Projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach webowych przy użyciu popularnych wzorców projektowych

master
dc.abstract.otherThe document covers design patterns for rich interactions in web applications. It discusses the technologies that opened the door for interaction design in the Internet and the origins of the term "pattern" on the field of web design. Patterns, divided into six main principles (Make It Direct, Keep It Lightweight, Stay on the Page, Provide an Invitation, Use Transitions, React Immediately), are presented using "Owlet" - an application for cataloguing books and films implemented in Python. Each of nineteen used patterns is shown using an example from "Owlet". The pattern problem domain and possible anti-patterns are also discussed.pl
dc.abstract.plPraca podejmuje temat wzorców projektowych w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika w aplikacjach webowych. Omówiono technologie, które otworzyły nowe możliwości na tym polu, wyjaśnio genezę terminu "wzorzec" w kontekście web designu. Wzorce, podzielone na sześć głównych zasad (Bezpośredniość, Prostota, Zachowanie kontekstu, Zaproszenie, Użycie przejść, Natychmiastowa reakcja), zostały omówione na przykładzie aplikacji "Owlet" - aplikacji zaimplementwanej w języku Python, służącej do katalogowania książek i filmów z możliwością współdzielenia powstałego katalogu. Opis każdego z dziewiętnastu użytych w "Owlet" wzorców wyjaśnia jego działanie na przykładzie z aplikacji, omawia domenę problemów, które wzorzec rozwiązuje oraz w niektórych przypadkach zwraca uwagę na anty-wzorce.pl
dc.affiliationWydział Matematyki i Informatykipl
dc.contributor.advisorSmołka, Maciej - 131950 pl
dc.contributor.authorSendecka, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WMI2pl
dc.contributor.reviewerGasiński, Leszek - 128012 pl
dc.contributor.reviewerSmołka, Maciej - 131950 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T18:14:56Z
dc.date.available2020-07-14T18:14:56Z
dc.date.submitted2011-10-17pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-54815-35369pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169773
dc.subject.otherWWW, design pattern for rich interaction, user interfacepl
dc.subject.plWWW, wzorce projektowe, graficzny interfejs użytkownikapl
dc.titleProjektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach webowych przy użyciu popularnych wzorców projektowychpl
dc.title.alternativeDesigning User Interfaces for Web Applications Using Popular Design Patterns for Rich Interactionspl
dc.title.alternativeDesigning the user interface in web applications using the popular design patternspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.otherpl
The document covers design patterns for rich interactions in web applications. It discusses the technologies that opened the door for interaction design in the Internet and the origins of the term "pattern" on the field of web design. Patterns, divided into six main principles (Make It Direct, Keep It Lightweight, Stay on the Page, Provide an Invitation, Use Transitions, React Immediately), are presented using "Owlet" - an application for cataloguing books and films implemented in Python. Each of nineteen used patterns is shown using an example from "Owlet". The pattern problem domain and possible anti-patterns are also discussed.
dc.abstract.plpl
Praca podejmuje temat wzorców projektowych w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika w aplikacjach webowych. Omówiono technologie, które otworzyły nowe możliwości na tym polu, wyjaśnio genezę terminu "wzorzec" w kontekście web designu. Wzorce, podzielone na sześć głównych zasad (Bezpośredniość, Prostota, Zachowanie kontekstu, Zaproszenie, Użycie przejść, Natychmiastowa reakcja), zostały omówione na przykładzie aplikacji "Owlet" - aplikacji zaimplementwanej w języku Python, służącej do katalogowania książek i filmów z możliwością współdzielenia powstałego katalogu. Opis każdego z dziewiętnastu użytych w "Owlet" wzorców wyjaśnia jego działanie na przykładzie z aplikacji, omawia domenę problemów, które wzorzec rozwiązuje oraz w niektórych przypadkach zwraca uwagę na anty-wzorce.
dc.affiliationpl
Wydział Matematyki i Informatyki
dc.contributor.advisorpl
Smołka, Maciej - 131950
dc.contributor.authorpl
Sendecka, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WMI2
dc.contributor.reviewerpl
Gasiński, Leszek - 128012
dc.contributor.reviewerpl
Smołka, Maciej - 131950
dc.date.accessioned
2020-07-14T18:14:56Z
dc.date.available
2020-07-14T18:14:56Z
dc.date.submittedpl
2011-10-17
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-54815-35369
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169773
dc.subject.otherpl
WWW, design pattern for rich interaction, user interface
dc.subject.plpl
WWW, wzorce projektowe, graficzny interfejs użytkownika
dc.titlepl
Projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach webowych przy użyciu popularnych wzorców projektowych
dc.title.alternativepl
Designing User Interfaces for Web Applications Using Popular Design Patterns for Rich Interactions
dc.title.alternativepl
Designing the user interface in web applications using the popular design patterns
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Wroclaw
6
Lodz
3
Dublin
2
Krakow
2
Szczecin
2
Brzesko
1
Frydman
1
Gdansk
1
Nowy Sącz
1

No access

No Thumbnail Available