Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reklama kreatywna jako nowa forma działań marketingowych.
Creative advertising as a new form o marketing activities
REKLAMA – REKLAMA KREATYWNA – MARKETING – NOWE TECHNOLOGIE
ADVERTISING – CREATIVE ADVERTISING – MARKETING – NEW TECHNOLOGIES
Praca magisterska dotyczy zagadnienia reklamy kreatywnej jako nowej formy działań marketingowych na przykładzie polskich przekazów reklamowych. Celem pracy było przedstawienie istotnej roli kreatywności w dzisiejszym przekazie reklamowym. Udowodnienie, że jedynie reklama kreatywna jest najskuteczniejszym typem reklamy, a jej skuteczność, efektywność i siła umożliwiają osiągniecie zamierzonych celów. Proces badawczy oparty został na analizie przypadku (case studies) najciekawszych i najbardziej kreatywnych reklam w Polsce w ostatnich latach. Praca podzielona została na cztery rozdziały. W pierwszym przedstawiono teoretyczne aspekty reklamy, od genezy poprzez definicje i funkcje po korzyści wynikające z reklamy. Drugi rozdział poświęcony został typom reklamy, strategii oraz istocie samej kreatywności. W części trzeciej zbadano i poddano analizie najskuteczniejsze polskie reklamy w Internecie, radiu, prasie, telewizji, a także reklamy typu outdoor oraz kampanie społeczne. Przykłady te uznano za nowoczesne formy działań marketingowych. W rozdziale czwartym wykorzystane zostały badania wtórne oraz pierwotne, w których zbadano czym jest kreatywność, co się na nią składa. W pracy udowodniono, że reklama kreatywna jest nową formą wszelkich działań marketingowych, przynoszącą wymierne efekty, a umiejętne wykorzystanie reklamy kreatywnej umożliwia osiągnięcie zamierzonych celów i pozwala osiągnąć sukces.
The theme of the master thesis is the issue of creative advertising as a new form of marketing. The main aim of this study is to show the importance of creativity in today's transmission of advertising. The author of this study defends that only creative advertising is effective and that companies can only achieve their goals and desires through strong and effective creative ideas. The research is based on a case study about the most interesting and popular adverts in Poland in recent years. This thesis is divided into four sections. The first section will focus on the theoretical aspects of advertising, to be more specific; forms, origins, definitions, functions and benefits of advertising. The second section is devoted to the types of advertising strategies as well as the importance of pure creativity. The third section looks into the most well known and famous polish advertising materials. In the last section all advertising sources such as the internet, radio, press and television will be analyzed/ Thanks to the case studies and researches, the author was able to show the important role of creativity in advertising. The study proves that creative advertising is a new form of marketing activity that generates eminent effects and that the use of creative advertising can help the achievement of desired objectives leading to success.
dc.abstract.en | The theme of the master thesis is the issue of creative advertising as a new form of marketing. The main aim of this study is to show the importance of creativity in today's transmission of advertising. The author of this study defends that only creative advertising is effective and that companies can only achieve their goals and desires through strong and effective creative ideas. The research is based on a case study about the most interesting and popular adverts in Poland in recent years. This thesis is divided into four sections. The first section will focus on the theoretical aspects of advertising, to be more specific; forms, origins, definitions, functions and benefits of advertising. The second section is devoted to the types of advertising strategies as well as the importance of pure creativity. The third section looks into the most well known and famous polish advertising materials. In the last section all advertising sources such as the internet, radio, press and television will be analyzed/ Thanks to the case studies and researches, the author was able to show the important role of creativity in advertising. The study proves that creative advertising is a new form of marketing activity that generates eminent effects and that the use of creative advertising can help the achievement of desired objectives leading to success. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska dotyczy zagadnienia reklamy kreatywnej jako nowej formy działań marketingowych na przykładzie polskich przekazów reklamowych. Celem pracy było przedstawienie istotnej roli kreatywności w dzisiejszym przekazie reklamowym. Udowodnienie, że jedynie reklama kreatywna jest najskuteczniejszym typem reklamy, a jej skuteczność, efektywność i siła umożliwiają osiągniecie zamierzonych celów. Proces badawczy oparty został na analizie przypadku (case studies) najciekawszych i najbardziej kreatywnych reklam w Polsce w ostatnich latach. Praca podzielona została na cztery rozdziały. W pierwszym przedstawiono teoretyczne aspekty reklamy, od genezy poprzez definicje i funkcje po korzyści wynikające z reklamy. Drugi rozdział poświęcony został typom reklamy, strategii oraz istocie samej kreatywności. W części trzeciej zbadano i poddano analizie najskuteczniejsze polskie reklamy w Internecie, radiu, prasie, telewizji, a także reklamy typu outdoor oraz kampanie społeczne. Przykłady te uznano za nowoczesne formy działań marketingowych. W rozdziale czwartym wykorzystane zostały badania wtórne oraz pierwotne, w których zbadano czym jest kreatywność, co się na nią składa. W pracy udowodniono, że reklama kreatywna jest nową formą wszelkich działań marketingowych, przynoszącą wymierne efekty, a umiejętne wykorzystanie reklamy kreatywnej umożliwia osiągnięcie zamierzonych celów i pozwala osiągnąć sukces. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.author | Mieszawska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Maciąg, Rafał - 185118 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:30:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:30:28Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74174-151399 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187016 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISING – CREATIVE ADVERTISING – MARKETING – NEW TECHNOLOGIES | pl |
dc.subject.pl | REKLAMA – REKLAMA KREATYWNA – MARKETING – NOWE TECHNOLOGIE | pl |
dc.title | Reklama kreatywna jako nowa forma działań marketingowych. | pl |
dc.title.alternative | Creative advertising as a new form o marketing activities | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |