Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie marketingiem symbolicznym na przykładzie festiwalu muzycznego Pol’and’Rock Festival
Symbolic marketing management based on music festival, Pol’and’Rock Festival
marketing, marketing symboliczny, Przystanek Woodstock, Pol’and’Rock Festival, festiwal muzyczny, zarządzanie kulturą
marketing, symbolic marketing, Woodstock Festival, Pol’and’Rock Festival, music festival, culture management.
Celem pracy dyplomowej jest określenie symboliki festiwalu, która istnieje w świadomości społeczeństwa w Polsce. Na poczet niniejszej pracy przyjęto hipotezę: Pol’and Rock’ Festival jest wydarzeniem o licznej symbolice, która sprawia, że co roku przyciąga rzecze fanów. Podstawowym pytaniem badawczym jest: Które symbole wpływają na popularność wydarzenia? A także pytania szczegółowe: Co wpływa na utworzenie więzi emocjonalnej między uczestnikami festiwalu? Czy zmiana nazwy festiwalu wpłynęła na jego postrzeganie w świadomości odbiorców? W ninijeszej pracy zostały wykorzystane dwie metody badawcze, ankieta badawcza, oraz analiza artykułów internetowych. Analizowana tematyka, w kontekście festiwalu Pol’and’Rock Festival nie została do tej pory opracowana. Praca osadzona jest w nurcie badań o zarządzaniu humanistycznym, ponieważ w głównej mierze skupia się na wartościach wyznawanych przez uczestników festiwalu, a także na zbadaniu postrzegania wydarzenia w kontekście symbolicznym. Do najważnejszych publikacji, które przyczyniły się do opracowania tej pracy jest książka Philipa Kotlera pt. „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, i kontrola, monografia ,,Przystanek Woodstock. Historia najpiękniejszego festiwalu świata” autorstwa Jerzego Owsiaka i Jana Skaradzińskiego, a także publikacja autorstwa Marcina Laberscheka pt. „Symboliczne stanowienie władzy w organizacjach”. Autorskie badanie przyczyni się do zgłębienia tematyki marketingu symbolicznego i wypełnienia luki badawczej.
The aim of the thesis is to define the symbolism of the festival that exists in society in Poland. For the purposes of the work, following hypothesis was adopted: Pol’and Rock ’Festival is an event with numerous symbolism that attracts fans, every year. The basic research question is: Which symbols have influence on popularity of the event? What influence the creation of an emotional bond between festival participants? Does the new name of the festiwal affect perception of the recipients? Following work used two research methods, a research survey and analysis of online articles. The problem of the subject has not been analyzed in the context of the Pol’and’Rock Festival. The work is embedded in the research on humanities management because it mainly focuses on the values professed by festival participants, and on examining perceived events in a symbolic context. The most important publications that contributed to the development of the topic is publication of Philip Kotler entitled "Marketing. Analysis, planning, implementation and control, monograph ,,Przystanek Woodstock. Historia najpiękniejszego Festiwalu świata.'' by Jerzy Owsiak and Jan Skaradziński, and a book by Marcin Laberschek entitled " Symboliczne stanowienie władzy w organizacjach." Research will contribute to explore the topic of symbolic marketing and filling the research gap.
dc.abstract.en | The aim of the thesis is to define the symbolism of the festival that exists in society in Poland. For the purposes of the work, following hypothesis was adopted: Pol’and Rock ’Festival is an event with numerous symbolism that attracts fans, every year. The basic research question is: Which symbols have influence on popularity of the event? What influence the creation of an emotional bond between festival participants? Does the new name of the festiwal affect perception of the recipients? Following work used two research methods, a research survey and analysis of online articles. The problem of the subject has not been analyzed in the context of the Pol’and’Rock Festival. The work is embedded in the research on humanities management because it mainly focuses on the values professed by festival participants, and on examining perceived events in a symbolic context. The most important publications that contributed to the development of the topic is publication of Philip Kotler entitled "Marketing. Analysis, planning, implementation and control, monograph ,,Przystanek Woodstock. Historia najpiękniejszego Festiwalu świata.'' by Jerzy Owsiak and Jan Skaradziński, and a book by Marcin Laberschek entitled " Symboliczne stanowienie władzy w organizacjach." Research will contribute to explore the topic of symbolic marketing and filling the research gap. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy dyplomowej jest określenie symboliki festiwalu, która istnieje w świadomości społeczeństwa w Polsce. Na poczet niniejszej pracy przyjęto hipotezę: Pol’and Rock’ Festival jest wydarzeniem o licznej symbolice, która sprawia, że co roku przyciąga rzecze fanów. Podstawowym pytaniem badawczym jest: Które symbole wpływają na popularność wydarzenia? A także pytania szczegółowe: Co wpływa na utworzenie więzi emocjonalnej między uczestnikami festiwalu? Czy zmiana nazwy festiwalu wpłynęła na jego postrzeganie w świadomości odbiorców? W ninijeszej pracy zostały wykorzystane dwie metody badawcze, ankieta badawcza, oraz analiza artykułów internetowych. Analizowana tematyka, w kontekście festiwalu Pol’and’Rock Festival nie została do tej pory opracowana. Praca osadzona jest w nurcie badań o zarządzaniu humanistycznym, ponieważ w głównej mierze skupia się na wartościach wyznawanych przez uczestników festiwalu, a także na zbadaniu postrzegania wydarzenia w kontekście symbolicznym. Do najważnejszych publikacji, które przyczyniły się do opracowania tej pracy jest książka Philipa Kotlera pt. „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, i kontrola, monografia ,,Przystanek Woodstock. Historia najpiękniejszego festiwalu świata” autorstwa Jerzego Owsiaka i Jana Skaradzińskiego, a także publikacja autorstwa Marcina Laberscheka pt. „Symboliczne stanowienie władzy w organizacjach”. Autorskie badanie przyczyni się do zgłębienia tematyki marketingu symbolicznego i wypełnienia luki badawczej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Szponarska, Maja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T00:15:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T00:15:34Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-132986-181062 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235368 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing, symbolic marketing, Woodstock Festival, Pol’and’Rock Festival, music festival, culture management. | pl |
dc.subject.pl | marketing, marketing symboliczny, Przystanek Woodstock, Pol’and’Rock Festival, festiwal muzyczny, zarządzanie kulturą | pl |
dc.title | Zarządzanie marketingiem symbolicznym na przykładzie festiwalu muzycznego Pol’and’Rock Festival | pl |
dc.title.alternative | Symbolic marketing management based on music festival, Pol’and’Rock Festival | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |