutu Filharmonii Krakowskiej , Statutu Filharmonii Lubelskiej oraz Statutu Filharmonii Sudeckiej przedstawiona została struktura organizacyjna oraz sposób zarządzania omawianymi instytucjami.Celem pracy jest omówienie zagadnień dotyczących zarządzania instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Futura – pierwszej tego typu prywatnej jednostki organizacyjnej w Polsce. Dla potrzeb opracowania przyjęto hipotezę, że zarządzanie filharmonią mającą status instytucji niepublicznej wymaga stosowania niekonwencjonalnych rozwiązań. W konsekwencji za podstawowe uznano następujące pytania badawcze: Jakie podmioty wpływają na treść repertuaru Filharmonii Futura? Jaka jest specyfika zarządzania tym podmiotem? Poszukując odpowiedzi na powyższe zagadnienia za najbardziej stosowną przyjąć można następującą metodę badawczą: wywiad bezpośredni – metoda jakościowa. Podkreślić należy, że dotychczas brakuje opracowań dotyczących analizowanego zagadnienia co powoduje, że powyższa problematyka została opracowana fragmentarycznie. Mając to na względzie, powyższe opracowane zagadnienie wypełnia lukę badawczą. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
| dc.contributor.author | Paciorkowska, Kamila | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
| dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:43:43Z | |
| dc.date.available | 2020-07-28T05:43:43Z | |
| dc.date.submitted | 2020-07-01 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-139598-231662 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240315 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | Futura, Management, Philharmonic | pl |
| dc.subject.pl | Filharmonia, Futura, Zarządzanie | pl |
| dc.title | Zarządzanie instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Futura | pl |
| dc.title.alternative | Managing a cultural institution on the example of the Futura Philharmonic | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |