BUDOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU MARKI POPRZEZ REKLAMĘ SKIEROWANĄ DO DZIECI NA PRZYKŁADZIE MAREK PŁATKÓW ŚNIADANIOWYCH NESTLÉ, KINDER I HAPPY MEAL

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to discuss the concept of building a positive brand image with the use of advertising to children. The conducted studies try to define what this constitutes from the point of view of children and how advertising builds it. The survey of 61 children, within the range of 10 to 14 years of age, included in this paper has made it possible to test five hypotheses: utilizing children within advertising helps children relate to a product better, supplementing products with children’s toys as a method of building brand image, making the brand more desirable through the use of fictional characters, using children’s films in advertising helps increase interest in a brand, packaging and its design affects product sales. The interpretation of the survey’s results have enabled to verify the above hypothesis.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy dyplomowej jest omówienie problematyki budowania pozytywnego wizerunku marki poprzez reklamę skierowaną do dzieci. W badaniach podjęto próbę ustalenia co tworzy pozytywny wizerunek marki w oczach dziecka i jak reklama skierowana do młodych konsumentów go buduje. Przeprowadzona ankieta wśród 61 uczniów w wieku 10-14 lat pozwoliła na wykonanie testów do zweryfikowania prawidłowości postawionych pięciu hipotez: wykorzystywanie wizerunku dziecka w reklamie wpływa na utożsamianie się z produktem, dodawanie zabawek do produktów dla dzieci jako sposób budowania pozytywnego wizerunku, uatrakcyjnianie marek przez postacie fikcyjne, wykorzystanie filmów dla dzieci w kampanii reklamowej powoduje wzrost zainteresowania marką, atrakcyjność opakowania wpływa na zakup produktu. Interpretacja zanalizowanych wyników pozwoliła na weryfikację powyższych hipotez.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorMarczyk, Laurapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:41:07Z
dc.date.available2020-07-27T08:41:07Z
dc.date.submitted2017-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-116148-222152pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221468
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising campaign – advertising to children – brands image – young consumerspl
dc.subject.plkampania reklamowa – młody konsument – reklama skierowana do dzieci – wizerunek markipl
dc.titleBUDOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU MARKI POPRZEZ REKLAMĘ SKIEROWANĄ DO DZIECI NA PRZYKŁADZIE MAREK PŁATKÓW ŚNIADANIOWYCH NESTLÉ, KINDER I HAPPY MEALpl
dc.title.alternativeBUILDING A POSITIVE BRAND IMAGE WITH THE USE OF ADVERTISING TO CHILDREN ILLUSTRATED BY THE EXAMPLE OF NESTLÉ'S BREAKFAST CEREAL BRANDS, KINDER AND HAPPY MEALpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to discuss the concept of building a positive brand image with the use of advertising to children. The conducted studies try to define what this constitutes from the point of view of children and how advertising builds it. The survey of 61 children, within the range of 10 to 14 years of age, included in this paper has made it possible to test five hypotheses: utilizing children within advertising helps children relate to a product better, supplementing products with children’s toys as a method of building brand image, making the brand more desirable through the use of fictional characters, using children’s films in advertising helps increase interest in a brand, packaging and its design affects product sales. The interpretation of the survey’s results have enabled to verify the above hypothesis.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest omówienie problematyki budowania pozytywnego wizerunku marki poprzez reklamę skierowaną do dzieci. W badaniach podjęto próbę ustalenia co tworzy pozytywny wizerunek marki w oczach dziecka i jak reklama skierowana do młodych konsumentów go buduje. Przeprowadzona ankieta wśród 61 uczniów w wieku 10-14 lat pozwoliła na wykonanie testów do zweryfikowania prawidłowości postawionych pięciu hipotez: wykorzystywanie wizerunku dziecka w reklamie wpływa na utożsamianie się z produktem, dodawanie zabawek do produktów dla dzieci jako sposób budowania pozytywnego wizerunku, uatrakcyjnianie marek przez postacie fikcyjne, wykorzystanie filmów dla dzieci w kampanii reklamowej powoduje wzrost zainteresowania marką, atrakcyjność opakowania wpływa na zakup produktu. Interpretacja zanalizowanych wyników pozwoliła na weryfikację powyższych hipotez.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Marczyk, Laura
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:41:07Z
dc.date.available
2020-07-27T08:41:07Z
dc.date.submittedpl
2017-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-116148-222152
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221468
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising campaign – advertising to children – brands image – young consumers
dc.subject.plpl
kampania reklamowa – młody konsument – reklama skierowana do dzieci – wizerunek marki
dc.titlepl
BUDOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU MARKI POPRZEZ REKLAMĘ SKIEROWANĄ DO DZIECI NA PRZYKŁADZIE MAREK PŁATKÓW ŚNIADANIOWYCH NESTLÉ, KINDER I HAPPY MEAL
dc.title.alternativepl
BUILDING A POSITIVE BRAND IMAGE WITH THE USE OF ADVERTISING TO CHILDREN ILLUSTRATED BY THE EXAMPLE OF NESTLÉ'S BREAKFAST CEREAL BRANDS, KINDER AND HAPPY MEAL
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Wroclaw
7
Krzemieniewo
3
Dublin
2
Bydgoszcz
1
Gmina Łubniany
1
Gorzyce
1
Jaworzno
1
Katowice
1
Nowe
1

No access

No Thumbnail Available