Rozwijanie kompetencji liderów na przykładzie HCL Poland

master
dc.abstract.enThe dynamic development of modern organizations is associated with the ability to raise their efficiency through the maximum use of human potential. Companies face a huge challenge of transforming outdated forms of management based on commanding and introducing modern forms aimed at developing employee competences. Modern staff needs a leader who will lead the flexible structure and be able to lead it. The first chapter is a theoretical basis for the problem - explains what competences are and how competency models should be created. In the second chapter compared manager to leader, their roles and tasks in the company. The third chapter contains the research goal, assumptions and a detailed description of the research. In the fourth chapter, on the example of an international organization, it has been shown that leaders have competences at a lower level than those included in the model and their development is necessary. Based on the knowledge test and the 270-degree feedback, it was confirmed that through a six-month training cycle it is possible to improve the competences of leaders, and the acquired knowledge is visible in their behaviors. The research used the information contained in the company’s documentation.pl
dc.abstract.plDynamiczny rozwój współczesnych organizacji związany jest z umiejętnością podnoszenia ich efektywności poprzez maksymalne wykorzystanie potencjału ludzkiego. Przedsiębior-stwa stają przed gromnym wyzwaniem transformacji przestarzałych form kierowania opar-tych na rozkazodawstwie, i wprowadzenia nowoczesnych form działania zmierzających do rozwoju kompetencji pracowników. Nowoczesny personel potrzebuje lidera, który stanie na czele elastycznej struktury i będzie mógł jej przewodzić. Pierwszy rozdział pracy stanowi bazę teorytyczną dla poruszanego problemu – wyjaśnia czym są kompetencje i jak powinno tworzyć się modele kompetencyjne. W rozdziale drugim zestawiono sylwetkę meandżera i lidera w organizacji, przedstawiono czym różnią się ich role i zadania w firmie. Rozdział trzeci zawiera cel badań, założenia oraz szczegółowy opis badań. W rozdziale czwartym na przykładzie międzynarodowej organizacji wykazano, że osoby znajdujące się na stanowi-skach kierowniczych posiadają kompetencje na niższym poziomie niż te zawarte w modelu i konieczny jest ich rozwój. Na podstawie testu wiedzy i oceny 270 potwierdzono, że po-przez sześciomiesięczny cykl szkoleń możliwe jest podniesienie kompetencji liderów, a zdo-byta wiedza jest widoczna w ich zachowaniach. W badaniach wykorzystano informacje za-warte w dokumentacji firmowej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.authorTokarczyk, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T18:24:48Z
dc.date.available2020-07-27T18:24:48Z
dc.date.submitted2018-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-125807-164194pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229975
dc.languagepolpl
dc.subject.encompetences - development - leader - leadershippl
dc.subject.plkompetencje – lider – przywództwo – rozwójpl
dc.titleRozwijanie kompetencji liderów na przykładzie HCL Polandpl
dc.title.alternativeThe development ofl leaders competences based on HCL Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The dynamic development of modern organizations is associated with the ability to raise their efficiency through the maximum use of human potential. Companies face a huge challenge of transforming outdated forms of management based on commanding and introducing modern forms aimed at developing employee competences. Modern staff needs a leader who will lead the flexible structure and be able to lead it. The first chapter is a theoretical basis for the problem - explains what competences are and how competency models should be created. In the second chapter compared manager to leader, their roles and tasks in the company. The third chapter contains the research goal, assumptions and a detailed description of the research. In the fourth chapter, on the example of an international organization, it has been shown that leaders have competences at a lower level than those included in the model and their development is necessary. Based on the knowledge test and the 270-degree feedback, it was confirmed that through a six-month training cycle it is possible to improve the competences of leaders, and the acquired knowledge is visible in their behaviors. The research used the information contained in the company’s documentation.
dc.abstract.plpl
Dynamiczny rozwój współczesnych organizacji związany jest z umiejętnością podnoszenia ich efektywności poprzez maksymalne wykorzystanie potencjału ludzkiego. Przedsiębior-stwa stają przed gromnym wyzwaniem transformacji przestarzałych form kierowania opar-tych na rozkazodawstwie, i wprowadzenia nowoczesnych form działania zmierzających do rozwoju kompetencji pracowników. Nowoczesny personel potrzebuje lidera, który stanie na czele elastycznej struktury i będzie mógł jej przewodzić. Pierwszy rozdział pracy stanowi bazę teorytyczną dla poruszanego problemu – wyjaśnia czym są kompetencje i jak powinno tworzyć się modele kompetencyjne. W rozdziale drugim zestawiono sylwetkę meandżera i lidera w organizacji, przedstawiono czym różnią się ich role i zadania w firmie. Rozdział trzeci zawiera cel badań, założenia oraz szczegółowy opis badań. W rozdziale czwartym na przykładzie międzynarodowej organizacji wykazano, że osoby znajdujące się na stanowi-skach kierowniczych posiadają kompetencje na niższym poziomie niż te zawarte w modelu i konieczny jest ich rozwój. Na podstawie testu wiedzy i oceny 270 potwierdzono, że po-przez sześciomiesięczny cykl szkoleń możliwe jest podniesienie kompetencji liderów, a zdo-byta wiedza jest widoczna w ich zachowaniach. W badaniach wykorzystano informacje za-warte w dokumentacji firmowej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.authorpl
Tokarczyk, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-27T18:24:48Z
dc.date.available
2020-07-27T18:24:48Z
dc.date.submittedpl
2018-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-125807-164194
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229975
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
competences - development - leader - leadership
dc.subject.plpl
kompetencje – lider – przywództwo – rozwój
dc.titlepl
Rozwijanie kompetencji liderów na przykładzie HCL Poland
dc.title.alternativepl
The development ofl leaders competences based on HCL Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available