Creatures from Traditional British Myths as Characters in Computer Games

licenciate
dc.abstract.enMyths, usually associated with ancient times, were told to amuse people hundreds of years ago. While those old stories began their lives with the oral tradition, in the 1980s story-telling entered an entirely new era. Computer games transferred myths into virtual worlds and crushed the wall between the story and its recipients. Many mythical creatures evolved under the influence of this new medium of story-telling. Goblins, elves and fairy dogs are one of the most iconic creatures from the British mythology that became even more popular. Just like the new people coming to the British Isles and mixing their stories and beliefs with the Celtic ones, the game designers of the modern times added their part to the image of those creatures. The analysis of the evolution of those literary beings in the virtual world of computer games is a source of many interesting conclusions.pl
dc.abstract.plMity, zazwyczaj kojarzone ze starożytnością, były opowiadane by bawić ludzi setki lat temu. Choć te stare opowieści rozpoczęły swe życie jako przekazy ustne, w latach 80. XX wieku wkroczyły w zupełnie nową erę. Gry komputerowe przeniosły mity w wirtualne światy i zburzyły ścianę między opowieścią, a odbiorcą. Wiele mitycznych stworzeń ewoluowało pod wpływem tego nowego medium. Gobliny, elfy i magiczne psy to jedne z najbardziej znanych stworzeń z brytyjskiej mitologii, które stały się jeszcze bardziej popularne. Tak jak nowe ludy przybywające na wyspy brytyjskie wymieszały własne historie i wierzenia z tymi Celtów, projektanci gier komputerowych mieli swój wkład w charakterystykę tych postaci. Analiza ewolucji tych literackich stworzeń w wirtualnym świecie gier komputerowych dostarcza wielu interesujących wniosków.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRomanowska-Kowalska, Agnieszka - 131686 pl
dc.contributor.authorCzowalla, Marcelpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerWitalisz, Władysław - 132660 pl
dc.contributor.reviewerRomanowska-Kowalska, Agnieszka - 131686 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T22:27:31Z
dc.date.available2020-07-26T22:27:31Z
dc.date.submitted2016-07-04pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-105747-182232pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212090
dc.languageengpl
dc.subject.enmyths, goblins, elves, creatures, fairy, dogs, celtic, beliefs, religion, british, computer, games, design, amusement, skyrim, elder, scrolls, witcher, dark, souls, faerie, ireland, scotland, england, barghest, mythological, eire, gods, greenskins, fomorie, fomoire, fomorians, book of the invasions, invasion, legends, morrigan, kobold, coblynau, welsh, pukka, puca, warhammer, league, of, legends, lol, orcs, heroes, epic, poem, kotor, star, wars, aes, sidhe, tolkien, fantasy, beowulfpl
dc.subject.plmity, gobliny, elfy, stworzenia, fairy, psy, celtyckie, wierzenia, religia, brytyjska, komputer, gra, design, rozrywka, skyrim, elder, scrolls, wiedzmin, dark, souls, faerie, irlandia, szkocja, anglia, barghest, mityczny, eire, bogowie, greenskins, fomorie, fomoire, fomorians, book of the invasions, invasion, legendy, morrigan, kobold, coblynau, walijskie, pukka, puca, warhammer, league, of, legends, lol, orkowie, orki, ork, herosi, epic, poem, kotor, star, wars, aes, sidhe, tolkien, fantasy, beowulfpl
dc.titleCreatures from Traditional British Myths as Characters in Computer Gamespl
dc.title.alternativeStworzenia z tradycyjnych mitów brytyjskich jako postacie w grach komputerowychpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Myths, usually associated with ancient times, were told to amuse people hundreds of years ago. While those old stories began their lives with the oral tradition, in the 1980s story-telling entered an entirely new era. Computer games transferred myths into virtual worlds and crushed the wall between the story and its recipients. Many mythical creatures evolved under the influence of this new medium of story-telling. Goblins, elves and fairy dogs are one of the most iconic creatures from the British mythology that became even more popular. Just like the new people coming to the British Isles and mixing their stories and beliefs with the Celtic ones, the game designers of the modern times added their part to the image of those creatures. The analysis of the evolution of those literary beings in the virtual world of computer games is a source of many interesting conclusions.
dc.abstract.plpl
Mity, zazwyczaj kojarzone ze starożytnością, były opowiadane by bawić ludzi setki lat temu. Choć te stare opowieści rozpoczęły swe życie jako przekazy ustne, w latach 80. XX wieku wkroczyły w zupełnie nową erę. Gry komputerowe przeniosły mity w wirtualne światy i zburzyły ścianę między opowieścią, a odbiorcą. Wiele mitycznych stworzeń ewoluowało pod wpływem tego nowego medium. Gobliny, elfy i magiczne psy to jedne z najbardziej znanych stworzeń z brytyjskiej mitologii, które stały się jeszcze bardziej popularne. Tak jak nowe ludy przybywające na wyspy brytyjskie wymieszały własne historie i wierzenia z tymi Celtów, projektanci gier komputerowych mieli swój wkład w charakterystykę tych postaci. Analiza ewolucji tych literackich stworzeń w wirtualnym świecie gier komputerowych dostarcza wielu interesujących wniosków.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Romanowska-Kowalska, Agnieszka - 131686
dc.contributor.authorpl
Czowalla, Marcel
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Witalisz, Władysław - 132660
dc.contributor.reviewerpl
Romanowska-Kowalska, Agnieszka - 131686
dc.date.accessioned
2020-07-26T22:27:31Z
dc.date.available
2020-07-26T22:27:31Z
dc.date.submittedpl
2016-07-04
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-105747-182232
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212090
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
myths, goblins, elves, creatures, fairy, dogs, celtic, beliefs, religion, british, computer, games, design, amusement, skyrim, elder, scrolls, witcher, dark, souls, faerie, ireland, scotland, england, barghest, mythological, eire, gods, greenskins, fomorie, fomoire, fomorians, book of the invasions, invasion, legends, morrigan, kobold, coblynau, welsh, pukka, puca, warhammer, league, of, legends, lol, orcs, heroes, epic, poem, kotor, star, wars, aes, sidhe, tolkien, fantasy, beowulf
dc.subject.plpl
mity, gobliny, elfy, stworzenia, fairy, psy, celtyckie, wierzenia, religia, brytyjska, komputer, gra, design, rozrywka, skyrim, elder, scrolls, wiedzmin, dark, souls, faerie, irlandia, szkocja, anglia, barghest, mityczny, eire, bogowie, greenskins, fomorie, fomoire, fomorians, book of the invasions, invasion, legendy, morrigan, kobold, coblynau, walijskie, pukka, puca, warhammer, league, of, legends, lol, orkowie, orki, ork, herosi, epic, poem, kotor, star, wars, aes, sidhe, tolkien, fantasy, beowulf
dc.titlepl
Creatures from Traditional British Myths as Characters in Computer Games
dc.title.alternativepl
Stworzenia z tradycyjnych mitów brytyjskich jako postacie w grach komputerowych
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
49
Views per month
Views per city
Dąbrowa Górnicza
4
Jena
4
Wroclaw
4
Dublin
2
Guildford
2
Monforte de Lemos
2
Tallinn
2
Warsaw
2
Bad Oeynhausen
1
Boardman
1

No access

No Thumbnail Available