Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach webowych przy użyciu popularnych wzorców projektowych
Designing User Interfaces for Web Applications Using Popular Design Patterns for Rich Interactions
Designing the user interface in web applications using the popular design patterns
WWW, wzorce projektowe, graficzny interfejs użytkownika
WWW, design pattern for rich interaction, user interface
Praca podejmuje temat wzorców projektowych w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika w aplikacjach webowych. Omówiono technologie, które otworzyły nowe możliwości na tym polu, wyjaśnio genezę terminu "wzorzec" w kontekście web designu. Wzorce, podzielone na sześć głównych zasad (Bezpośredniość, Prostota, Zachowanie kontekstu, Zaproszenie, Użycie przejść, Natychmiastowa reakcja), zostały omówione na przykładzie aplikacji "Owlet" - aplikacji zaimplementwanej w języku Python, służącej do katalogowania książek i filmów z możliwością współdzielenia powstałego katalogu. Opis każdego z dziewiętnastu użytych w "Owlet" wzorców wyjaśnia jego działanie na przykładzie z aplikacji, omawia domenę problemów, które wzorzec rozwiązuje oraz w niektórych przypadkach zwraca uwagę na anty-wzorce.
The document covers design patterns for rich interactions in web applications. It discusses the technologies that opened the door for interaction design in the Internet and the origins of the term "pattern" on the field of web design. Patterns, divided into six main principles (Make It Direct, Keep It Lightweight, Stay on the Page, Provide an Invitation, Use Transitions, React Immediately), are presented using "Owlet" - an application for cataloguing books and films implemented in Python. Each of nineteen used patterns is shown using an example from "Owlet". The pattern problem domain and possible anti-patterns are also discussed.
dc.abstract.other | The document covers design patterns for rich interactions in web applications. It discusses the technologies that opened the door for interaction design in the Internet and the origins of the term "pattern" on the field of web design. Patterns, divided into six main principles (Make It Direct, Keep It Lightweight, Stay on the Page, Provide an Invitation, Use Transitions, React Immediately), are presented using "Owlet" - an application for cataloguing books and films implemented in Python. Each of nineteen used patterns is shown using an example from "Owlet". The pattern problem domain and possible anti-patterns are also discussed. | pl |
dc.abstract.pl | Praca podejmuje temat wzorców projektowych w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika w aplikacjach webowych. Omówiono technologie, które otworzyły nowe możliwości na tym polu, wyjaśnio genezę terminu "wzorzec" w kontekście web designu. Wzorce, podzielone na sześć głównych zasad (Bezpośredniość, Prostota, Zachowanie kontekstu, Zaproszenie, Użycie przejść, Natychmiastowa reakcja), zostały omówione na przykładzie aplikacji "Owlet" - aplikacji zaimplementwanej w języku Python, służącej do katalogowania książek i filmów z możliwością współdzielenia powstałego katalogu. Opis każdego z dziewiętnastu użytych w "Owlet" wzorców wyjaśnia jego działanie na przykładzie z aplikacji, omawia domenę problemów, które wzorzec rozwiązuje oraz w niektórych przypadkach zwraca uwagę na anty-wzorce. | pl |
dc.affiliation | Wydział Matematyki i Informatyki | pl |
dc.contributor.advisor | Smołka, Maciej - 131950 | pl |
dc.contributor.author | Sendecka, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WMI2 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gasiński, Leszek - 128012 | pl |
dc.contributor.reviewer | Smołka, Maciej - 131950 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T18:14:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T18:14:56Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-54815-35369 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169773 | |
dc.subject.other | WWW, design pattern for rich interaction, user interface | pl |
dc.subject.pl | WWW, wzorce projektowe, graficzny interfejs użytkownika | pl |
dc.title | Projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach webowych przy użyciu popularnych wzorców projektowych | pl |
dc.title.alternative | Designing User Interfaces for Web Applications Using Popular Design Patterns for Rich Interactions | pl |
dc.title.alternative | Designing the user interface in web applications using the popular design patterns | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |