Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
BUDOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU MARKI POPRZEZ REKLAMĘ SKIEROWANĄ DO DZIECI NA PRZYKŁADZIE MAREK PŁATKÓW ŚNIADANIOWYCH NESTLÉ, KINDER I HAPPY MEAL
BUILDING A POSITIVE BRAND IMAGE WITH THE USE OF ADVERTISING TO CHILDREN ILLUSTRATED BY THE EXAMPLE OF NESTLÉ'S BREAKFAST CEREAL BRANDS, KINDER AND HAPPY MEAL
kampania reklamowa – młody konsument – reklama skierowana do dzieci – wizerunek marki
advertising campaign – advertising to children – brands image – young consumers
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest omówienie problematyki budowania pozytywnego wizerunku marki poprzez reklamę skierowaną do dzieci. W badaniach podjęto próbę ustalenia co tworzy pozytywny wizerunek marki w oczach dziecka i jak reklama skierowana do młodych konsumentów go buduje. Przeprowadzona ankieta wśród 61 uczniów w wieku 10-14 lat pozwoliła na wykonanie testów do zweryfikowania prawidłowości postawionych pięciu hipotez: wykorzystywanie wizerunku dziecka w reklamie wpływa na utożsamianie się z produktem, dodawanie zabawek do produktów dla dzieci jako sposób budowania pozytywnego wizerunku, uatrakcyjnianie marek przez postacie fikcyjne, wykorzystanie filmów dla dzieci w kampanii reklamowej powoduje wzrost zainteresowania marką, atrakcyjność opakowania wpływa na zakup produktu. Interpretacja zanalizowanych wyników pozwoliła na weryfikację powyższych hipotez.
The aim of this thesis is to discuss the concept of building a positive brand image with the use of advertising to children. The conducted studies try to define what this constitutes from the point of view of children and how advertising builds it. The survey of 61 children, within the range of 10 to 14 years of age, included in this paper has made it possible to test five hypotheses: utilizing children within advertising helps children relate to a product better, supplementing products with children’s toys as a method of building brand image, making the brand more desirable through the use of fictional characters, using children’s films in advertising helps increase interest in a brand, packaging and its design affects product sales. The interpretation of the survey’s results have enabled to verify the above hypothesis.
| dc.abstract.en | The aim of this thesis is to discuss the concept of building a positive brand image with the use of advertising to children. The conducted studies try to define what this constitutes from the point of view of children and how advertising builds it. The survey of 61 children, within the range of 10 to 14 years of age, included in this paper has made it possible to test five hypotheses: utilizing children within advertising helps children relate to a product better, supplementing products with children’s toys as a method of building brand image, making the brand more desirable through the use of fictional characters, using children’s films in advertising helps increase interest in a brand, packaging and its design affects product sales. The interpretation of the survey’s results have enabled to verify the above hypothesis. | pl |
| dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy dyplomowej jest omówienie problematyki budowania pozytywnego wizerunku marki poprzez reklamę skierowaną do dzieci. W badaniach podjęto próbę ustalenia co tworzy pozytywny wizerunek marki w oczach dziecka i jak reklama skierowana do młodych konsumentów go buduje. Przeprowadzona ankieta wśród 61 uczniów w wieku 10-14 lat pozwoliła na wykonanie testów do zweryfikowania prawidłowości postawionych pięciu hipotez: wykorzystywanie wizerunku dziecka w reklamie wpływa na utożsamianie się z produktem, dodawanie zabawek do produktów dla dzieci jako sposób budowania pozytywnego wizerunku, uatrakcyjnianie marek przez postacie fikcyjne, wykorzystanie filmów dla dzieci w kampanii reklamowej powoduje wzrost zainteresowania marką, atrakcyjność opakowania wpływa na zakup produktu. Interpretacja zanalizowanych wyników pozwoliła na weryfikację powyższych hipotez. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
| dc.contributor.author | Marczyk, Laura | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Stępniewski, Jan - 132105 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:41:07Z | |
| dc.date.available | 2020-07-27T08:41:07Z | |
| dc.date.submitted | 2017-07-12 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
| dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-116148-222152 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221468 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | advertising campaign – advertising to children – brands image – young consumers | pl |
| dc.subject.pl | kampania reklamowa – młody konsument – reklama skierowana do dzieci – wizerunek marki | pl |
| dc.title | BUDOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU MARKI POPRZEZ REKLAMĘ SKIEROWANĄ DO DZIECI NA PRZYKŁADZIE MAREK PŁATKÓW ŚNIADANIOWYCH NESTLÉ, KINDER I HAPPY MEAL | pl |
| dc.title.alternative | BUILDING A POSITIVE BRAND IMAGE WITH THE USE OF ADVERTISING TO CHILDREN ILLUSTRATED BY THE EXAMPLE OF NESTLÉ'S BREAKFAST CEREAL BRANDS, KINDER AND HAPPY MEAL | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |