Znaczenie stresu w zarządzaniu organizacją eventową

licenciate
dc.abstract.enThe management of event organization is connected with the risk of experiencing constant stress. This issue focuses on the promoter (event manager) and his activities on the Experience Economy. The need to understand the personal experience of the organization’s members and to follow H. Fayol’s four basic functions of management, put the discussed issue into the mainstream of humanistic management. The growing demand of modern human for a sense of constant euphoria and happiness is associated with a participant in events who is more and more conscious of his desires. The main goal of the research is to understand the stress meaning in the managing an event organization. In the research were used interviews and personal experiences of employees of an incentive travel agency. The issue shows that strong stress has a significant impact on the work and well-being of the event manager.pl
dc.abstract.plZarządzanie organizacją eventową wiąże się z ryzykiem odczuwania nieustającego stresu. Praca koncentruje się na organizatorze (event managerze) oraz jego działaniach na rynku doznań. Potrzeba zrozumienia osobistego doświadczenia członków organizacji oraz podążanie za czterema podstawowymi funkcjami zarządzania H. Fayol’a, wpisują omawianą problematykę w nurt zarządzania humanistycznego. Rosnące zapotrzebowanie współczesnego człowieka na poczucie nieustannej euforii i szczęścia, wiąże się z coraz bardziej świadomym swoich pragnień, wymagającym uczestnikiem wydarzeń. Celem pracy jest odpowiedzenie na pytanie jakie jest znaczenie stresu w zarządzaniu organizacją eventową. W badaniach wykorzystano metodę wywiadów oraz osobistych doświadczeń pracowników biura podróży incentive. Praca ukazuje, że silny stres wywiera znaczący wpływ na działania i samopoczucie event managera.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.authorŻak, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzynapl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:27:02Z
dc.date.available2020-07-27T20:27:02Z
dc.date.submitted2019-10-31pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-128040-211358pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231850
dc.languagepolpl
dc.subject.enstress, event manager, Experience Economy, event agency, event management, humanistic managementpl
dc.subject.plstres, event manager, rynek doznań, agencja eventowa, organizowanie eventów, zarządzanie humanistycznepl
dc.titleZnaczenie stresu w zarządzaniu organizacją eventowąpl
dc.title.alternativeThe importance of stress in managing event organizationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The management of event organization is connected with the risk of experiencing constant stress. This issue focuses on the promoter (event manager) and his activities on the Experience Economy. The need to understand the personal experience of the organization’s members and to follow H. Fayol’s four basic functions of management, put the discussed issue into the mainstream of humanistic management. The growing demand of modern human for a sense of constant euphoria and happiness is associated with a participant in events who is more and more conscious of his desires. The main goal of the research is to understand the stress meaning in the managing an event organization. In the research were used interviews and personal experiences of employees of an incentive travel agency. The issue shows that strong stress has a significant impact on the work and well-being of the event manager.
dc.abstract.plpl
Zarządzanie organizacją eventową wiąże się z ryzykiem odczuwania nieustającego stresu. Praca koncentruje się na organizatorze (event managerze) oraz jego działaniach na rynku doznań. Potrzeba zrozumienia osobistego doświadczenia członków organizacji oraz podążanie za czterema podstawowymi funkcjami zarządzania H. Fayol’a, wpisują omawianą problematykę w nurt zarządzania humanistycznego. Rosnące zapotrzebowanie współczesnego człowieka na poczucie nieustannej euforii i szczęścia, wiąże się z coraz bardziej świadomym swoich pragnień, wymagającym uczestnikiem wydarzeń. Celem pracy jest odpowiedzenie na pytanie jakie jest znaczenie stresu w zarządzaniu organizacją eventową. W badaniach wykorzystano metodę wywiadów oraz osobistych doświadczeń pracowników biura podróży incentive. Praca ukazuje, że silny stres wywiera znaczący wpływ na działania i samopoczucie event managera.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.authorpl
Żak, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:27:02Z
dc.date.available
2020-07-27T20:27:02Z
dc.date.submittedpl
2019-10-31
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-128040-211358
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231850
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
stress, event manager, Experience Economy, event agency, event management, humanistic management
dc.subject.plpl
stres, event manager, rynek doznań, agencja eventowa, organizowanie eventów, zarządzanie humanistyczne
dc.titlepl
Znaczenie stresu w zarządzaniu organizacją eventową
dc.title.alternativepl
The importance of stress in managing event organization
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
4
Views per month
Views per city
Bydgoszcz
1
Lublin
1
Pogwizdow
1
Stargard
1

No access

No Thumbnail Available