Wpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumenckie związane z nabywaniem dóbr za pomocą platform e-commerce

master
dc.abstract.enThe subject and purpose of this study is to examine how the COVID-19 pandemic affected consumer behaviour using e-commerce platforms. The thesis primarily uses bibliographic sources in the form of scientific monographs, scientific articles published in scientific journals, legal acts and online sources. In the theoretical part of the work, the concept of e-commerce and the way of doing business in the e-commerce sector is discussed. In addition, the specifics of online sales are discussed, in particular how to use relevant tools to increase online sales. Through the results of the analysis, the conclusion is drawn that, thanks to the COVID-19 pandemic, consumers started to buy more using e-commerce platforms. Furthermore, the COVID-19 pandemic had an impact on their purchasing behaviour, as a significant increase was observed in the clothing or food sectors. Furthermore, it was recognised that, thanks to the COVID-19 pandemic, consumers started to trust e-commerce platforms more when making purchases using them.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem i celem pracy jest zbadanie w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów korzystających z platform e-commerce. W ramach pracy wykorzystane zostały przede wszystkim źródła bibliograficzne w postaci monografii naukowych, artykułów naukowych publikowanych w czasopismach naukowych, aktów prawnych oraz źródeł internetowych. W teoretycznej części pracy omawiane jest pojęcie e-commerce oraz sposobu prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze e-commerce. Ponadto omówiona została specyfika sprzedaży internetowej, w szczególności sposób korzystania ze stosownych narzędzi służących zwiększeniu sprzedaży internetowej. Dzięki rezultatom przeprowadzonej analizy, wyprowadzony został wniosek, że dzięki pandemii COVID-19 konsumenci zaczęli więcej kupować przy wykorzystaniu platform e-commerce. Ponadto pandemia COVID-19 miała wpływ na ich zachowania zakupowe, bowiem znaczący wzrost został zaobserwowany w branży odzieżowej czy też w żywności. Co więcej uznane zostało, że dzięki pandemii COVID-19, konsumenci zaczęli bardziej ufać platform e-commerce przy dokonywaniu zakupów przy ich pomocy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.authorZalewska, Anna - USOS282136 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKotlarz, Joanna - 120044 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.date.accessioned2024-10-24T23:12:04Z
dc.date.available2024-10-24T23:12:04Z
dc.date.submitted2024-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-158542-282136pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457033
dc.languagepolpl
dc.subject.enpandemic, COVID-19, e-commerce, consumerspl
dc.subject.plpandemia, COVID-19, e-commerce, konsumencipl
dc.titleWpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumenckie związane z nabywaniem dóbr za pomocą platform e-commercepl
dc.title.alternativeThe impact of the COVID-19 pandemic on consumer behavior related to purchasing goods via e-commerce platformspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject and purpose of this study is to examine how the COVID-19 pandemic affected consumer behaviour using e-commerce platforms. The thesis primarily uses bibliographic sources in the form of scientific monographs, scientific articles published in scientific journals, legal acts and online sources. In the theoretical part of the work, the concept of e-commerce and the way of doing business in the e-commerce sector is discussed. In addition, the specifics of online sales are discussed, in particular how to use relevant tools to increase online sales. Through the results of the analysis, the conclusion is drawn that, thanks to the COVID-19 pandemic, consumers started to buy more using e-commerce platforms. Furthermore, the COVID-19 pandemic had an impact on their purchasing behaviour, as a significant increase was observed in the clothing or food sectors. Furthermore, it was recognised that, thanks to the COVID-19 pandemic, consumers started to trust e-commerce platforms more when making purchases using them.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem i celem pracy jest zbadanie w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów korzystających z platform e-commerce. W ramach pracy wykorzystane zostały przede wszystkim źródła bibliograficzne w postaci monografii naukowych, artykułów naukowych publikowanych w czasopismach naukowych, aktów prawnych oraz źródeł internetowych. W teoretycznej części pracy omawiane jest pojęcie e-commerce oraz sposobu prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze e-commerce. Ponadto omówiona została specyfika sprzedaży internetowej, w szczególności sposób korzystania ze stosownych narzędzi służących zwiększeniu sprzedaży internetowej. Dzięki rezultatom przeprowadzonej analizy, wyprowadzony został wniosek, że dzięki pandemii COVID-19 konsumenci zaczęli więcej kupować przy wykorzystaniu platform e-commerce. Ponadto pandemia COVID-19 miała wpływ na ich zachowania zakupowe, bowiem znaczący wzrost został zaobserwowany w branży odzieżowej czy też w żywności. Co więcej uznane zostało, że dzięki pandemii COVID-19, konsumenci zaczęli bardziej ufać platform e-commerce przy dokonywaniu zakupów przy ich pomocy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.authorpl
Zalewska, Anna - USOS282136
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kotlarz, Joanna - 120044
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.date.accessioned
2024-10-24T23:12:04Z
dc.date.available
2024-10-24T23:12:04Z
dc.date.submittedpl
2024-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-158542-282136
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457033
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
pandemic, COVID-19, e-commerce, consumers
dc.subject.plpl
pandemia, COVID-19, e-commerce, konsumenci
dc.titlepl
Wpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumenckie związane z nabywaniem dóbr za pomocą platform e-commerce
dc.title.alternativepl
The impact of the COVID-19 pandemic on consumer behavior related to purchasing goods via e-commerce platforms
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
80
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Poznan
13
Katowice
6
Limanowa
5
Rzeszów
4
Krakow
3
Bielawa
2
Gliwice
2
Nagoszyn
2
Police
2

No access

No Thumbnail Available
Collections